Inlägg från: smilla20 |Visa alla inlägg
  • smilla20

Bröstförstoring 9

Hallå tjejer!
    Tänkte beställa sportbh nu inför op, 4 veckor kvar meen kan ju inte skada att va lite förberedd för en gångs skull! Jag undrar om era bröst var mkt större efter och om ni därför valde en större storlek på sportbh:n ni hade första tiden efter op? Jag vill ha mina bröst nuuuu! Hihi! Samtidigt är jag så jäkla velig och rädd att ngt ska gå snett.... Puss å kram på er alla tuttlisor! //Plankan(åtmistonde en månad till tihi)

• smilla20

Abra: Ok! Tack för svaret! Jag ska operera mig på liss&liss i uppsala den 15 augusti! Vill ha det gjort nu! Drömde om min op inatt.. ojojoj.. dolly parton låg i lä där kan ja säga... Jag är 20 år ung:) Men blev kallad tant häromdan på jobbet av några snorungar. De lekte med döden kan jag säga :) KRAM

• smilla20

Morgon!
    Ang sportbh så frågar jag er redan opererade om en sportbh man knäpper framtill är att rekommendera? Och om ni tror de räcker med 75D i storlek om jag ska lägga in geléhallon, runda 400cc och för nuvarande har 75B? Ska köpa upp mig på behåar efter op men vill ha en innan när jag kommer hem eftersom jag inte får ngn av min kirurg!

Persnilia: Sitter här med mina risnylonisar nu. Känns heelt knäppt..! Tur att ingen ser mig :) Även jag är sjukt orolig. Har op 15:de augusti men känner att jag bara vill få det "överstökat". Är rädd att vakna upp efter op så säger de att ngt gick fel! Usch! Eller inte bli nöjd.. Eller dö! 1/250 000 dör i narkosen. FÖRLÅT! Nu går jag ut å tar en promenix å lugnar ner mig. Bahövs! Hahaha.. Ha en fin dag, sol här för sjutton! KRAM

• smilla20

persnilia: tycker inte du ska ta för mkt så du ångrar dig men väljer du mellan två storlekar skulle ja satsa på den större.

pickolina: ok, tack! bäst att beställa en storlek större då men 75E låter ju förbannat stort, bäst att klippa bort lappen haha!

abra: du la in runt 400cc va? hur snabbt har du återhämtat dig? Tänkte eftersom jag också lägger in runt 400cc. Dock 50cc mer i ena bröstet då den är mindre. Funderar på 400 resp 450cc.

Ngn som har en sport BH från triumph? Min kirurg har rekommenderat en sportBH utan byglar men med kupor. Ev en champion. Ngn som vet var jag får tag på en sådan eller en snarlika? Andra tips välkomnas!

Kramar till alla tjejer! Glad att ni finns!

• smilla20

Heej!
    Mischa: Du skrev att man ska skippa omega3 innan op. Jag antar att du menar tillskott men jag äter fisk varje dag eftersom jag inte äter kyckling å rött kött... Ngt jag borde se upp lite med kanske innan å efter op? Ngn som vet?
    Vad finns e-vitamin speciellt i eller är de tillskott vi pratar om även där?

Jag har "alltid" velat göra en bröstförstoring men hade inte bestämt mig förrän i våras. I maj gick jag på konsultation och bokade tid i augusti, mycket för att jag skulle få tid att tänka över saken!

Får se om jag kan få tid den 8:de istället för den 15:de nu men damn, nästan bara 2 v!!

Jag brukar gå promenader i stort sett varje dag(50 min) och undrar när ni tror att jag ungefär kan uppta dessa efter op? Förstår att det är väldigt individuellt!
    Annars tränar jag i stort sett ingenting. På vintern byter jag ofta promenaderna mot utförsåkning och ev gym men de lär ju inte vara några problem i vinter!

Bäst att beställa sportbh nu. Hur lång är leverensen från Timarco? Lutar åt en triumph, ngt gott/ont att säga om dessa?

KRAM!

• smilla20

christine_1979
    Jag ska berätta för mina föräldrar innan min operation. Berättat för min storasyster redan som tog de bra. Mamma och jag har en hyfsad relation som är mycket bättre än den varit tidigare så känns jobbigt att berätta eftersom jag vet att hon är så emot det. Hon och pappa har semester nu så vill ta de efter den. Dock bara 2 alt. 3 v kvar till min op. Lillasyster som är 13 känns också lite skumt att berätta för då jag kan känna mig som en dålig förebild.

Grejen med p-piller har ja inte hört ngt om... Hoppas att de inte stämmer, isf är åtminstone ja körd. haha.

