• Kendra

Bröstförstoring 9

Hejsan allihopa!!

Jag har varit ett stort fan av detta forum, men inte blivit medlem förrän nu!

Jag opererade mig på VK i tisdags. Allt gick jättebra. O som det ser ut nu kommer slutresultatet bli finfint.

Det enda som bekymrar mig är att jag har så svårt att sova.. är jättetrött, men har så ont i ryggen att jag bli knäpp! Är det någon mer som har det problemet? Har ni lyckats lindra det eller är det bara att vänta tills det går över?

Kram Kram!

• Kendra

Hej Abra!

Usch va trött jag är, har sovit till o från max fyra timma i natt! Vill tillbaka till kliniken, var så bekvämt där!

Jag kollade bara på VK eftersom jag hade hört talas om det o så rekomenderade Medical Finance det stället.

Ångrar ingenting. Tyckte stället var toppen!

Jag fick gå in näst sist av alla, så när Charles skulle rita på mig svimma jag :( Så pinsamt! Sen hade några kompisar slagit mig med en gummilist två dar innan så mina ben var fulla med enorma blåmärken. Sjuksystrarna undra vad jag hade gjort. haha.

Lite kul att vi bara var blondiner den dagen.. :)

• Kendra

Jo, precis! Läste ingenting negativt om VK här på bröllopstorget, så det var självklart till en stor hjälp i mitt beslut. Största delen var faktiskt hemsidan. Den såg genomtänkt o fräsch ut jämfört med många andra klinikers hemsidor. Jag kände mig välkommen på deras sida. O när jag sedan gick på konsultation så visade det sig att hemsidan verkligen hade avspeglat kliniken! Då kändes det tryggt.

All personal tog verkligen hand om mig på konsultationen, utan att det kändes som någon påklistrad försäljningsteknik!

Det kändes tryggt helt enkelt, så jag tänkte att det här stället kör jag på! Jag behövde inte gå någon annanstans. En operation kostar ändå mycket pengar, så då kan man lika gärna lyxa till det lite! :)

Nu har jag kunnat sova lite mer, försökte lägga mig lite lägre den här gången. Har gjort ett berg av kuddar annars för att jag har haft så svårt att komma upp. Men jag börjar lära mig :) Jag har ju ingen hjälp här hemma, får klara mig alldeles sälv!

Jo visst har jag trevliga kompisar. Men du vet hur killar är, speciellt på fyllan o när man själv har PMS. Då är det ju så himla roligt att retas! Hmpf.. Dem fick igen kan jag lova!

Nej, svimmandet gick bra. Charles märkte att jag inte hörde honom längre så han satte mig i en fåtölj så tuppa jag av där. Jag har lätt för att svimma, speciellt när jag inte ätit o druckit nått på flera timmar!

JAg kom dit vid sju på morgonen o sen opererades jag kvart över tre ungefär. Jag har ingen aning om när jag vaknade upp. Minns bara att jag var väldigt trött o inte ville äta, men att dem tvingade mig :P Det var skitjobbigt att äta, men efteråt mådde jag bättre! Jag delade rum med 2 tjejer till, eller vi var tre från början men den tredje opererade näsan så hon fick gå efter operationen. Dem andra två opererade oxå brösten. Dem pratade hela tiden. Jag kände mig så elak eller vad man ska säga, för jag bara sov hela tiden :P Sen var det två tjejer o en kille till i ett annat rum. Jag tror att den ena tjejen opererade brösten iaf. Kommer inte ihåg.

Jag la in 255ff samt 235fm anatomiska geléhallon, och gjorde ett litet lyft på högra bröstet. Innan hade jag typ full a-kupa.

Oj, vad långt det blev.. Sova lite igen. :)

• Kendra

Åh, vad skönt det var att sova! Sov riktigt djupt.

Men nu har jag ont i nacken o tuttarna har svullnat upp rejält! O det kliar hela tiden! Det är väl ärren som läker antar jag.

Shit va tungt det är..

Abra, gick det bra att duscha? Lät skönt. Skulle oxå vilja göra det. Känner mig jätteäcklig. Torkar mig frenetiskt med våtservetter!

Har ni blivit känsliga psykist? Jag grinar fan hela tiden. Över ingenting. Nyss kröp det ett kryp på benet o jag börja stortjuta! Samma sak när mamma kom hit med en sportbehå o kokade kaffe åt mig! Galet!

• Kendra

Gaaah!!!! Jag får panik snart. Kan inte sova. Har så sjukt ont i ryggen, o det händer ingenting med tuttarna. Eller jag har fått tillbaka lite känsel o det typ pirrar i det vänstra hela tiden.

