Bröstförstoring 9
Lite mer om att anstränga musklerna direkt innan op: Man måste tänka på en operation innebär en enorm fysisk påfrestning för kroppen. Det är knappast optimalt att träna tungt direkt innan då den träningen ändå inte kommer ge någon effekt eftersom kroppen kommer lägga all sin energi på att bli av med alla "gifter" (dvs narkos+morfin) som sprutas in i kroppen + att läka skadan som uppkommit. Det kan snarare få som effekt att kroppen bryts ned snabbare än vad den skulle gjort annars för att ersätta den energiförlust som träningen innebar.(obs! endast mina egna teorier. Är skadad av att ha en tyngdlyftare + snart färdig läkare till pojkvän, han ska alltid veta bäst, hahaha!)
Nu vill jag inte skrämma upp alla här på forumet för jag tror personligen inte att ett vanligt BP pass är någon direkt fara. Det handlar om låga vikter (dvs. max 20 kg på bänkpress-momentet) under en längre tid, dvs mjölksyreträning, och inget jag definierar som "tung" träning. (även fast det givetvist är grymt jobbigt.)