Sov gott! Kram

• smilla20

Hej tjejer!
    persnilia: jag är också från u-a, ska du operera dig här? har inte hittat ngn sportbh jag heller men ska nog beställa en triumph från timarco. Kram

• smilla20

T79: Hej tjejen! Jag ska lägga in runt 400cc. Troligen 400cc i ena å 450cc i andra då de skiljer runt 5occ på mina. Jag är 170 å väger runt 55-57 kg men har knappt ngra muskler haha.. Har du provat ristestet? Kram

• smilla20

18 dgr kvar för mig! Vill ha de gjort nu! Damn va jobbigt de är att vänta... Usch! Känns jobbigt just nu för mina vänner som vet om operationen känns så emot det hela. De har inte sagt det(förutom en som sa att ja borde göra ngt roligare för pengarna...) men känns så. Vill att alla ska vara lika förväntansfulla å glada som mig. Har inte ens berättat det för mina föräldrar som kommer va mest anti, utan bara de som jag trodde skulle förstå. Suck! Någon som känner likadant? Någon som fått tråkiga reaktioner från omgivningen? Kram

• smilla20

snuttungen: tack, skönt att höra att man inte är ensam om dessa reaktioner även fast det självklart är synd och skam att även du/ni andra råkat ut för de..!
    T79: En stor anledning till att jag inte berättat för mina föräldrar än är för att de är på semester de med!
    Abra: "deras reaktioner säger allt om dem men ingenting om dig.." Bra sagt. Det kändes upplyftande!

• smilla20

hej tjejer!
    jag fortsätter tjata om hurvida jag ska berätta för mina föräldrar. jag känner nog att jag måste göra de nu ändå. mår väldigt dåligt över att inte säga ngt, kommer kännas fruktansvärt jobbigt att berätta med men kan bara gå på känsla. till saken hör att ja bor hemma hos dem i sommar för att tjäna pengar till denna op. känner mig som världens taskigaste och värsta dotter! ngn som har tips på hur jag kan släppa på de på ett smidigt sätt? vad skulle ni själva vilja höra(givetvis sanningen men ni förstår säkert) om er dotter skulle göra en bröstop.? har gått upp 5 kg på bara ett par veckor också bara för att de känns så jobbigt att berätta... Kram till er alla.

• smilla20

Tack snälla abra och kalasannah för svaren! Har inte berättat än men ska efter semestern(jobbig, ja veet haha)
    Skrivs lite dåligt här tycker jag men får ta de positivt, inga som har några större problem kanske?! Exakt 2 v till min op. Ngn som ska operera sig ungefär samtidigt som mig? Var isf? Idag är det soool! Ska ut å njuta innan jobbet, pass på! Kram

• smilla20

Hallå tjejer!
    Angående tejpning så tror jag att man kan tejpa i ett halvår, lär väl inte bli sämre? Byta en gång i veckan är det som jag hört från flest källor är lagom. Dessutom(såklart) inte sola ärren på ett år.
    Jag tänkte köpa 3M micropore eller va sjuttsingen den heter!

Fått min sportbh på posten nu:

triumph.timarco.se/Product975b30f0-f30b-4732-9fac-b8f1f33e7324.aspx

Herrejävlar så hot jag känner mig i den nu med rispåsarna instoppade! Damn, so sexy! NOT! Riktig kärringbehå. Hade gett den till mormor men misstänker att hennes size inte är 75E.

För övrigt frågade jag min kirurg vad jag bör undvika nu knappt 2 v innan op. Han svara bara rökning och olika mediciner(ipren mm). Han nämnde inte alkohol, E-vitamin och omega3 men tar de säkra före de osäkra å hoppar alkohol och drar ner på fisk, vitlök och avocado. Tack för de tipsen tjejer!

Ha en härlig helg, själv ska jag jobba häcken av mig haha! Kramar!

• smilla20

abra:
    Hej! Jag ska opa mig i uppsala på liss&liss( verkar ensam om de här! ) den 15/8. Runda geléhallon 400cc resp. 450cc. Får se om ja skickar tillbaka behån eller skänker den till bättre behövande storbystad tant haha. Kram

Ngn som har förslag på ngn snygg behå utan byglar för storbystade? Typ hanky panky. Antar att de finns få såna eftersom de inte ger ngt stöd alls knappt men skulle vilja ha en fin behå utan byglar vid speciella tillfällen innan jag börjar använda bygelBH. Kram

• smilla20

Hallå flickor!
    Betala precis in op. No turning back hoho! Läängtar till min op. Inte efter smärtan efter dock..! Gulp.
    Jag kan säga att jag slår varenda tonårsgrabb i tuttfixering just nu. De ligger garanterat i lä här...

Abra=da sportexpert: får jag fråga dig när du kom igång med promenader som motion och cykling, spinning. Du har säkert skrivit de redan men har du lust så får du gärna skriva igen. Mitt minne är värre än en guldfisks.

Puss å kram på er!

Svar på tråden Bröstförstoring 9