Inlägg från: Misha** |Visa alla inlägg
  • Misha**

Bröstförstoring 9

Oj, va kul med massa nytt folk här! Vi skulle kanske ha en tutt-träff IRL nångång och snacka av oss ordentligt, dela erfarenheter;)

Lite up-date på läget: Det har nu gått över två månader sen op. Känseln under bröstet har börjat komma tillbaka succesivt. Däremot är det nåt skumt med ena bröstvårtan: bara övre halvan av vårtan drar ihop sig när jag fryser. Skumt.

Annars känner jag båda implantaten ganska väl om jag håller upp armen och trycker ganska hårt på sidan och under brösten. Det gör inte längre ont att ligga på mage, men känns som ni beskriver det, som två "vattenballonger". Det kan fortfarande sticka till och klia i ärren, så jag väntar nog några veckor till med att bada.

Jag upplever fortfarande brösten som stora och "uttåtstående", men de kommer säkerligen hänga till sig med gravitationens hjälp:) (bara jag som längtar till att få lite hängbröst? hahaha)

Är f.ö. 23 år och jobbar som mätingenjör vilket innebär en hel del hård fysisk ansträngning. I början fick jag lämna det tyngsta åt gubbarna (höll mig borta från släggan och spettet;)) men det är betydligt svårare att ta det lungt nu när jag inte har ont längre.

Jag hoppas att kunna ställa upp i SM i thaiboxning nästa år. Om boobsen håller för det håller de för allt..ska bli mycket intressant att se;)

Kul att läsa om er! KRAM!!

• Misha**

pickolina: Håller just på att skumma igenom arkivet av bröstförstoringstrådar här på forumet och hittar dina inlägg lite överallt. Du verkar ha en grym erfarenhet av diverse operationer. Du skrev något väldigt intressant för något år sedan att ju mer man håller på att pilla och försöka hålla ärren rena ju mer irriterar man dem. Jag har haft en del problem med irritation och utslag på brösten efter op. och har enl läkarens råd avstått från tejpningen och hållit ärren kliniskt rena. Nu när jag tänker i efterhand kanske det varit bäst att bara låtit det vara..menmen..det är lätt att vara efterklok.

Det är väldigt intressant att de flesta som gjort en operation är nöjda med skulle kunna tänkt sig någon storlek större. För mig är det precis tvärt om! Jag är mycket nöjd men hade jag gjort operationen idag hade jag valt ett mindre implantat och en plattare profil. Nu tog jag det läkaren rekommenderade, och visst brösten är väldigt proportionerligt till min kropp. Men problem kvarstår:
    * Hitta bra bh och bikini med rätt storlek (har 75F nu!)
    * Träningen! Stora/normal stora bröst fyller ingen som helst funktion i fysiska aktiviteter. De är snarare ett problem.

Jag har alltid tyckt att platta, fasta bröst är de vackraste som finns. Men ändå går jag med på en större storlek för "att det är något alla andra vill ha"..typ.. (om det är något folk klagar på efteråt så är det att dom blivit för små, berättade läkaren på konsultationen) Snacka om att falla för grupptryck hahahaha! Men jag är jättenöjd iallafall och glad att jag vågade genomföra operationen:)

• Misha**

pickolina: aah, det låter som jag har precis samma problem med tejpallergi och känslig hud som du! Attans att jag inte läste ditt inlägg tidigare. Menmen..det ser mkt bättre ut nu än tidigare iaf. Nu ska jag inte vara där och pilla något mer förrän tejpen fallit av av sig själv..

Allt blir så förvirrande när man får olika info från olika håll. Kanske inte är bra att vara för överpåläst heller;)

Abra: Jag har typ samma mått som dig. 98 cm runtom bysten. Hade b kupa innan. Väger 70 kg och är 180 cm lång muskulöst byggt. La in 400 cc och det resulterade som sagt i en 75 F. Jag tycker att brösten ser väldigt stora ut i profil, men det är bättre nu när de börjar hänga till sig och få en mer naturlig form.

Persnilia: Det blir om ett år alltså. Kommer börja träna Thaiboxning igen i januari och tävla i oktober nästa år. Ger mig drygt 6 månader nu för läkning, utan tyngre träning. Är optimistisk:) (annars blir jag mycket besviken på samtliga kirurgers missvisande rekommendationer och kommer göra deras tillvaro jobbig, mohahaha!)

