Inlägg från: KalasAnnah |Visa alla inlägg
  • KalasAnnah

Bröstförstoring 9

Abra - nä äter ingen penicillin, fick en del antibiotika när jag var där, men antar att det inte behövs. eller det är väl vad de anser på kliniken. Har inte heller fått några direkta strecth-övningar jag ska göra, utan att jag kan röra mig fritt så länge det känns bra. Inte heller några förhållningsregler till vitlök så länge det inte är i överdrivna mängder och heller ingen alkohol.vilket jag ändå inte saknar.
    Jag antar att det är olika från klinik till klinik.
    Jag litar till 100% på att de vet vad de gör och att de gör vad som är bäst för mig och min kropp.

Ibland kan jag bli lite förvirrad när man är här inne o läser om hur andra har gjort efter op, ex vilka övningar, vad man ska o inte ska göra etc, vilken medicin mm mm

Visst är det bra att man kan prata och hjälpa varandra men man får nog inte glömma att läkarna och sjuksystrarna är de som har träffat dig i verkligheten och det är de som verkligen vet vad som är bäst för just dig o din kropp. Och precis som i alla andra sammanhang så förespråkar ju självklart läkaren sin metod som den bästa. precis som jag gör när jag har en kund på salongen. skulle sedan samma kund gå till andra salonger är det möjligt att den får lika många olika behandlingar som salonger Hon/han har besökt.
    Vill inte trampa någon på tårna men tycker nog att man ska vara lite försiktig med att jämföra för mycket, jag blir själv väldigt förvirrad o nervös av sånt, men är självklart jätte glad för all hjälp,tips o glada tillrop man får här inne;)

Är det någon som sitter med typ ispåsar på brösten för att dämpa svullnaden? Jag känner inget behov av det, men läste någonstans att det ska vara bra.

Nu ska jag sätta mig o kolla på film, tror nog att det får bli lite vaniljglass med choklad kross

sov som en godis alla

kram kram

• KalasAnnah

Hej alla glada

nu har det gått tre dagar sedan min op, känns ganska bra måste jag säga. Har varit ute lite varje dag men har legat rätt mycket i soffan också. Idag följde jag till o med ut o gick en liten sväng med hunden, men hon är van att gå väldigt snabbt så hon gillade inte riktigt den långsamma stilen. Men det var skönt att röra sig lite i alla fall.

Börjar bli förkyld, tror inte att det har något med op att göra men det är ju så jäkla typiskt att man inte kan få vara frisk i övrigt när man ska läka o återhämta sig. Ska på återbesök imorgon bitti så då får jag väl höra vad han säger, om jag behöver någon extra medicin eller om jag klarar mig som det är.

Har börjat pirra/kittlas ordentligt i snitten nu, antar att det är bra för det är väl så det känns när det läker. En kompis ringde innan idag för att "kolla så att brösten är på plats" som hon så fint uttryckte det. hon är sjuksköterska så det var rätt skönt att få prata lite med henne, vill ju inte ringa till kliniken bara för att man undrar minsta lilla, sen så har jag ju alla er här inne också, känns riktigt bra.

På vägen hem från kliniken i morgon så ska jag köpa en till BH, tänkte köpa en likadan, kanske måste investera i någon mer framknäppt tröja. Ni som har gått fler dagar/veckor med era bröst har ni börjat använda vanliga kläder? Eller ska man akta sig för att ha thighta tröjor, nu menar jag inte super thighta men som sitter åt lite.

nu ska jag äta lite fruktsallad som min snälle man har gjort, kan man verkligen bli för bortskämd :)

ha det bra alla

o sov som en godis (ja Abra det är för tillfället på rygg) ;)

• KalasAnnah

hej

var på kontroll tidigare idag och de sa att det såg jätte fint ut. Har gått 4 dagar sedan op och är inte speciellt svullen och blåmärkena börjar lägga sig. fast jag är ju ganska spänd i huden, men det tar väl sin lilla tid innan det ger med sig.

Fick instruktioner om att jag ska trycka ihop brösten morgon o kväll, så att det inte blir en för stor glipa mellan brösten, lite pga att mina bröst redan innan sitter en bit ifrån varandra. Känndes lite konstigt att trycka ihop dem, men jag vänjer mig nog. Från o med idag så ska jag bara ha bröstbandet när jag sover och bröstband o BH på dagen. Ska börja trappa ner på mina smärtstillande också, känner inte så mycket faktiskt, så det kan vara skönt att slippa ta en massa piller.

