• Finlands tjejen

18 augusti 2007, nr 2

hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
    så välkommen in.

• Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2
  • Miss Lilly

Hjälp..
    Vad ska ni ha för drycker under kvällen????
    Vi har inte bestämt ännu, vi har möte med Hovmästaren på måndag.
    Vi ska ha...
    *fördrink
    *förrätt; skaldjurscocktail med avokado och mango
    *huvudrätt; struts, apelsinsås, potatisterrin
    *efterrätt; tårta kaffe/te

• Daia Gräddnos

Miss Lilly

Coolt med struts!

Vi ska ha

Fördrink: Lambrusco Bianco (musserande vitt vin med låg alkoholprosent)
    Förrett: Hvitt vin (riesling) till räk- och löjromstårta
    Huvudrätt: Rött vin (italiensk) till kalvfilet
    Efterrätt: Champagne till pannacotta
    Sen bröllopsbakelse med kaffe och avec (cognac och bailys)

Sen öl, drinkar ("groggbuffe"), wiskey etc (här vet man ju aldrig om det går åt särskilt mycket, eller helt plötsligt dricker man en massa öl om det är varmt... Hm...)

• Daia Gräddnos

När det gäller mengd har vi beställt (till 55 personer):
    35 flaskor musserande vin
    12 flaskor vitt vin
    42 flaskor rött vin
    10 flaskor champagne
    2 flaskor (70cl) Bailys
    3 flaskor (70cl) Cognac

Sen har vi ingen aning om hur mycket sprit vi behöver, eller vatten, alkoholfritt, öl, etc...

• Daia Gräddnos

Ojdå, skulle inte va nån smily i teksten der uppe, jag tycker inte alkohol och groggbuffet er _så_ roligt...

• Cheysa

sedär nu hitta jag rätt datum!:)
    Nu börjar det närma sig, folk frågar om jag ee nervös? För själva giftemålet? Nej nej nej, men allt annat som ska klappa! herregud tänk om inte det händer, det blir klart, det görs, det tappas osv osv..

Ang. drickat så ska vi ha festen på ett ställe som tar hand om allt! Det var ett krav för mig, har svårt att hantera för mycket stress, och ee som sagt stressad redan nu:)

• PennyJenny

Daia>>>Ska ni ha 34 flaskor mousserande? Det är ju mer än en halvflaska per person. Ni tänkte de skulle bli i gasen med en gång eller? ;)

Vi ska ha Prosecco Robina till brudskål, vitt vin/öl till förrätten och rött till varmrätten. Avec till kaffet bestående av whisky, bailys och päroncongac. Sedan har vi vin och öl samt lite drinkar i baren efter middagen.

Mängden har vi ännu inte bestämt...Känns lite jobbigt för jag är så rädd att det ska bli förlite.

• Sommarbröllop 07

Ojoj - jag är lite stressad att blir klar med allt...

Sitter just och lyssnar på "Du är allt" som vi ska ha som solo på bröllopet... Jag blir alldeles tårögd. Hur ska det gå på bröllopet! :o

Efter försdrinken kommer vi faktiskt börja med öl/snaps eftersom vi kör lite "Svenskt tema". Sen kommer det att vara rött vin till huvudrätten och desservin till efterrätten. Och så Baileys, Whisku, cognac och coantreu.

Måste verkligen fixa de där festprogrammen och vigselprogrammen nu!!!

• Daia Gräddnos

PennyJenny

Våra gäster ska åka båt i två timmar (som en tur + at vigselen ska va på båten) så det "musserande" vinet får dom ombord på båten och sen som välkomstdrink innan man sätter sig till bords. Den har låg alkoholinnhald (7%). Sen ska den drikkas över 2-3timmar. Det blir väl inte så mycket mer enn att dricka en stärköl på et par timmar? Eller? Givitvis ska vi ha alkoholfritt alternativ. Jag tycker det låter bra att bjuda på mer enn ett enda glas av nåt lätt och gott i värmen ute på båten (hoppas vi att det blir:) haha...)

• PennyJenny

Aha, då fanns det ju en rimlig förklaring. Då förstår jag. Ett glas hade ju varit lite lite under så lång båtfärd, det kan jag hålla med om.

• Sommarbröllop 07

Arrgh!!! Nu är jag så arg!!!

Jag ska ju göra en secret box på fredag. Till den hade jag från början tänkt att ha en tiktig vollers korsett som jag beställt på nätet den 2/7. Den kom dock inte inom den angivna tiden, så jag skrev och frågade varför. Jo den var slut men de lovade att den skulle komma innan den 26/7. Sedan i torsdags har jag nu skrivit till dem att jag vill cancellera ordern eftersom den inte skulle komma i tid! Och nu idag får jag svar att det tyvärr är för sent!!! Men jag har ju ingen användning för den!!! Jag har ju sagt i flera veckor att jag vill cancellera om de inte kan garantera att jag får den i tid!!!

Måste bara beklaga mig lite, det känns så himla onödigt att de ska skicka den till mig så att jag får skicka tillbaka den och betala frakten. :(

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2