Inlägg från: vanilj70 |Visa alla inlägg
  • vanilj70

Bröstförstoring 9

Tack normalliten för tipset på bild det skulle faktiskt kunna vara en bild på mig, före bilden då förstås Efter bilden skulle också kunna vara jag efter en lyckad operation Hu vad svårt detta är men vad skönt det ska bli när det är gjort.

• vanilj70

Trallallala.... är så glad har äntligen kommit i kontakt med kliniken och imorgon ringer kirurgen upp mig för att jag ville veta om det fanns chans till operation innan hösten. Kanske inte så mycket att vara glad för ännu men eftersom jag haft så svårt att ringa och inte fått svar på mail jag skickat så känner jag mig glad. Tänk om han sen har en återbudstid snart då är det ju riktigt bra Oj nu blir jag ju nervös törs jag det här??? Men det är verkligen genomtänkt och jag har velat i många år så nu gäller det att inte få kalla fötter Håll tummarna för att det finns tid snart och att kirurgen känns rätt.

• vanilj70

Nu har jag pratat med kirurgen, det kändes bra han var lätt att prata med och så. Han hade en återbudstid så jag fick tid för konsultation på måndag och operations tid den 25 maj om jag nu bestämmer mig för att göra det där. Skönt men hemskt på samma gång det blev plötsligt så verkligt.

• vanilj70

Idag är det dax för konsultation och jag känner mig osäkrare än någonsin,
    vill jag verkligen det här för min egen skull?
    vilken storlek vill jag ha?
    vilken typ, profil mm?
    vilket resultat önskar jag?
    Vet ingenting idag men det kanske är vanligt. Får lita på att kirurgen vet vad han gör och att vi tillsammans kommer fram till vad som blir bäst.

• vanilj70

Var på konsultation i går och det gick bra. Kirurgen kändes helt rätt och han gav mig god tid ca. 1 1/2 tim. Jag kan få en återbudstid redan den 25/5 men måste då betämma mig senast i morgon vid lunch. Pendlar mellan att vara helt säker till att inte veta alls så vi får se om jag tar den tiden eller väntar. Hu det är så stort beslut är så nervös att jag ska ångra mig.

• vanilj70

Hej igen!
    Har inte haft någon uppkoppling på en vecka men är nu tillbaka och skummat ikapp vad ni skrivit.
    Jag kunde ju fått en op tid imorgon men fegade ur då jag kände mig för osäker på strl. så nu går jag med rispåsar i bh.n på kvällarn för att känna vad som blir rätt. Har jag tur kan jag få en återbudstid den 8/7 om jag kan betämma mig tills dess vill säga.

• vanilj70

En sak till.
    På konsultationen rekomenderade kirurgen Mentors runda gelehallon Moderate Plus Profile 300-350ml. Jag är dock mer inne på 250-300. Sedan rekomenderade han släta och inte texturerade som jag var mest inne på. Vad säger era kirurger i den frågan. Han sa att det finns en något (om än liten) större risk för infektion med den texturerade ytan (bättre fäste för bakterier)och att med den släta så har man en chans att massera bort/stoppa en kapselbildning medan man med den texturerade inte kan göra något om man märker att det börjar hårdna. Vad har ni fått höra och vad har ni valt?

• vanilj70

Är så nojjig över att det ska bli för stort så alla ser att jag fixat boobsen så igår kollade jag med rispåsar. Jag ska ha 25ml mer i det ena då det är aningen mindre så jag tog 300 i ena och 275 i andra och tyckte hjälp det här ser ju alla, hade en tajt tröja på som jag haft under dagen. Gick så in till mannen och frågade vad han tyckte: Vadå har du ris i nu eller??? Säger han då. Så snacka om att man själv blir helt bröstfixerad av det här omgivningen tänker nog inte alls på om man ökar en strl eller två
    Han kunde dock se att det var skillnad när jag tog bort riset och bara pushade upp som jag brukar men inget iögonfallande.

• vanilj70

Hade jag tackat ja så hade jag legat på operationsbordet nu, ångrar mig lite men jag var inte redo när jag var tvungen att lämna besked så jag är ändå nöjd med mitt beslut att vänta. Men det hade ju varit skönt att ha det gjort till bikinisäsongen Väntar svar från kirurgen om det är möjligt att få en tid i början av juni annars väntar jag till hösten.

• vanilj70

Var lite snabb att posta inlägget så här kommer mer

Normalliten och Peisy mfl opererade
    Hur går det för er? Är ni nöjda så här långt eller? Testade ni med rispåsar innan och i så fall hur bra stämmer det med resultatet?

• vanilj70

Normalliten och Swing
    Jag skrev igår om att jag visat mannen med 300 ml rispåsar och han frågade om jag hade nått i eller?? Ska tillägga att jag tyckte det var stooor skillnad Så visst förstorar man det hela omgivningen är säkert inte alls så intresserade av mina bröst att dom märker något

Kul att du är nöjd normalliten och du blir säkert skit snygg i din bikini

• vanilj70

Hallå!
    Ni som har Mentors implantat vilken mjukhet har ni valt och hur känns dom? Undrar även om ni valt släta eller texturerade, eller hur det nu stavas
    Jag kommer att välja Mentors runda gelehallon cohesive I,lutar det åt men jag har ännu inte betsämt om det ska vara släta eller inte. Svårt med alla beslut

Svar på tråden Bröstförstoring 9