Var o köpte en ny BH i dag utan byglar, 75C blev det, fast i tantBH:n som jag fick från kliniken har jag 75B, men den är väldigt stor i storlekarna, storleken som står på lappen i BH:n känns inte så viktig men det är ju jäkligt tråkigt om jag kan ha samma BH som jag hade innan op. men så verkar inte fallet :) Längtar som bara den till man kan åka o köpa snygga underkläder. Ni som är färdiga , eller hur jag nu ska uttrycka det, när började ni köpa underkläder?

Ha en bra dag

kram kram

• KalasAnnah

hej alla!

Abra- ska trycka ihop tre gånger och hålla så en liten stund, det ska kännas men inte så att det gör jätte ont, men det är tydligen normalt att det känns lite när man gör det. har mätt idag, men blev lite besviken enligt tabeller så ska jag ha 75B men den jag provade på lindex som var 75 B passade inte, men det är ju trotts allt bara en siffra, vissa stunder tycker jag att jag gjorde dem för små, men å andra sidan så hade jag inte mycket val för min bröstkorg är så liten. vill inte det ska se dumt ut, men jag antar att det bara är lite svallande hormoner eller nåt som kommer över mig ibland, för då kan jag bli jätte deppig en stund o i nästa ögonblick är jag super lycklig över att det är gjort. tror dessutom att när man får snygg Bh o sina vanliga kläder så kommer allt kännas mycket bättre.
    Abra- vad har du fått för storlek nu?

Jo jag är opererad på den kliniken i malmö, men jag vet inte om det är han som är anklagad, men det kan mycket väl stämma, men som sagt så är jag opad av hans kollega. så jag vet inte vad jag ska säga,men det är verkligen hemskt. stackars tjej.

Björk00 lycka till- håller tummarna, håll oss uppdaterade.

har inte sovit alls idag så jag hoppas på en riktigt godnatt sömn ikväll.

ha det bra alla
    kram kram

• KalasAnnah

Hej!

Abra- Förstår att det jag skrev om BH-storleken var lite luddigt :) jag menar att 75B på lindex var för liten o att en 75C satt betydligt bättre. Men blir inte riktigt klok på de här tabellerna. för om jag kollar ex dina mått i en tabell så får du ju mindre storlek än vad jag har, till o med mindre än a kupa. fattar inget alls.

För i de tabellerna jag har hittat så ska man mätta under o över bröstet och ta de stora måttet minus det lilla och så får man sin kup storlek enligt tabellen

mitt ex: jag har 74cm under bysten o 90cm över bysten . alltså 90-74 = 16 vilket enligt många tabeller blir 75B
    eller är jag helt ute o reser? snälla hjälp mig blir helt förvirrad.
    Abra var har du hittat din tabell?

vet inte riktigt hur länge jag ska hålla på o trycka, var ju som sagt på kontroll igår, men det var lite mycket info på en gång så jag ska fråga dem idag, lika bra att ringa så att man inte gör fel.

Nu ska jag ut o gå med hunden, ska bli skönt, vet inte riktigt hur långt jag orkar gå, men känner att jag måste ut o röra på mig, har börjat lägga på mig i vikt nu, inte så mycket men eftersom jag äter mer än annars, för jag mår ganska illa av tabletterna så har jag ätit mer för att hålla mig konstant mätt. men från o med idag tänkte jag bara ta panodilen och skippa de andra så att man kan återgå till normal kost och att hjärnan blir normal, man är lite smått lullig hela tiden av de andra starkare tabletterna :( känns lite jobbigt

hur som helst ha det bra och hjälp mig gärna någon som kan det här med BH o tabeller

kram kram

• KalasAnnah

Hej

nu skiter jag i alla jäkla tabeller för jag tycker ändå inte det verkar logiskt.

Provade en BH som jag hade liggandes hemma, 75B, fick plats i den men det var helt klart fel storlek, ska ha större. men som sagt jag skiter i vad det står på lappen så jag ska gå till en riktig underklädesbutik o be om hjälp. Jag var i en sådan när jag köpte underkläder till bröllopet och fick väldigt bra hjälp så dit ska jag nog gå igen. Men jag tänker nog köpa en BH när jag få börja använda bygel igen och sedan vänta ett litet tag så att de hinner "sätta sig" (eller hur man ska säga) och sen köpa underkläder som jag tror jag kan ha under en längre period.

Pratade med kliniken idag och de sa att jag kan börja använda bygel-BH om en månad förutsatt att ärren har lagt sig. Men jag ska fortsätta vara tejpad i 3 månader.

