Inlägg från: KalasAnnah |Visa alla inlägg
  • KalasAnnah

Bröstförstoring 9

Tjolahopp - glömde svara på min allmänstatus. Jag tycker nog att jag kan röra mig i princip som vanligt nu, fast jag orkar inte följa med på de långa rundorna med hunden, blir lätt trött o lite annfåd, har kanske inte riktigt fått in den rätt andningstekniken när jag är ute o går längre sträckor. jag är dessutom ganska vig i armar o rygg men känner att det tar emot när man ska klia sig mitt bak på ryggen etc, eller röra sig på ett visst sätt, men tycker att det mesta funkar som vanligt fast något långsammare.

Inför din op så tror jag det bästa är att inte ha för höga förväntningar. men det är svårt, men tänker ju väldigt mycket på bröst innan op :) men att man tänker positivt och att man litar på att kirurgen gör precis allt han/hon kan för att nå ett så bra resultat som möjligt.

dagarna innan op så tänkte jag att bara brösten blir större så skulle jag bli nöjd, och det blev de ju, mycket större :) så varför jag har dessa tankarna vet jag egentligen inte. men som sagt det är lite från timme till timme. ibland tar jag på mig min bikini som jag hade innan, och då ser jag den verkliga skillnaden, och då lyser jag upp som en sol. får man tänka "fan vad du är snygg" om sig själv ;)
    nä nu ska jag fokusera på att mina bröst är som de är och det går inte o spruta in mer utan bara gilla dem som det är.

tack alla som orkar läsa och som kommer med frågor o glada tillrop.
    För det är väl det vi ska prata om också? inte bara träning o vitlök ;)

kram o sov som en godis

• KalasAnnah

Björk00 - hej vad skönt att veta att du kommit hem :) men tråkigt att höra att du inte mår bra, men jag är helt säker på att att du bara kommer att må bättre från o med idag. Så var det för mig i alla fall, varje dag gjorde jag små framsteg, baby steps :)
    Ser framemot att höra mer från dig om din op, hur det gick, storlek etc , men självklart väntar jag (med spänning) på en uppdatering tills du mår bättre.

Om jag ska prata lite om mig själv (ego som man är):)
    så tack Abra för de glada tillropen, precis så jag menade ;)

Idag är jag mer tillfreds med mina bröst, stog länge o väl o kollade i spegeln, det ser riktigt bra ut. ska nog inte ha det större, hade sett väldigt fejkat ut. Nu har jag mer timglas-figur. innan har jag varit kvinnlig från naveln och neråt och mera pojkaktig o tunn upptill, men nu ser allt ut att passa ihop på ett mer naturligt sätt.
    har alltid haft breda höfter, så jag har haft storlek 38-40 nertill men bara runt 34-36 upptill, men det senaste året har jag gått ner en del i vikt, tror runt 7-8 kg, så höfterna har blivit mindre, men det har ju även mina bröst som redan från början var små. så nu hamnar jag väl på en 36:a (ibland 38:a) nertill och upptill vet jag inte än, men tror att det kommer hamna mer på 36 än 34, men det kommer jag att se först när jag står i provrummet. Dessutom så har jg rätt så markerade nyckelben, och hade det suttit ett par bomber nedanför dem så hade det garanterat luktat silikon lång väg :)

Dagar som denna när det bara regnar blir man ju jäkligt uttråkad, vill bara åka iväg o shoppa gärnet, men känner att jag ska vänta några dagar till, ser faktiskt skillnad varje dag på mina bröst.

så idag är en sådan dag då jag verkligen är super nöjd, det spänner o stramar lite men det är ju bara 8 dagar sedan op.

Den här "sälmagen" som man har hört talas om, när kommer den? Jag har inte märkt av den, eller den kommer inte nu utan man får vänta några veckor till?

ha det bra alla i regnet

• KalasAnnah

Björk00 - Vad tråkigt att du mår så kass. men jag håller tummarna för dig o hoppas att det blir bättre snart, så som du beskriver det att du hade ont i revben etc, jag upplevde inte det så, självklart var jag öm i kroppen men mest i brösten.
    Har du inte fått något smärtlindrande? eller det hjälper inte?
    Försök att vila och att ta det i din egentackt och försök att inte spänna dig, men jag vet att det inte är så lätt när man har ont.

jag har hört att den så kallade sälmagen är en typ av bilring som flyttar sig från brösten och ner på midjan tills du till sist kissar ut den, det ska tydligen vara rester från op, ex, blod,sårvätska, luft etc.

men som du beskriver att din mage är svullen, jag hade det likadant, jag trodde att de hade passat på att operera in en fotboll när jag ändå låg på op bordet :) nä kanske inget att skämta om, men det gav med sig efter 2-3 dagar. Brösten var också väldigt öma på mig, men jag antar att det var mest huden som var spänd, de första dagarna var huden så spänd att den var helt glansig,man kunde nästan spegla sig i den.

