• brud K

Tips på Billigt bröllop samt lite annat..

Vi kommer ha ett relativt stort bröllop men billigt.. inte för att vi är snåla utan mer för att vi valt ett sådant tema. En stor fest i min mammas trädgård 100 gäster.
    vi har önskat oss i bröllopspresent att människor ger oss något till bröllopet.
    har redan fått brudhåret, sminket,porslin till alla, en del av maten o.s.v
    alla har tyckt att det är kul att få vara delaktig i bröllopet.
    så det kan ni göra

• brud K

rix: det tycker jag låter bra gjort... vi har 100 gäster och räknar på 50 000 och det tycker jag va billigt... hur mycke kommer eran mat och dryck kosta??? :) vill ha tipps

• brud K

okej då förstår jag alla är vi olika... själv älskar jag bubbel och fina röd viner...
    Vi ska också ha grillbuffe och köttet ska pappa skjut själv så det kostar ingent men till köttet måste man ha en del och vad ska ni då ha om det bara kommer kosta så lite?

• brud K

okej..
    vi hade tänkt oss olika sallader ,såser,lite små plock,lite ostar men dock till 100 per.. vet inte hur mycke jag ska göra ......känner mig helt lost :)

• brud K

jag vet inte... men dina gäster kanske vill ha sallad till köttet?? :)( då menar jag inte grönsallad) hihihi avskyr det med.. vi ska ha lite tomatsallad ,pastasalld och tomat med mozarella och oliver.olika bröd och små skälar med små plock.måste räcka..
    sås... hummm... vet inte... mycke tror jag ialla fall jag oc m2b hihihi...

• brud K

våra 100 gäster är bara familj.. mamma har 8 syskon:).. och vi känner alla och pratar med dem varje månad om inte mer. umgås nästan varje helg.så vi kan inte utesluta någon. alla som ska komma är nära.. hihihi stor familj är bra ibland och ibland inte :)

Svar på tråden Tips på Billigt bröllop samt lite annat..