Bröstförstoring 9
Jag satt och tänkte lite på det några här krivit om att ni har "fullt förtroende för er kirurg" - det är ju jättebra!
Men samtidigt så skadar det ju inte att jämföra med andra, och kanske t.o.m. tänka att "det stället verkar ju ännu bättre" eller så. Service skiljer sej ju jätteolika åt från ställe till ställe inom alla yrken där det finns en kund och en köpare. Själv är jag en sån kund som oftast jämför t.ex. priser och vad som ingår + personalens kompetens och så innan jag köper en vara - om det så är en hushållsapparat eller ett par bröst.
Och eftersom jag är undersköterska med många års erfarenhet av vården, så vet jag att läkares (och kirurgers) kompetens skiljer sej väldigt mycket åt - fast alla säkert kan utföra sitt jobb helt OK, så finns det mer eller mindre skickliga läkare. Sen gör en del läkare många fler felbedömningar och misstag än andra - men får jobba kvar iaf, om det inte varit så allvarliga incidenter.
Själv har jag större förtroende för en läkare som hellre tar det säkra före det osäkra, vilket jag t.ex. anser att personalen på VK gör, som när det gäller penicillinkur, stretchövningar och tränings/motions-råd.
För att göra en grov jämförelse: Jag vet en tjej som bor i England, och där op de bröst som på "löpande band", och skickar hem folk fortast möjligt, och de får klara sej själva "bäst de vill". Hon gillar inte att känna sej så opersonligt bemött, så då op hon sej hellre i Sverige (som även är mkt billigare).
Detsamma gäller väl även hur man blir bemött som nyförlöst mamma på BB - där vill man ju inte heller känna det som att de vill ha iväg en så fort som möjligt - utan man vill helst kunna stanna ett par dagar eller så tills "allt fungerar", och bli personligt bemött med en massa goda råd inför hemkomsten.
Så jag tror att de flesta som op in bröstimplantat i Sverige kan få ett bra resultat = snygga boobisar, men sen är det ju upp till var och en vilka krav och förväntningar man har på bemötande, information, "säkerhetsföreskrifter", kompetens etc.
Har man inget att jämföra med så tycker man säker att det är bra det man valt - och det är iofs inget fel i det. Men om det finns ännu bättre alternativ så kan man ju va öppen för det med och inse att man kanske inte valt "det allra bästa", men det kan ju va alldeles bra iaf.
Hoppas ni förstår vad jag menar och vart jag vill komma!
Menar absolut inte att kritisera nåns val av klinik eller kirurg - utan mer förklara hur jag tänker.
((Kram))