Smilla 20: Tja..jag la ju som sagt in 400 cc och det resulterade i en F kupa. Men som alla säger: kupstorleken säger inte så mycket om hur stora brösten upplevs.

• Misha**

gabbe:

Jag förstår precis hur du känner. Men det är som sagt väldigt lätt att stirra sig blind på kupstorleken.. Följer man kirurgernas rekommendationer kan man nog vara säker på att inte få oproportionerligt stora bröst iallafall. Det handlar ju väldigt mycket om hur ens kropp är byggd. Själv opererade jag mig inte i syfte att få större bröst. Länge funderade jag på att skippa implantat helt och istället bara satsa på en rekonstruktion. Läkaren påpekade dock att sannorlikheten för att resultatet skulle bli tillfredställande var betydligt större om jag valde att lägga in implantat samtidigt, både för bröstens form och mitt självförtroendes skull. Annars hade jag blivit helt platt med massor av ärr.. Hade läkaren sagt till mig innan att jag skulle få en F-kupa hade jag totalvägrat. Max en fyllig C! Men nu i efterhand är en F inte alls så stort som jag trott innan. När man ändå satsar så mycket pengar på en operation är det lika bra att göra det på riktigt och få så bra resultat som möjligt. Man får lita på kirurgens omdömme helt enkelt:) (observera: bra resultat är inte desamma som så stora som möjligt!)
    Lycka till med allt!

• Misha**

Haha..fortsätter spåna vidare på det här med kupstorlekar.. Innan trodde jag att F-kupa var skitstort och att det var standardstorleken för alla våra rikskändisar (typ linda rosing, carolina gynning, natascha mfl.) Men nu har jag insett att flera av mina närsta vänner döljer en F-kupa därunder tröjan. Och jag har aldrig märkt något! De har alla helt vanliga, proportionerliga kroppar. Det är alltså vanligare än man tror, även naturlig väg och även bland mindre/smalare tjejer. Men det är ingen som talar om det för att det är för "pinsamt". Allt över c är tabu.

Men då kommer frågan: Vilken storlek har egentligen natacha, rosing m.fl då?? De har betydligt större bröst än mig. Att hitta f-kupor är svårt..att hitta större måste vara ett helvete.

Underklädesmarknaden i stora delar av sverige är kass:( Lustigt att det är så många som skämms mer över sin kupstorlek än över sina bröst.

• Misha**

Absolut, man får inte inte underskatta riskerna med den här typen av operation. Väljer man att lägga in implantat måste man räkna med fler operationer under ens livstid. Om operationen blir om en månad eller om tio år kan ingen läkare garantera. Risken att behöva ta ut implantaten i förtid (dvs. innan tio år) uppgår till ett antal procent, lite varierande statistik beroende på vilken klinik man väljer. Det här är inget man gör "för skoj skull" utan man bör överväga riskerna noga innan. Och kom ihåg: var kritisk och ifrågasätt det läkaren säger. De håller inte på med någon "välgörenhet" utan är rena försäljningsmän. (Duktiga försäljare med bra produkter säljer också bättre)

• Misha**

Abra: För vilken orsak man väljer att göra en operation är helt upp till var och en. Men måste vara medveten om riskerna, och uppenbarligen väger fördelarna med op. tyngre än riskerna för dig, så där har jag ingenting att anmärka;)

• Misha**

Det är lite väl naivt att utgå från att "de allra flesta operationer går vägen". Uppstår komplikationer har man oftast ingen annan än sig själv att skylla. Kirurgerna är så gott som friskrivna från allt ansvar, om de inte gjort något uppenbart fel dvs. som går att bevisa i efterhand. Men jag tror och hoppas att de allra flesta som genomgår en op. är pålästa och redan har gjort en liknande bedömning.

• Misha**

Persnilia: Skippa omega3 innan och efter op. också. Det är blodförtunnande liksom e-vitamin.

• Misha**

Pickolina: Vilken underbar målande beskrivning av ditt avlägsnande av implantaten:D Jag gillar överhuvudtaget det sätt du beskriver plastikoperationer på- varken avskräckande eller förskönande.