Varför ska det gå så segt för mig för? Vill kunna sova utan att det gör skitont i ryggen!

• Kendra

Tack Peisy! Kändes skönt att höra att jag inte var helt ensam med ryggproblemet!

Kände mig faktiskt väldigt groggy av dosen verktabletter i morse så jag la mig på soffan o kollade på MTV, o så vaknade jag av att mobilen ringde några timmar senare! Så skönt det kändes. JAg ignorerade mobilen o bara njöt av att få sova utan att det gjorde ont!

O nu när jag gick upp så börjar jag känna att det händer något med det högra bröstet (som jag gjorde lyft på) oxå!

Nu känns allt lite bättre, kanske tillochmed kan gå ner o hälsa min lilla vovve idag! Har saknat henne sjukt mycket!

Tack alla för allt stöd! Det här forumet är toppen!

• Kendra

Hej norrlandsstina!

Kul att alt gick bra! :)

Jag återhämtar mig bara mer o mer. Var tillochmed ute o gick en sväng på eftermiddagen. Det gick sakta men jag kom framåt!

O va kul det va o får träffa min lilla hund! Men hon tycket jag var jättekonstig. Hon verkade dock fatta att jag var nyopererad så hon sprang med mig vart jag än gick o såg till att ingen kom nära mig. hehe.

O vad skönt jag sover.. helt galet! Trodde jag aldrig skulle kunna sova så bra igen!

Kram på er allihopa!!

• Kendra

Jag är så himla uttråkad! Det går ingenting bra på TV, och jag har ingen rolig film hemma. Kan inte köra bil ner o hyra nått heller. O sova går bara i några timmar i taget.

Vad gör ni för att fördriva tiden?

• Kendra

Hejsan alla!

Idag sov jag flera gånger.. så skönt! O i morse bestämde jag mig för att sluta med dextronånting-tabletten :) Jag märker ju att jag har lite ondare, men jag överlever!

Fortfarande händer ingenting med höger bröst! Börjar bli nervös. Det är mycket större o hårdare o känns som en tennisboll när jag stretchar.
    Det andra känns som mitt eget liksom.

O ja, jag är alldeles ensam. Mamma kommer o tittar till mig ibland, men hon jobbar ju.
    Men det har gått bra. Är bara lite ensamt.
    Snart kommer mitt ex och dricker kaffe med mig iaf. Mitt första besök förutom mamma :)

Abra: jag har inte stretchat så mycket, utan försöker mest tänka på att sträcka på mig så jag inte får dålig hållning.

kramkram

• Kendra

Hej tjejer!

Var ett tag sen jag skrev här. Men jag har varit så pigg på sistonde att jag knappt vart hemma.

Sover fortfarande i soffan, men nu kan jag ligga lite lätt på sidan om jag vill. Det är inte superbekvämt, men skönt att variera sig lite.

Höger bröst gör fortfarande ont. Idag har jag extremt ont. Ansträngde mig väl för mycket igår. Körde bil och växlade fast det va lite obehagligt.

Börjar bli lite orolig. Det har snart gått två veckor o höger bröst är fortfarande större än det vänstra. Tycker inte att det är så svullet längre. O så gör det ont. Vad tror ni? Kommer det bli bättre? Eller måste man göra om operationen? O måste man i så fall lägga ut pengar själv? Det ligger 20g mer i det högra plus att jag gjorde lyft.

kram på er!

• Kendra

Jo, jag vet.. är bara så rädd att jag fått kapselbildning eller nått. eftersom det helt plötslig började göra ondare.
    O så har man massor att göra men kan inte göra nånting. allt känns bara bajs. tack för att ni finns!

Kram

• Kendra

Hej hopp!!

Jag är så avundsjuk på er alla som kan gå o shoppa bh:ar! Längtar tills den dag jag kan göra det! Idag har det gått precis två veckor, men har fortfarande två olika stora bröst. Vart köper man bh:ar med olika stora kupor liksom? Trodde det var sånt man skulle slippa efter en bröstoperation! Jaja, vi får väl hoppas att det blir bättre. Ska tillbaka o ta stygnen nästa vecka så då får jag väl höra hur det kommer bli. Känns inte så kul just nu.

Peisy: Jag håller med om det där "känna o klämma". Bara för att man opererat brösten så betyder det inte att det helt plötsligt är okej för alla att kolla eller känna på dem. Blir så irriterad. Det är fortfarande mina bröst. Varför skulle det va tillåtet att känna på dem nu om det inte va det innan.

Smilla20 och luckymon: Jag opereade mig på VK, anatomiska geléhallon. Tog det han rekomendera för mig. Har 250ml. Skulle kunnat tagit större. Men det ser mest naturligt ut till min kropp. Är 160 lång o väger 50kg.

