Inlägg från: Normalliten |Visa alla inlägg
  • Normalliten

Bröstförstoring 9

Hej på er:)!

Abra: Jag är inte heller så förtjust i styrketräningen på gym - kanske även jag springer iväg och inhandlar en Pilates-video för att slippa det ;) (tack för tipset). Jag tycker ditt upplägg låter perfekt, så det blir nog bra :)

Jag har tillsammans med min kirurg valt runda geléhallon som inlägg. De anatomiska är också runda i formen - det är bara i profil du kan se att de är droppformade - inte förrän kirurgen visade mig droppformen kunde jag se den. Jag är 41 år och har ammat två barn, så jag har en "naturlig" droppform - denna behöver inte förstärkas :D Jag var väldigt osäker före konsultationen, men gick på kirurgens rekommendationer. Risken för rotation ansåg hon vara minimal så det var inte det som avgjorde valet - det var mer mina individuella förutsättningar för att nå det resultat jag var ute efter. Jag är så glad att jag gjorde som hon sa.

Kram på er! :)

• Normalliten

KalasAnnah: Jag har lagt in under bröstmuskeln och snitt under brösten. Efter 2 veckor var jag nästan tillbaka i normal form, efter 18 dagar fick jag kommentarer (av de som vet att jag opererats) som sa "-Du är ju som vanligt igen!" så det märktes skillnad även på de 4 dagarna mellan 14 och 18... Som jag förstått det är det väldigt individuellt och är svårt för mig att säga hur du kommer må. Det ska även tilläggas att jobbar på kontor och inte har ett yrke där det krävs fysisk ansträngning... :)

Lycka till!

• Normalliten

vanilj70: Jag är supernöjd! Var precis som du beskriver det "lite nojjig" innan och var rädd att det skulle bli alltför iögonfallande. Fick råd av bl a Swing innan op på hur jag skulle kunna dölja med mörkt top under kavaj etc innan och gjorde så den första tiden på jobbet. Nu har jag alla mina vanliga t-shirts (tajta) och ingen ser något alls! Lite trist, men samtidigt det jag var ute efter... ;) en "normal" byst. Jag är idag, precis som snuttungen beskriver det, i det närmaste "fullt rörlig"! Idag är det exakt en månad sedan jag opades och nästa vecka börjar jag träna igen :) :) Ska då börja med powerwalks och jogga till helgen. Det känns fortfarande lite i brösten - som spänningar - när jag ansträngt mig (bär tunga kassar, småspringer till tåg/buss etc) och ska därför ta det väldigt lugnt i början...
    Innan op testade jag med rispåsar och jag tycker nog det stämmer med resultatet. Hade dessutom s.k. kycklingfiléer i BHn varje dag på jobbet efter konsultation och det kan ev. vara bidragande orsak till att ingen på jobbet ser skillnaden. Med inläggen kom jag då upp i stl 75B och nu efter op har jag 70D/75C. Svullnaden har äntligen gått ner och jag ser så fram emot att sätta på min nya snygga bikini :D

Sköt om er!
    Kram

• Normalliten

Swing: Ha ha ha - Du har så rätt så rätt :) Problemet är ju vi själva... eftersom vi tror det står stämplat i pannan på oss så är det nog vi som har svårt att uppträda normalt :D Ditt råd ang. klädsel gick i alla fall vidare till min "rumskamrat" från operationen och även hon har lyckats dölja det för alla sina arbetskamrater, så det var ett gott råd du gav!!! :)
    Sköt om dig!

• Normalliten

Swing: Ytterligare en BH-fråga.. :) Den Stay in Place du springer i - är det den som heter Supersport A-C(gamla Zipper) eller Supersport C-E (gamla SuperZipper)? Vilken storlek har du? Jag ska ju snart börja springa och tycker inte att de sportBHar jag använder till vardags är tillräckligt tajta för att ha när jag springer. Vill att det ska sitta åt ordentligt så det inte "skumpar" för mycket. Vill ju sköta om mina nya kompisar

• Normalliten

Hej tjejer,

7 veckor sedan min operation. Brösten är sååå snygga! All svullnad har lagt sig, jag "formar" dem fortfarande lite (en till två timmar per dag när jag hinner) genom att lyfta BHn som ett band över - detta pga den tidigare assymetrin som kirurgen korrigerade i samband med operationen.
    Ny BH-storlek 70D och/eller 75C (beroende på märke).
    Har läst "ikapp" lite och vill passa på att rekommendera två olika BHar till er som letar vardagsBH utan bygel:
    En sportBH som går lite längre ner och är slät och skön är Triumphs Tri Action Sports Star.
    En riktigt snygg och skön vardagsBH är Calvin Kleins Perfectly Fit Wireless (Finns att beskåda på www.bodhi.se).
    I övrigt håller jag med Swing om att det allra skönaste är sömlösa träningsBHar. Sover med en sådan fortfarande och tycker det är fantastiskt skönt. Har även köpt en sådan "graviditetsBH" som många rekommenderat och tycker de är OK att gå i hemma, men inte tillräckligt OK för att ha på jobb eller träna i.