Jag frågade även om vad jag skulle undvika att äta, men de sa att allt var ok att äta så länge det är i normala mängder. jag sätter ju inte i mig en hel fläta vitlök direkt. avocado har jag aldrig hört att man ska undvika, men alkohol och blodförtunnande verktabletter.

Idag har jag bara tagit två panodil, känns inte som om jag behöver dem mer så jag ska hoppa över dem, könt att slippa.

Tjolahopp - svårt att säga hur pass bra du kommer ha läkt när du börjar dina studier, det är ju som sagt väldigt individuellt. Men jag tycker själv att jag har läkt förvånandsvärt bra redan efter 5 dagar, men tror inte att jag skulle klara av en massa fysiska o tunga övningar redan, men däremot känner jag att jag klarar mer än att bara vara uppe o gå. Känner mig ganska vanlig men med vissa begränsningar, ex sträkca mig på vissa sätt, eller lyfta. Kanske du ska prata med läkaren en gång till? Lycka till.

Björk00 - är det dax för dig i morgon? Känns det bra?

Visade brösten för en kompis idag (usch lät hemskt som om man är västa blottaren :)) hon tyckte inte de var så stora, måste erkänna att jag blev lite ledsen, men samtidigt glad att det inte är något som ser konstigt ut.
    Vet inte vad det är men ena sekunden vill jag att de ska vara större o i nästa tycker jag att de är perfekta. Någon mer som känner så?

Ha det bra

kram kram

• KalasAnnah

tack ändå alla som har ansträngt sig för att hjälpa mig med måtttabeller, men som sagt jag lägger ner det projektet så länge. så jag hoppas att jag inte verkar otacksam, jag är bara förvirrad :)

• KalasAnnah

Björk00 - klart vi ska tänka på dig, allt kommer gå jätte bra. tror att det blir bra vilken storlek du än väljer, det är ju inte så jätte stor skillnad egentligen. Ja helt rätt, 295 runda gelehallon.

Abra- nä det är inte så svårt med storlekarna egentligen bara känns som de inte stämmer med verkligheten. utan det har ju lite med hur anatomin ser ut, så nu lägger jag detta på hyllan.
    vet inte varför jag bryr mig vad andra tycker, ville väl egentligen att hon skulle säga att de var de finaste brösten hon någonsin sett ;) nä men skämt o sido så tror jag att mina vänner inte tycker att det är så stor skillnad med tanke på att de alltid har sett mig väldigt uppstoppad eller hur man ska säga det, fast de har ju trott att det är mina riktiga bröst. det är väl mest om jag skulle ha på mig något riktigt urringat som de ser den riktiga skillnaden.
    Men tror nog som du säger att de är lite skadade, för säger man silikon så tror alla att man menar bomber. så de undrar lite varför de inte är större . typ "är inte alla silikon bröst gigantiska" lite tråkig att det ska vara så, men samtidigt så kanske det inte blir att en massa folk tror att det är silikon man har, ja den frågan kan man spekulera länge i.

Tjolahopp - nä så jobbigt är det inte. jag är inne på dag 5 och har vanliga kläder, det är ju lite beroende på om du ska ha bröstband, eller vad du nu ska ha, jag menar så att det inte sticker ovanför tröjan/linnet. det ända som kan vara lite besvärligt är att få kläderna över huvudet. en halv thight tröja är i alla fall för min del inga problem. så det tycker jag inte du behöver bekymra dig för.

nu när jag kollar på mina bröst så är de inte så toppiga längre, typ någon madonna strut, utan de har blivit lite mjukare o rundare, det gillar jag :)

jag gillar verkligen den här tråden, har blivit lite beroende ;)

ha en skön kväll tjejer o sov som en godis

kram

• KalasAnnah

hallå alla

Abra- provade länken du skickade där man kunde kolla sin BH storlek, jag blev 75B som i alla andra tabeller, men om jag lade till 1 cm på måttet över brösten så fick jag 75C, så det är väl därför jag har haft lite problem med att acceptera att jag ska ha 75B med tanke på att de BH:ar(?) jag har haft hemma med den storleken inte passar alls. så det är därför jag velat lägga BH storlekarna på hyllan för att det inte stämt med det jag har provat och med det som tabellerna säger att jag ska ha. men nu är jag lugn o fin eftersom allt har berott på att jag väl precis ligger i kanten till att ha 75C :) inget större problem, men eftersom 75B inte passar i verkligheten men att det ska göra det enligt tabellen så har jag varit lite förvirrad, ja du förstår nog vad jag försöker säga :)

