Hej tjejer,
7 veckor sedan min operation. Brösten är sååå snygga! All svullnad har lagt sig, jag "formar" dem fortfarande lite (en till två timmar per dag när jag hinner) genom att lyfta BHn som ett band över - detta pga den tidigare assymetrin som kirurgen korrigerade i samband med operationen.
Ny BH-storlek 70D och/eller 75C (beroende på märke).
Har läst "ikapp" lite och vill passa på att rekommendera två olika BHar till er som letar vardagsBH utan bygel:
En sportBH som går lite längre ner och är slät och skön är Triumphs Tri Action Sports Star.
En riktigt snygg och skön vardagsBH är Calvin Kleins Perfectly Fit Wireless (Finns att beskåda på www.bodhi.se).
I övrigt håller jag med Swing om att det allra skönaste är sömlösa träningsBHar. Sover med en sådan fortfarande och tycker det är fantastiskt skönt. Har även köpt en sådan "graviditetsBH" som många rekommenderat och tycker de är OK att gå i hemma, men inte tillräckligt OK för att ha på jobb eller träna i.
Började träna (powerwalk med stavar och löpträning) för ett par veckor sedan, 5-6 veckor efter op enligt kirurgens rekommendation, och är redan tillbaka i "normal" kondition. Tränar inte bröstmuskeln förrän 3 mån efter op (slutet av juli) och just armhävningar förrän efter 6 mån. Vill inte riskera något! Så fantastiskt att träna första gången och känna att jag faktiskt inte förlorat så mycket kondition - trots det långa uppehållet
Har läst att någon blivit rekommenderad att inte träna så hårt före op... min kirurg sa tvärtom! "Ju bättre form du är i när du går in i detta, desto snabbar kommer du tillbaka till samma form", sa hon... jag tränade sista BP-passet med efterföljande Pilates kvällen före op och åkte sedan hem och duschade med descutan-tvålen
Har haft svårt att hitta bra BH att löpträna i - köpte sist en Shock Absorber Plunge som är fantastiskt skön (fick ta stl 70DD!!! - tjohoo :) ) men tycker inte att den ger tillräckligt bra stöd för löpträningen. Har blivit rekommenderad Stay-in-place Supersport, men tyvärr inte hittat den någon stans. Vill inte handla på nätet då jag tycker det är viktig att den sitter bra både runt om och över bysten utan att klämma någonstans och vill därför prova innan jag handlar.
Fortfarande har ingen som inte vet om op sett eller sagt något och de som vet säger att de är väldigt välproportionerade till min kropp - vad ska de annars säga :) - och jag tycker även det själv! Det är så kul att klä sig kvinnligt!
Sköt om er!
Kram