Började träna (powerwalk med stavar och löpträning) för ett par veckor sedan, 5-6 veckor efter op enligt kirurgens rekommendation, och är redan tillbaka i "normal" kondition. Tränar inte bröstmuskeln förrän 3 mån efter op (slutet av juli) och just armhävningar förrän efter 6 mån. Vill inte riskera något! Så fantastiskt att träna första gången och känna att jag faktiskt inte förlorat så mycket kondition - trots det långa uppehållet
    Har läst att någon blivit rekommenderad att inte träna så hårt före op... min kirurg sa tvärtom! "Ju bättre form du är i när du går in i detta, desto snabbar kommer du tillbaka till samma form", sa hon... jag tränade sista BP-passet med efterföljande Pilates kvällen före op och åkte sedan hem och duschade med descutan-tvålen
    Har haft svårt att hitta bra BH att löpträna i - köpte sist en Shock Absorber Plunge som är fantastiskt skön (fick ta stl 70DD!!! - tjohoo :) ) men tycker inte att den ger tillräckligt bra stöd för löpträningen. Har blivit rekommenderad Stay-in-place Supersport, men tyvärr inte hittat den någon stans. Vill inte handla på nätet då jag tycker det är viktig att den sitter bra både runt om och över bysten utan att klämma någonstans och vill därför prova innan jag handlar.

Fortfarande har ingen som inte vet om op sett eller sagt något och de som vet säger att de är väldigt välproportionerade till min kropp - vad ska de annars säga :) - och jag tycker även det själv! Det är så kul att klä sig kvinnligt!

Sköt om er!

Kram

• Normalliten

Hej igen :)

Abra: Jag la in 300 cc runda geléhallon under muskeln. Innan hade jag 70-75 -----a och nu har jag en 70D el 75C (beroende på märke och modell). Innan barnen hade jag en 75B och var nöjd med den. Jag är 161 cm och väger ca 50 kg.
    Jag har inte så tunga vikter på BP:en då jag är ute efter fast kropp, men inte så mycket muskler. Är 41 år gammal och har tyvärr börjat se tendenser på att huden börjar tappa sin elasticitet

Kanelbulle: När jag åkte hem från kliniken tog jag på den sportBH som jag köpt på kliniken. Det är en Champion som är helt utan sömmar. Den kunde jag inte sätta på mig eller ta av mig utan hjälp! Därför använde jag den första tiden en sportBH som jag knäpper fram (Fila). Beroende på var man opererar sig och vilken typ av inlägg man har brukar ju en del kirurger rekommendera bygelBH medan jag t ex inte ska ha bygelBH alls förrän efter 6 mån. Undantag görs när jag är på fest eller har kundpresentationer (känner mig inte bekväm när jag står inför kunderna och har vårtstånd ;) vilket jag har ofta efter op), men jag ser då till att bygeln inte ligger mot ärren som jag har under brösten.

Björk00: Fråga din kirurg hur länge du ska vara tejpad. Jag ska vara tejpad 6 mån, men det är inga som helst problem med bikinin - tejpen sitter under bikinin och syns inte alls (trots att jag fortfarande använder den breda tejpen och inte har gått över till den smala ännu).

Min op gjordes dagen före Snuttungens och jag håller med om känslan. Har inte alls ont, men känner av dem. Det stramar emmellanåt lite i såren (som fortfarande inte har läkt helt) och det är inte förrän den sista veckan som svullnaden på ena bröstet lagt sig. Nu först känner jag att jag kan se/förstå hur de kommer se ut när de är "färdiga".

Må gott

• Normalliten

Abra: Tabellen hittar du på www.qvinna.info under Faktaguiden/vilken BH-storlek har jag?
    Där finns också en konverteringstabell i vilken du kan läsa att DD och E är samma storlek. Olika märken följer olika tabeller - ofta anpassade efter det land de är tillverkade i (eller rättare sagt vilket land "märket" kommer från).
    Jag har 74 cm under bysten och 90 över och har 70D/70DD beroende på modell och märke.
    Ytterligare en medicin/tillskott man ska undvika före och efter operation (som ofta missas av många läkare) är Omega 3-tabletter. Dessa ökar blödningsrisken mer än vitlök och rödvin och därmed även risken för kapselbildning.

• Normalliten

Abra: Jag fick informationen om Omega 3 från min kirurg vid konsultationen. Fick en lapp med hem där detta var skrivet och mailade och frågade ytterligare en gång om det eftersom även jag äter 2 tabletter om dagen. Hon påpekade då att jag bör ha uppehåll 2 veckor före och 2 veckor efter op pga av den ökade risken. Hon sa då att kapslarna påverkar mer än vitlök i maten och ett glas vin till
    Eftersom din klinik inte anser att det är någon risk tycker jag du ska gå på det. Våra op:er skiljer sig ju beroende på den kirurg och klinik man valt och alla säger olika. Det är ju egentligen bara en fråga om att bestämma sig vem man har förtroende för. Jag litade till 100% på min kirurg och även fast det inte var någon spa-känsla på kliniken anser jag inte att det är värt 8 000 kr mer för att få den känslan. Detta var en op jag skulle gå igenom och jag är mer än nöjd med min kirurg och den behandling jag fick!

• Normalliten

Tjolahopp: Jag hade vanlig tröja på mig när jag åkte från kliniken och varje dag därefter. Fick hjälp av man och barn när det tog emot för mycket (tajta t-shirts) men det var inga problem!!!

Svar på tråden Bröstförstoring 9