Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring 9

Simsalabim - Beror på vad du menar med återstålld? Återbesöket är efter 6mån för att man inte kan se det slutgiltiga resultatet förrän dess. Sedan kan brösten fortsätta att förändras ytterligare en tid.. Ett år kan man nästan säga i många fall. Om du däremot menar innan man kan leva "normalt" igen så handlar det ungefär om 2mån ja. För vissa går det snabbt och för andra tar det tid men man ska inte träna eller anstränga sig för mycket dom första 8v oavsett.

• pickolina

Normalliten - Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar men.. ;) Om man har större bröst så behöver man en sportbehå som är högre skuren (dvs gjort för en större byst) och då täcker den hela bysten och sitter som den ska under. Om du köper rätt storlek dvs.. ;) Men om du köper en sportbehå som inte är gjord för en stor byst så täcker den inte ordentligt utan blir för urringad och då trycks i alla fall mina bröst ut i mitten..INGE snyggt, eller skönt.. *s*

• pickolina

Abra - Nästa steg är E, om märket säljs i den strl. Vissa säger att DD är detsamma som E men det är det INTE. Jag har själv flera års erfarenhet av det..

• pickolina

Normalliten - OK.. Haha, det var lite skoj. Det blir lätt så.. Genom alla år har folk blivit förundrade över min behåstorlek, då dom inte alls ser så stora ut som dom är..rent storleksmässigt i alla fall.. :) Jag kan tipsa dig om den sportbehå jag själv ska köpa.. Jag tror du själv skrev något om dom.. Och jag har bara hört gott om dom.. Stay In Place. Om du kollar på deras sportbehås på timarco så kan du se att modellen supersport och supersport zip finns i en variant för större byst. Den är högre skuren än den för en mindre byst.

• pickolina

Abra - Jag har alltid anv större behåstorlek än folk trott.. Både innan jag la in implantat, med implantat och nu utan igen..eftersom jag tagit ut dom.. ;)

Gällande behåstorlek så har dom FEL! Det skiljer dock ganska lite mellan DD och E, men det skiljer sig. När jag hade DD i flera år så hamnade jag nästan i bråk i flera butiker för att dom envisades med att det var samma storlek. Därför handlade jag bara på ett enda ställe, där dom var väl medvetna om skillnaden. Saken är den att DD ALLTID passade perfekt och E var ALLTID för stor.. Sedan gick jag upp ett par kilo och alla DD-kupor blev för små och jag gick över på E, som då plötsligt satt perfekt. Så den som påstår att det är samma storlek kan gå och dra något gammalt över sig.. ;):D Har för mig att Swing här på tråden oxå kan intyga skillnaden. Du kommer nog märka det med tiden oxå.. ;)

Jag hade för övrigt C-kupa innan op och la in 270cc och hamnade på en DD. Nu har jag tagit ut implantaten men pga viktökning ligger jag nu på F-G.. Ironiskt va?! Nu vill jag ha mindre istället.. *asgarv*

Gällande storlekarna igen så kan man ju undra varför många märken finns i både DD och E då, om det nu skulle vara samma menar jag... Förr sa dom att det var svenska och utländska storlekar men numera finns både DD och E allt oftare i Sverige och man kan ju undra varför i sådana fall... ;):D

• pickolina

Det vet du säkert redan men ingen alkohol ett tag innan och inga värktabletter som ökar blödningen, tex alvedon osv.. Ipren går bra. Nu är det kanske inte alls lika viktig vid en bröstoperation som vid vissa andra operationer men om det ändå inte är några problem att undvika dom så kan man ju lika gärna göra det... :)

• pickolina

Normalliten - Oj.. Jag kanske blandade ihop dom då. Hade för mig att det var tvärtom.. Sorry.. :) Tur att du rättade mig. Det var ett tag sedan jag op sist.

• pickolina

Normalliten - Jag blandade nog ihop det med att man inte ska dricka alkohol + ta alvedon men att ipren fungerar.. *s*

• pickolina

Den där känslan av att ligga på fyllda ballonger tyckte jag aldrig försvann under dom 3år jag hade mina implantat.. Men det är säkerligen olika.

• pickolina

Misha** - Ja det är min erfarenhet i alla fall. Och flera jag känner kan intyga detsamma. Jag är väldigt känslig allergisk och fått väldiga problem av tejpningen genom åren, då jag har genomgått 10st (tror jag) operationer.. Inte bara kosmetiska. Men sedan jag fick lära mig att byta tejpen så sällan som möjligt och inte rengöra (eller pilla) alls så har det gått alldeles utmärkt..och det trots att jag är allergisk mot plåster/kirurgtejp.

Gällande storlek förstår jag dig mer än väl... Jag hade 75C (eller egentligen 70D) när jag op mig.. Jag ville egentligen inte ha större, jag hade lika gärna kunnat ta mindre eftersom kläderna aldrig passade..men jag var ganska ung (dum) och lite trångsynt så jag trodde att min enda väg till "rundare" bröst var implantat.. Så blev det. 3år senare tog jag ut dom och idag skulle jag sååå gärna vilja ha mindre bröst. Vad underbart det skulle vara, för ryggen, rörelsemässigt och klädmässigt... Men nu har jag i alla fall lärt mig att vara nöjd med mina bröst som dom är rent utseendemässigt. Dom var jätte fina även innan, jag var bara ung och hade obefogade komplex. Så kan det gå, men man lär sig av sina misstag..förhoppningsvis.. ;):D

Svar på tråden Bröstförstoring 9