Jag har fortfarande lite problem med att acceptera mina nya bröst, har nog alltid föreställt mig att de skulle bli större. så är kanske lite besviken på att de inte är större, men å andra sidan så är det bara att inse att det inte fick plats mer. har min liten bröstkorg så har man. jag skulle gärna lagt in 100 cc till men det hade inte gått, så jag får helt enkelt gilla läget. Men å andra sidan så vill jag ju inte vara "hon med brösten" så jag antar att jag är lite splitrad vad gäller detta, men jag känner att allt nog kommer bli bättre så fort man får på sig en snygg BH som sitter som den ska, det hjälper ju till o forma och hålla på plats på ett helt annat sätt än dessa bygellösa BH:ar gör.
    Är det bara jag som har dessa tankar? eller är alla super nöjda med resultatet?

Jag menar som ennasus skriver att våga prova 400-500, det hade ju aldrig varit ett alternativ för mig, hur gärna jag än skulle vilja. För jag visade bilder etc på konsultationen och även på op dagen, men han sa att det inte går, så jag tänkte att ja han vet ju bäst, men kan inte låta bli att tänka hur det skulle sätt ut med större.

Nä nu ska jag inte tjata mer men var tvungen att skriva av mig. är självklart nöjd, och kan ibland till o med tänka att de ser riktigt stora ut, men tanken finns ändå där.

För övrigt så har jag slutat helt med värktabletter sedan två dagar, fast det blev 2 panodil i dag pga huvudvärk, men jag mår bra annars men det spänner o stramar lite grann, annars så tycker jag att formen bara blir bättre för varje dag, betydligt rundare nu. idag är det en vecka sedan op o jag trodde inte innan op att jag skulle vara så här pigg efter bara en vecka.

En fråga bara - hur mycket vågara man lyfta efter en vecka? kan ibland tycka att mjölkpaketet känns tungt, men inte alltid.

Ha en trevlig kväll

kram

• KalasAnnah

Tjolahopp - Jag tror inte att du behöver bekymra dig över att du inte ska bli nöjd, för det blir du garanterat. jag är också nöjd, fast jag hade föreställt mig att det skulle bli större.

Jag har uppfattat det så här från min kirurg: jag är smal över bröstkorgen, så ett runtgelehallon på runt 300cc är det mesta han kunde stoppa in. det skulle inte få plats under muskeln annars. Men på konsultationen så han att det nog skulle få plats 335 som max. men på op dagen sa han att det var väldigt smalt och att han trodde att vi skulle hamna runt 295-300cc. Men att han skulle prova sig fram o ta så stort som möjligt. efter op berättade han att han provat med 315 men att det hade börjat vecka sig i sidorna och att det inte såg snyggt ut på min kropp. bröstfickan eller hur man nu ska uttrycka det var för liten för det implantatet så det slutade med 295 cc. han sa även att han hade provat med 270 men att det var för lite.
    jag litar på honom till 110% och vet att han har tagit ett bra beslut. Han menade att skulle vi lägga in större bara för att jag ville det så skulle risken för att brösten såg deformerade ut bli väldigt stor, vill ju inte ha stora fast vanskapta o veckiga bröst. dessutom menade han att jag skulle stöta i med armarna varje gång jag rörde dem längs med kroppen. och man skulle sett brösten bakifrån om vi skulle valt ett större implantat.
    Så nu när jag läser vad jag själv har skrivit så känns det som om 295 självklart var det bästa alternativet för min del, men så är jag en tjej som ständigt strävar o undrar om det inte kunde bli lite bättre.

Jag kanske kunde valt en annan typ av implantat ett som byggde mer på höjden, då skulle jag nog kunnat få större, men då hade resultatet blivit mycket mer onaturligt, vill ju inte gå runt med två tennisbollar under tröjan.

Jag menar inte att jag ska ha en bygel-bh för att forma brösten, för de är snygga i formen redan, men jag menar om man vill få till en riktigt snygg urringning så är ju en bra BH ett bra hjälpmedel, men ska jag ha en trekantsbikini så räcker det nog gott o väl med de brösten jag har.
    Tror aldrig att jag kommer att gå utan BH bara för att jag kan, känns inte bra, gillar inte när bröstvårtorna syns genom tröjan heller , plus att jag gillar snygga underkläder.

Hoppas att du förstår mig bättre nu, men mina vänner säger att jag är dålig på att förklara saker så är det något som verkar knas är det bara att fråga :)

Kram kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9