Hoppas verkligen att du mår bättre snart gumman

ha det bra Björk00 och alla andra

kram kram

• KalasAnnah

Björk00 Hur går det för dig? Hoppas att du mår bättre idag och slipper ha ont. *tänker på dig*

Abra- vet inte riktigt om jag håller med dig om att kroppen återhämtar sig snabbare och att man har mindre smärta för att man är vältränad. Jag är inte speciellt vältränad men har återhämtat mig väldigt bra och knappt haft ont alls, så jag tror helt enkelt att allt är så otroligt olika från individ till individ. och beroende på hus pass stort ingrepp man har gjort.

Men självklart gör det säkert mer ont om man måste använda hela kroppen på ett sätt som man inte är van vid och om man går o spänner sig får man säkert mer smärta också. Men som sagt det är ju min lilla teori.

Ska också ha lite grillparty, fast i morgon. tror nog att de flesta kommer kolla in brösten innan de kollar mig i ögonen :) men som jag har sagt innan så tror jag att de blir förvånade att det inte är två silikonbomber som kommer o öppnar dörren :) Utan hade de inte vetat så hade de högst troligt inte märkt någon skillnad.

har ett litet problem idag, ska på 50 års kalas, släkting som fyller år, så då blir det en hel del kramar, är fortfarande öm när någon trycker sig emot mig. Dessutom så brukar jag alltid vara den som hjälper till att duka, bära, fylla diskmaskinen etc, men det är sånt som jag känner att jag inte klarar av riktigt som jag brukar. så jag hoppas att de inte tycker att jag är lat ikväll. men men vi får väl se hur det går, de vet inte om op så jag tänkte att så ska det förbli.
    ja det var väl egentligen ingen fråga eller så utan jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

Men nu kommer en fråga till er som redan är op:ade. när har de sagt att ni kan använda bygel-BH. till mig har de sagt att det går bra redan 1 månad efter op, men att jag ska vara tejpad i 3 månader. skriv gärna o berätta.

ha en trevlig helg

kram kram

• KalasAnnah

Björk00 Hej vad kul att du mår bättre. du "hörs" piggare :)
    Lite frisk luft är ju aldrig fel och röra sig lite i sin egen tackt tror jag är ett tecken på att allt går åt rätt håll.
    Bullen som du pratar om har jag ingen erfarenhet av, men som sagt är det ju bara några dagar sen op o du är svullen, så det lägger sig säkert. Tror att det är som Abra sa innan viktigt att äta ordentligt även om man känner sig lite seg och mår illa, det blev alltid bättre efter jag hade ätit, men bara för att det funkar för mig, betyder ju inte det att det funkar för dig.

Jag känner att jag verkligen har ätit, massor, så jag får nog hålla koll på läget nu så inte vikten skenar iväg.fast riktigt så illa är det inte. det är väl en kombination av för lite motion och alldeles för stort mat/skräp mat intag. Men som sagt vill man må bättre så får man ju stoppa i sig godis,chips, glass man måste lyssna på sin kropp ;)

Så du fattar nu vad jag menar med sälmage :):)

sitter o väntar på att klockan ska gå så att vi kan åka iväg på kalas, mannen är så duktig att han målar taket i vardagsrummet så TV:n är helt inpackad så jag får väl hänga här i brist på annat, men det finns alltid massa skoj att läsa.

konstigt att jag ska kunna ha bygel-bh redan om några veckor men att du ska vänta 6 månader, vill gärna höra hur ni andra har fått råd om.
    Ha det bra så länge

kram

• KalasAnnah

Misha** Tack för tipset, skulle jag behövt igår på släkt kalaset. fick en del bamsekramar som verkligen kändes. Jag kom på efter första kramen att jag kunde lägga min arm mer runt den andre personens midja, eller hur jag nu ska beskriva det. För när jag försökte krama någon runt halsen så gjorde det ont, liksom spände. ja jag hoppas att ni förstår vad jag menar :)

Så igår på kalaset gick det hyfsat bra, men jag var "trött i brösten" när jag gick hem. Vi satt i partytält som var svinkalla, så jag tror att när man sitter o spänner sig så blir man mör i hela kroppen sen. Fast idag känns det som vanligt igen.
    Jag är fortfarande öm i brösten men de är inte så hårda längre.

jag trycker ihop mina bröst morgon o kväll. ska trycka ganska hårt mot mitten 3-4 gånger o hålla kvar en stund. Men hur hårt ska man trycka, sköterskan sa att det inte gjorde något om det gör lite ont. Jag är så rädd för att jag trycker för löst, men samtidigt rädd för att jag trycker för hårt. vill ju inte ha värsta mellanrummet, men sen vill jag inte trycka så de blir sneda eller så. Jobbigt jobbigt. ska nog skicka iväg ett mail o fråga igen.
    Men jag får nog vara medveten om att det kommer att vara ett mellanrum ändå för mina bröst hade det redan innan op. Nu menar inte jag att brösten kommer att sitta kloss till varandra bara för att jag trycker ihop dem, men de kommer ju att minska mellanrummet. denna övningen är för att det ska bli en snygg klyfta när man har en BH på sig och någon urringad tröja/klänning. Vill ju inte se ut som Tori Spelling gör.

