18 augusti 2007, nr 2
hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
så välkommen in.
hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
så välkommen in.
Jag ska göra en secret box på fredag som morgongåva... Jag måste vara galen, är ju inte ens snygg i underkläder :o Men man får ju hoppas fotografen vet vad hon gör!
Tree- det var jättefina dikter. Jag är också lite sugen på att be en kompis läsa en dikt under vårt bröllop, jag tycker att den är så söt. Det är denna:
Får jag gömma några drömmar hos dej?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dom bo längst inne i dej.
Får jag dansa klumpigt?
Får jag sjunga falskt för dej en solig dag,
när hjärtat spränger i bröstet?
Får jag vara i din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten?
Håll om mej
tills jag ler igen!
Får jag slösa min kärlek på dej?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek,
utan att du blir rädd?
Jag vill se dej i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dig.
/Sigrid Renklint
Sommarbröllop 07
det var så verkligen vackert!... jag tycker att det känns så special att har mina nära vänner inblandad i vigseln... det gör det mer personligt tyckar jag... gör det!
sommarbröllop 07 - sååå vackert!
Vi skippar morgongåvor. Vet hur svårt min blivande har med att komma på presenter i vanliga fall så varför lägga på mer press? ;) Nej men ärligt, jag tycker vi ger och får så mycket ändå så det hoppar vi över.
Tree
vi har en tanke på att köpa fin en ram med ett bröllopsfoto i till våra föräldar, tärna ,marsalk,toastmadame. så då får det present efter bröllopet.
Morgongåvan lutar åt en klocka.
Lokatten
låter som en bra idé för presenter!
tree, vilka jattefina fina dikter! Vi sitter ocksa som bast och skriver ihop vigselprogrammet. Festprogrammet har jag inte ens hunnit med att fundera pa...har kvar bordsplaceringen ocksa, ska forsoka gora den i helgen... Jobbar ocksa for fullt med uppdateringa till var hemsida... I ovrigt har vi nog koll pa det mesta; var i Dusseldorf for drygt tva veckor sedan och fixade en hel del: menyn, blommorna, tartan, musiken till vigselcermonin, samt att jag traffade har- & make up artisten och testade frisyr & smink.
Antligen har jag ocksa hunnit med att bestamma mig for vigselring...var verkligen ute i sista minuten, men bestallde i torsdags denna: www.christianbauer.de/index.php&sub=item&lang=2&subsite=yes&pos=0&itemID=28&fl= Vad tycker ni?
Daia Gräddnos, precis som Tree skriver kanske du skulle kunna avsatta nagra timmar dagen fore brollopet (da alla ju borde vara pa plats)och gora en mini hippa med dina vanner. Jag trodde inte heller att det skulle bli ngn mohippa for min del, da jag ju bor i England och alla mina kompisar finns i Sverige, men min fantastiska tarna hade ordnat en hippa for mig i Stockholm. Det var en underbar overraskning: en kompis har ringde upp mig pa fredag kvallen och beordrade mig att packa en vaska for pa lordagen skulle vi aka bort...hade ingen aaaaning om vart vi skulle och vem som skulle vara dar; inte forran vi stod pa Heathrow fick jag reda pa att vi skulle aka till Stockholm...
Lycka till nu i slutspurten, alla 18:e augusti brudar!!!
Zandra
Vi gifter oss inte "hemma" utan åker iväg, så vi möter dom flesta gästarna på själva bröllopsdagen. Låter inte så kul att ha möhippa dagen innan bröllopet oavsätt, vil ju va utvilad på den dagen:) Lite lessen är jag faktiskt för att det inte blir någon möhippa (vi åker iväg nästa vecka, och jag är ganske säker på att det inte händer nåt på den tiden, eftersom tärnan nyss va på semester här, men nu har åkt hem til staden hon bor i).
Hej Zandra
det var länge sen!
verkligen stilrent ring... fint!
Idag har vi träffat prästen och övat... det enda som gjorde denna vigseln ogiltig var att det saknades vittnen. :D Men gud så fnittrig jag blev, vet inte hur jag ska klara det på den stora dagen, knappt fyra veckor kvar!!!