• Wicks

Tips på Billigt bröllop samt lite annat..

var utomhus, vackert på sommaren (vintern med men då är det kallare..) och trevligare enligt mig :)
    gör maten själv
    kör alkoholfritt eller bjud på en begränsad mängd alkohol
    köp kläning från 1koo eller liknande alt hyr

finns hur många sätt som helst me det mesta handlar o,m att göra själv, tex egna inbjudningar. tycker det är finare (och klart billigare) :)

• Wicks

Fröken ogift: Vårat bröllop kommer gå på ca 6000 (för 50-60 gäster). Vi har inte riktigt spart tll det utan tar skatteåtebäringen.

• Wicks

brud K: svarar trotts att din fråga var riktiad, hoppas de tät är ok.
    vårt bröllop kommer kosta 6000kr för ca 60 gäster.
    Maten planeras gå på lite under 2000 kronor har jag för mig. Vi kommer ha grillbuffe med blandannat fläskfile.
    Gällande dryck är det bara räknat på några hundra då vi kommer ha alkoholfritt. Det är dock inte av kostnadsmässiga själv främst utan av etiska. Om vi itne hade haft det synesättet vi ahr så vet jag inte hur vi hade löst det kostnadsmässigt, det har aldig varit uppe för diskution då ingen av oss skulle trivas med alkohol närvarande.

• Wicks

brud K: det blir mycket grönsaker (har väldigt många vegitarianer av olika grader närvarande). till det serverar vi troligen potais elelr liknande, ris kanske? vi ahr inte avgjort det riktigt... problemet ligger i att vi kommer befinna os långt i från allt vad elektrisitet heter så det blir att fundera över vad som går att tillaga där i stooora mängder.
    Vad menar du att man behöver till köttet? det blir grönsaker och någon form av tja bas är planen, är det något vi har glömt *tänker efter och blir lite orolig*

• Wicks

brud K: säg till när du vet hur mycket **s*
    jo ostar varfaktiskt en bra ide, har lovat att det är mögelost fritt dick
    sallader blir det inga då jag avkyr just sallad. såset kanskee är en bra ide, men är väl rätt biligt? men hur mycket sås går åt?

• Wicks

brud K: hur kan det bli så stor kostand?
    Jag vill inte ha med något jag inte äter på bröllopet. Finns en lång historia baskom att de alltid serveras smörgåstårta när jag fyllt år,, tros att jag avskyr det. Jag har alltså fått specialkost istället. Nåväl så blir det bara sånt jag äter med på bröllopet (och min blivande med, men han har inte samma emetionella värde i det). Och ajg avskyr grönsaker. Ja kompliaktionena emd vegitarinerna är ju ganska klar. vi har diskuterat vad vi ska servera och försöker hitta de grönsaker ajg faktiskt äter... För 1 år sedan så åt jag inga grönsaker (jo 3 stycken varav alla är typiska för asiatisk mat), numer äter ajg en drös i varje fall... Men sallad är inte en av dom, funderar om vi ändå ska servera det just för att ha det som utfyllnd, men det är under diskution.

Att dra enr antalet gäste rär itne helelr här intressant. år anärmsta släktingar är över 30 personer. Att inte bjuda sykson är ingen fungerande metod, jag vill kunna sätta foten hos mina flöräldrar igen (och vill ha dom där dessutom). Och för bara familjen är jag inte intresserad av att ha festen utan vi vill ha vpra vänner där. och 30 perosner är inte mycket, de flesta har ju en respektive så det bli kanse 18 stycken inbjudna vänner (och så delat vi det på två...). Nu är de titne ens så många då vi valt att bjuda in lite fler släktingar så det ahr blivit 12 vänner med respektive... blir säker fler med tiden dock. alla inbjudningar är ännu inte skickade. Jag tror att vi båda vill ha en relativt stor fest utan att ha en stor fest dvs vi vill kunna bjuda dom vi känner för utan att haka upp sos på antalet. Vi ahr ingne gräns som säger 60 sägste rutan valt plats för att kunna ta dit så många som vi vill... Jo bröllop och resonemangen ikringdom rä väldigt olika :)

Svar på tråden Tips på Billigt bröllop samt lite annat..