Hur är det med er andra? Valde ni själva eller följde ni er läkares rekomendationer?

• Kendra

God kväll!

I natt sov jag riktigt illa. Va helt slut efter att ha hållt på med bilen hela dagen.Gick upp klockan åtta eftersom jag hade massor att göra. Men det gjorde inget för jag hade typ liggsår i bakhuvet. Kunde inte ligga på sidan i natt så det kändes som bakhuvet var helt platt när jag vakna. Men annars har jag faktiskt inte haft särskilt ont idag, kosntgt nog. Kroppen är underlig, i alla fall min. Haha. Den går upp o ner hela tiden. Tycker att brösten ser olika ut hela tiden oxå.

JAg tror att jag anstränger mig alldeles för mycket. Men jag har en utställning på lördag så jag måste va klar. Tar ni andra det lugnt eller är det full fart på er oxå? O hur går det att köra bil? Det blir bättre o bättre för mig där med. Men ettan och backen är lite kruxiga

Ska sova på vandrarhem med tre ytligt bekanta i helgen. Känns inte sådär jätteroligt. Dem kommer väl undra vad det är för knasig brud som knappt får av sig kläderna o sover på rygg hela natten.

Har fått hem mitt löshår idag så nu ska jag fixa o dona med det. Spöregnar här så jag kaninte direkt göra något annat.

Abra: Jag bor ca 15 mil från Stockholm. Tar ungefär 1,5 timme så dem får ta bort stygnen åt mig. Skulle aldrig våga göra det själv! Du är tuff du! Jo, jag la in 20ml mer i högra bröstet samt gjorde ett lyft. Var ganska mycket planka innan så jag är klart nöjd. Men nu när jag har ett bröst som är större har jag ju vant mig vid det så det känns jobbigt att det ska krympa liksom.

Björk00: Jag gör alltid allting själv. Använder produkter från Swartskopf (poly). O alla beundrar jämt mitt hår. Så varför skulle inte du klara av det?

Kram

• Kendra

God morgon!

Abra: Jag tycker precis som KalasAnnah. Det ser olika ut beroende på vad man har. Men jag kan inte ha tajta toppar för mina bröstvårtor är fortfarande så svullna. Det skaver o så glor folk. Har ni fått tillbaka känseln i era "nipples"? Jag börjar känna er o mer. När jag fryser så krymper dem inte men jag får iaf gåshud på större delen av brösten.

Jag har oxå ett sådant dära serum till ärren, men det jag har heter Cicatrix. Ska appliceras precis som Flavo-c, två gånger om dagen i två månader. För mer information: www.medeq.se

Är ni tjejer fortfarande mycket stelare på morgonen? Mina känns som två stenhårsa klumpar på morgonen. Men på kvällen är dem supermjuka.

• Kendra

Abra: Jag har inte börjat använda mitt serum än. Tänkte börja med det sen när stygnen är tagna, och ha på det när jag byter tejp bara. O sen använda det efter att man inte ska ha tejp, om det behövs.

Var på stan idag o letade bh, fanns inte en enda utan bygelbh!!! Så jag fick åka till grannstaden.. men det fanns ingen där heller! Eller det fanns, men inte min storlek. Så jag fick köpa med bygel. Får lägga ett extra lager med tejp helt enkelt. För jag vill inte va utan bh i helgen när jag ska bort. Visade sig att jag kan ha C eller D kupa iaf. Trodde inte dme va så stora. Så det va kul!

sunnylee: Jag har faktiskt inte tänk på det. Ingen som klagat iaf. Men dem kanske inte vågar. haha.

O jo, jag ser typ bara bröst nuförtiden! Funderar på vem som kan va opererad eller inte osv. Helt galet. Men det lägger sig väl!

Nu ska jag äta fil!

• Kendra

Hej allihopa!

Nu har jag kommit hem efter en helt underbar helg! O brösten har hängt med utan problem! Känns nästan som att dem läkt bättre där borta Kunde sova mycket bättre, och låg på sidan helt utan att ömma på morgonen! Det enda som var lite jobbigt var bygelbh:n. Så skönt att släppa ut brösten vid läggdags!

Men usch va kul jag haft.. kan inte sluta tänka på det :P

Abra: Jag hade inte tänkt smörja 2 gånger om dagen, eftersom jag ska ha tejp. Men om man inte tål tejp kan man smörja bäst man vill! Jag tänkte bara kleta på det när jag byter tejp. Har inte börjat med det än, så jag vet inte riktigt hur det kommer fungera! Konstigt att länken inte funka, för det var den som jag hade i mina papper

Svar på tråden Bröstförstoring 9