Ofta känns det som om det är uppdelat i två grupper: Moralpräktoprättarna inte tycker någon någonsin ska göra något ingrepp, att det är rent fel och tjatar med argument som "du duger som du är" och "skänk pengarna till barnen i afrika istället". Eller de nyoperarerade som försöker övertyga alla om att det inte alls är så farligt, att det inte gjorde ett dugg ont och att riskerna faktiskt är pyttepyttesmå, och att man är sååååå mycket lyckligare efteråt.

Därför gillar jag dina inlägg (haha, fatta skämtet, inlägg tss) korrekta utan att lägga in massa egna värderingar. Jag blir ledsen av att läsa att folk i din omgivning inte respekterat dig för ditt beslut att förstora brösten, att du fick så mycket negativ uppmärksamhet för fel saker. Naiv som jag är trodde jag folk bara var anti för att skydda en från att göra sig illa. Men att sedan efter att man väl opererat sig fortsätta trycka på att man har dåliga värderingar tycker jag är riktigt illa. Folk borde bara bry sig om att sin omgivning mår bra- inte tvärtom.

Glad iallafall för att du kände att du fattade rätt beslut när du tog ut dom och att det blev så fint efteråt:) Och jag håller med dig..platta små bröst är det finaste som finns:D

KalasAnnah- Syftade inte på ditt inlägg utan mer på naiva unga tjejer som vill få precis likadana bröst som modellen i tidningen, går till en kirurg och lägger sig under kniven, helt utan att kolla upp riskerna innan (ja, det är hennes eget ansvar att kolla upp risker innan). Sen blir jättemissnöjd med resultatet och anklagar läkaren för att ha förstört hennes bröst. Jag tror det är den vanligaste oraken till att folk klagar efteråt- orealistiska förväntningar.

Smilla20: Jag tycker inte du ska äta fet fisk (ex. lax) varje dag veckorna innan operation. Max tre ggr vecka (rekommenderad dos) är mer lagom. Mager fisk är däremot inga problem. Tillskott av omega3 är f.ö. helt onödigt, bättre att få i sig fetterna genom vanliga livsmedel. Med e-vitamin syftar jag på tillskott samt alltför mycket e-vitaminberikade livsmedel.

• Misha**

Det var inte meningen att stämpla någon..jag är ju själv relativt nyoperead:D Däremot har jag sett tydliga tendenser i bl.a. passagen debatter. Tack och lov har vi inte alls så just i denna tråd på BT:) Moraltanterna håller sig i skinnet och då behöver inte vi "sillisbrudar" heller hålla några försvarstal..tack och lov.

Gällande omega-3 har din läkare tyvär fel. Det är blodförtunnande. Se mitt tidigare inlägg flera sidor tillbaka. Står även på friggs egna hemsida (omega3-tillskott tillverkare) www.friggs.se/default.asp&ptid=3792

• Misha**

Från en annan tillverkare:
    "Det är känt att omega-3-fettsyror har en lätt blodförtunnande effekt. Därför bör du rådgöra med din
    läkare om du har ökad blödningsbenägenhet, eller om du behandlas med blodförtunnande medicin.
    Vi rekommenderar generellt inte personer som är under 12 år, gravida eller ammande att använda våra produkter."

www.vitalas.com/15/page.asp&type=ecom3&page_nr=1&sub_nr=105&id=18673

• Misha**

sv.wikipedia.org/wiki/Omega_3-fettsyra

oj..nu hittade jag en massa annan spännande läsning också.. Det hela är ju rätt logiskt ändå. Omega3 har mycket goda egenskaper för hälsan, bla. eftersom de är blodförtunnande och då skyddar mot blodproppar mm.. nej, nu håller jag på att sabba en tråd till! Ska sluta! *Nyper mig i armen*

• Misha**

Tjolahopp: Jag förstår precis hur du känner. Det är inte lätt, och alla kirurger jag träffat har gett en väldigt ´"optimistisk" bild av hur det är efter operation. Ex säger flera att man är fit for fight efter bara fyra veckor. Det är skitsnack. Det har gått nio veckor för mig nu och jag springer fortfarande inte. Kirurger är föräljningsmän och inte välgörare..viktigt att komma ihåg! Kanke är det inte bästa tidpunkten i ditt liv för operation? Det beror ju helt hur du prioriterar. Vad händer ex. i din utbildning om någon blir skadad, bryter ett ben el. dyligt? Du kan ju se det som en skada..oftast finns ju lösningar till allt. Men det kommer kanske någon annan tidpunkt senare, efter du gjort klart din utbildning som passar bättre? Du får göra dig en ordentlig funderare vad du prioriterar högst just nu. En operation går alltid att skjuta på.

