Inlägg från: snuttungen |Visa alla inlägg
  • snuttungen

Bröstförstoring 9

KalasAnnah,

Jag har 310 cc och enligt mått-tabell så har jag 70 C/D i storlek.

Jag är 170 lång och väger 50 kg, 70 runtom under bysten, har McGhan 410 FM, anatomiska geléhallon. Tänkte om det kunde vara en fingervisning på hur 335 cc kan bli storleksmässigt...

• snuttungen

Vioola,

hur mycket har du lagt in och vilken sort av implantat? Runda eller anatomiska?
    Och vad hade du för storlek innan? Blir nyfiken eftersom jag är 87 - 88 över brösten och inte vet än riktigt vilken storlek jag fått. Hade 70 AAAAAAAA med ett minus efter från början.

• snuttungen

Abra,

mina nya kompisar ser ut precis som jag ville ha dem, Charles förstod exakt vad jag menade. Jag hade inga bilder med mig, men det är en bra idé tycker jag.

30 minuter kändes helt okej när jag var där, men sen när jag kom hem fick jag tokångest över vilket beslut jag fattat på "bara" 30 minuter. Men, det var inget problem, jag ringde och pratade med Caroline på VK flera gånger och fick all info jag behövde. Sedan kollade jag på före-efter-bilder på VK:s hemsida och försökte hitta personer med ungefär mina förutsättningar som lagt in det jag skulle få, och då blev jag ändå mera säker.

Kram

• snuttungen

vanilj70

Ta op-tiden!

Jag fick en tid en vecka efter konsultationen, hade en del ångest över att det gick så fort men nu snart 3 veckor efter så är jag SÅÅÅÅ glad att jag gjort detta! Jag hade förstås funderat ett tag innan jag kom till skott, men tänkte ändå att "hjälp vad håller jag på med". Har förstått att det är rätt vanligt att känna så även om man verkligen vill göra detta...

Kramis

• snuttungen

adreatica,

jag har McGhan 410 FM, alltså anatomiska geléhallon, 310 cc i varje. Gå in på Victoriaklinikens hemsida och klicka dig fram till före-efter-bilderna på bröstop. Där finns en hel del bilder på FM.

Jag är jättenöjd med mina. Har bilder på mylava, har samma nick där.

Kram

• snuttungen

Tjolahopp,

slag emot dem låter inte nyttigt! Du kan få en blödning som ytterligare förlänger läkningstiden, och som dessutom kan öka risken för kapselbildning om jag förstått saken rätt. Vet inte hur det är att bära skyddsväst, men är inte den väldigt tung och trycker emot tuttarna? Jag har en 21-månaders kille som har råkat sparka till på tuttsen ett par gånger, inte jättehårt, men det var tillräckligt för att göra redigt ont. Får jag gissa så tror jag inte du klarar av det fysiska på skolan...tror inte det är bra heller. På Victoriakliniken är det väldigt noga med att man ska vara rädd om de nya kompisarna, inte bära tyngre än 1 kg de första 3 veckorna, inte köra bil med manuell låda den första veckan, inte träna just bröstmuskulaturen på 3 månader osv. Så, kolla noggrannt upp vad din kirurg säger.

Vecka 2 känner man sig annars nästan som vanligt. Det ömmar i dem som vid amning, men i alla fall jag är och var (snart 3 veckor nu) helt rörlig, utom vad gäller att sträcka sig efter saker. Då tar det emot och kan kännas obehagligt, men det gör inte ont.

Lycka till tjejen och var rädd om dem när du fått dem.

Kram kram

• snuttungen

Misha**

Inga problem med att plugga till tentan. Jag skriver på ex-arbetet och har gjort det både före och direkt efter op:en för snart 3 veckor sen. Slappade i 2 dagar efteråt för att jag hade lust med det, men jag hade definitivt kunnat plugga dagen efter op:en.

Jag tror att 400 cc blir bra på dig. Jag är 170 lång väger 50 kg och har 310 cc, och du är ju både längre och tyngre så det blir nog bra med 400. Tycker mina blev mycket proportionerliga och är jättenöjd med formen.

Kramis

• snuttungen

Hej Abra,
    ...och tack, det är min älskling som kallar mig det. Jag tycker det är lite humor eftersom jag är långt ifrån nån unge, har ju precis fyllt 40 hur det nu gick till, hi hi.

Jag är ju 3 veckor i morgon, och nog klarar man att jobba, men jag tror du kommer att känna dig ganska mör och öm i brösten om du ska lyfta tungt och sträcka dig högt i 11 timmar!!! Jag blir extra öm i tuttsen om jag lyfter Lillkillen 3 - 4 gånger på en dag, han väger 11 kg. Du får vara försiktig och skylla på att du har sträckt ryggen under träning eller nåt så slipper nån fundera. Som sagt, tappar du ett paket så låt det trilla så det inte blir de där häftiga rycken.
    Hoppas det går bra, men du kommer säkert att bli ordentligt trött och öm.

Kram kram

• snuttungen

Äsch Swing,

bry dig inte om de som anser att BT bara är till för de som bröllopsplanerar...den här delen är ju ett debattforum, vilket för mig betyder att det är okej för vem som helst att diskutera vad som helst. Så ogin får man väl inte vara att man inte vill dela med sig en plats i tillvaron. Och förresten, om man ogillar diskussionsämnena här så är det väl bara att låta bli att kolla på debattforumet och hålla sig på bröllopsforum.
    Du har hjälpt mig en massa genom att svara på frågor innan min bröstop för 3 veckor sedan, och jag är säkert inte den enda som känner sig hjälpt av din närvaro.

Känn dig fortsatt välkommen vet ja.

Kram på dig!

• snuttungen

Abra,

sa de på VK att det var okej att cykla? För så uppfattade inte jag dem...när får du cykla då? Hur länge måste du vänta innan du kan göra det?

Kram kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9