Kendra kan du inte ringa kliniken där du gjort din op och höra vad de säger, du kanske kan får komma och "visa upp dig" kan vara skönt att höra vad de säger så slipper du tänka mer på det. Lycka till

Björk00 hur går det för dig? har smärtan gett med sig? är du nöjd med resultatet?

Jag har tänkt såhär angående bygel-BH. att jag ska börja använda den när det har gått 4 veckor efter op, men kanske inte regelbundet eller så kanske man kan ha någon kompress imellan. Vill ju inte belasta ärren. men jag får se, känns bara jobbigt att vara utan BH, inte min stil alls.

Nu ska jag ut i blåst o regn med vovven. känns som att jag årkar gå längre o längre varje dag. ser det som ett gott tecken.

ha det bra alla

kram

• KalasAnnah

Oj det var en del stav fel där, men som sagt ni fattar nog innebörden av det jag skrev ;)

• KalasAnnah

Hej alla glada

Kul att det är lite nya som skriver, som sagt är det något så bara fråga på :)

Abra - det är inte nödvändigt med en bygel-bh men jag har inte hittat någon snygg utan. Jag känner inte att mina krav är så höga, men det är det kanske.
    Mina krav : 1, jag vill inte se ut som min farmor
    2: det ska inte se ut som om jag är på väg till gymmet.

Vet inte om det är svåra krav men jag har inte hittat något, men ska jag vara ärlig så har jag inte letat med ljus o lyckta heller. Så är det någon som har bra tips så tar jag mer än gärna emot dem.

Björk00 - kul att höra att du mår bra, hoppas att du blir nöjd med resultatet.

en vecka kvar på semestern, hoppas att jag blir lite mer rörlig till jag ska börja jobba. Jobbar som frisör så jag använder armarna väldigt mycket, inga tunga grejer men det är ändå mycket rörelser med armarna hela dagen. tror att det kommer gå bra, är nästan som vanligt idag så en veckas vila till gör nog susen.

Mina bröst börjar kännas större än vad de gjorde förra veckan, på torsdag är det 2 veckor sedan op, men det är kanske fullt normalt att det blir såhär, inte mig emot ;) de är inte jätte mycket större,men rundare o fylligare.

Nu ska jag skicka ett mail till sköterskan angående ihoptryckningen av brösten och höra vad hon säger.

Ha en bra dag alla

kram

• KalasAnnah

Björk00 - tror att jag vet vilken du menar, men enligt deras hemsida finns den bara i storlek 80B som störst. Jag har provat andra BH:ar i 75B o de passar inte, så jag tror inte att jag kan ha den iså fall. Men vilken storlek köpte du? det finns kanske större storlekar i butiken? men som sagt den är riktigt fin, så jag kan ju bara hoppas på att den finns i min storlek.

Någon annan som har tips på bra BH utan byglar som inte gör att det ser ut som om man är på väg till gymmet eller att man ska på sitt egna 80 årskalas så tar jag gärna emot era tips.

ha de

• KalasAnnah

Björk00 - ska ut och shoppa lite imorgon hade jag tänkt, är så sugen på lite snygga toppar, eller en sommarklänning. så då ska jag passa på att kolla på lindex ifall de har den BH:n, kan ju vara så att de finns fler storlekar i butiken. Är den skön?

Soulsistah - Jag är ingen expert, men jag kan gissa :) jag tror att det kommer att rätta till sig, det tar ju ett tag innan allt är på plats igen och innan man har börjat använda musklerna som vanligt igen kan det nog mycket väl vara så att man kan känna inplantatet, jag menar innan kroppen verkligen har accepterat det som en del av sig själv. Annars få du ringa o fråga på kliniken. är det länge sedan op?

På mitt vänstra bröst har jag fortfarande ett blåmärke mellan bröstvårtan och ärret som sitter under bröstet. verkar inte som det vill gå bort. alla andra blåmärken är borta sedan några dagar. från början var det en liten rispa ca 1cm lång i blåmärket, men nu har sårskorpan försvunnit men inte blåmärket. det gör inte ont eller så men det känns ändå lite oroande att det inte verkar försvinna. Någon annan som haft blåmärken som inte vill försvinna?

Hur har ni det med känseln i era bröst. jag känner som vanligt uppe på bröstet men runt bröstvårtan och ner mot ärret så har jag inte speciellt mycket känsel. men om jag minns rätt så kan det vara så upp till 6 månader för en del, eller har jag fel?

Längtar som bara den till imorgon när jag ska shoppa lite, man blir så uttråkad av regnet att man måste köpa sig lycklig :)

Ha de bra

kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9