Kram!!

• Misha**

marranmi: Tredje gången gillt denna vecka;)

• Misha**

T 79: Det beror helt på hur stor du är i kroppen idag, hur stora bröst du har i grunden och hur stora bröst du skulle vilja ha. Vad som är stort är relativt. Ange längd, vikt och lite hur du är byggd kanske vi kan ge dig ledtrådar om hur stort 450 eg. är;) På en liten tjej är 450 stort enligt mig. Jag opade mig också på citadell, fast hos peter cosmo. Det var jättebra.

• Misha**

Hej Rat välkommen tillbaka! Kanon med veteraner med lite mer erfarenhet inom området;)

Jag har just kommit hem från min systers bröllop i Båstad. Det var helt galet. Samtliga av oss tre brudtärnor var långa, vältränade och hade sillisar. Sen fick jag reda på att ytterligare tio pers på bröllopet hade gjort någon form av bröst op. Hahaha, snacka om bröst-träff! Min brors flickvän gjorde dock bort sig rejält (hon är extremt anti min bröst op sen tidigare). Hon kallade en snygg tjej med stora bröst för "tutt-lisa" inför en grupp av människor hon inte kände! Gruppen råkade bestå av "Tutt-lisas" bästa vänner och två av dem har själva opererat sig. Kan säga att brorsans flickvän inte var så populär resten av kvällen.

Aja, hon får skylla sig själv. Jag tycker personligen det är en jävla stil att kommentera andras utseende på det sättet. Inte fan skulle jag kalla någon för "plankan" t.ex. Folk borde sluta bry sig så mycket om vad andra väljer att göra med sig själva och sina pengar. Ex. så kostade syrrans vigselring lika mycket som min operation, men den klagar ingen på!

Aja, jag mår ovanligt bra idag. Känner mig stark och har inte ont någonstans. Och alla som sett mina bröst har sagt att de är jättejätte fina och passar väldigt bra till min kropp (jag tycker fortfarande de är stora, men det får jag leva med;))

puss å kram!

• Misha**

Tror det är väldigt individuellt hur ärren kommer att se ut.. Det beror mycket på hur bra läkkött man har, men givetvis också hur skicklig kirurgen är. Jag läste på vk:s hemsida att yngre personer har större risk för breddökande ärr. Min sköterska sa att det kunde bero på att de helt enkelt läker för fort- för mycket aktivitet i huden under läkningsprocessen. Långsam läkning utan komplikationer ger oftast finast ärr..

Mina ärr syns på ena bröstet inte alls kring vårtgården, ett tunt lätt rosa streck under vårtgården och en kraftigare rodnad i vecket under bröstet. Kan dock inte se vad som är utslag av tejpen och vad som är det faktiska ärret. När jag känner med fingret känns det inte ärren alls mitt på men har liksom hårdare bollar längst ut på ändarna..som om någon knutit en liten rosett där typ;) Det tar nog några år innan man ser slutresultatet..

• Misha**

Abra: Jodå du minns rätt. Det är jag med de fd."missbildade" brösten. Har liknande ankarärr som vid bröstförminskning. Det är mest det 12 cm långa ärret under bröstet som syns, övriga är i princip osynliga.

Gällande tejpning och kost säger jag som ovanstående: bättre att ta det säkra före det osäkra. Jag tror inte att ärren blir fula om man bara tejpar tre månader, som många läkare rekommenderar. Men om det innebär att ärren blir det pytteminsta lilla snyggare om man tejpar längre är det ju givetvis värt! Jag kommer också köra på 6 månader.

Desamma gäller kost: Trots att man äter som vanligt med e-vitamin, omega-3, vitlök mm före och efter operation tror jag inte riskerna ökar väsetligt för komplikationer. Däremot ska man nog unvika överdosering i form av tillskott mm. Sen är det ju samma sak som med tejpen: lika bra att minimera alla former av risker..hur små de än tycks vara.

• Misha**

oj vad virrigt inlägg det blev:/

Svar på tråden Bröstförstoring 9