• BolinderBrud

Smolk i glädjebägaren

Mina underbara vänner ordnade en fantastisk möhippa för mig i lördags, MEN...

...för att hitta de kläder jag skulle ha på mig letade de (istället för att be mig eller min blivande) igenom varenda byrå och garderob vi har här hemma (jag var inte hemma just då)! Jag har privata saker på flera ställen som "genomsöktes" och jag känner mig faktiskt kränkt! Särskilt när en nöjd kompis deklarerade att "nu har du inte en enda oigenomsökt låda här hemma".

Jag har inte valt att visa upp alla mina privata tillhörigheter och känner mig otroligt överkörd. Det spelar ingen roll att det är möhippa - visst går man inte igenom andra människors privata saker på det här sättet?!?

Det tråkiga är att jag är så upprörd att jag skulle vilja prata med dom om det, men det känns som att jag inte kan det, eftersom de hade fixat en så fantastisk dag för mig och rest långt för min skull. Men VARFÖR går man igenom andras privata saker? Det ingår INTE i möhippan

Det som de gjorde kan inte göras ogjort, mitt privatliv är redan blottat, men det känns trist, oerhört trist!

Sympati, systrar!? Någon?

• Svar på tråden Smolk i glädjebägaren
  • Fröken Malm

jag tror nog inte att dina kompisar var ute för att snoka genom dina saker utan att ta fram dian kläder.

Tror nog bara att din kompis uttryckte sig klumpigt för att påvisa att de fick lete genom många lådor för att hitta de kläder som du behövde.

Det är magkänslan jag får när jag läser ditt inlägg.

• BolinderBrud

Mina kompisar var absolut inte ute efter att hitta hemligheter, det har jag aldrig påstått...

Min poäng är att jag tycker att det är skrutt att leta igenom andra människors privata saker - oavsett syfte!

• wozzgirl

Jag förstår din känsla....
    Släppte din karl in dem o lät dem leta eller hur gick det till?
    Jag hade blivit otroligt kränkt om de hade gjort så mot mig..

• Vernalis

BolinderBrud

Jag förstår dig helt och fullt och hade kännt precis likadant. Under en möhippa gör man ingenting med folks saker som man inte skulle göra vid ett vanligt besök, med undantag för det man gör när blivande bruden ser eller om man pyntar till det lite. Att titta i alla lådor och gräva runt är respektlöst! En bättre lösning hade varit att din blivande make plockat fram sakerna, eller att han (om han var hemma vid tillfället?) tagit över och fått dem att göra något annat medan han letade.

Prata med någon av dina närmsta vänner om du känner att du vill och behöver få ur dig det hela, risken finns dock att de surnar till och frågan är om det är värt det..?

• Joleen

BolinderBrud:

Jag förstår din känsla, de gjorde det med all säkerhet inte för att snoka men jag har otroligt hög integritet och skulle inte ens vilja att min sambo gick igenom mina privata saker. Även jag skulle känt mig kränkt.

Jag kan ge lite exempel på vad mina vänner skulle hitta om de gick igenom mina saker, i garderoben skulle de hitta en hög med erotisk litteratur som jag valt bort att ha i bokhyllorna. I min byrå skulle de hitta underkläder av kalibern barnförbjudet (läder, latex mm) och i en låda på garderoben skulle de hitta vår gömma med vuxenleksaker!

• Lady o Lufsen

Jag förstår precis hur du känner!

Dom hade ju kunnat ta din blivande till hjälp.

• klurifax

usch! jag hade också känt mig oerhört kränkt!! men min sambo hade aldrig låtit någon rota bland våra saker...
    jag vill faktiskt inte att mina vänner ska ha sett vilken typ av underkläder jag har, eller ha sett alla kläder jag äger - oavsett vilket syfte de hade!

• Firestarter

Hej! Jag skulle bli asförbannad om nån bara röjde igenom mina saker för att hitta nåt. OIftast har man ju kläder och dylikt på ett ställe och då är det ju helt onödigt att leta igenom andra lådor.

Usch å fy! Men kul att du hade det trevligt på möhippan i allefall! :)

• Lainan

Jag fick själv en underbar möhippa. Mina tjejkompisar lade ner otroligt mycket tid, energi och pengar för att ge mig en fantastisk möhippa. Skulle situationen kräva att de letade fram lite kläder från min garderob och byrå, hade jag absolut inte brytt mig. Syftet är inte att snoka, det skulle isf vara för att göra något extra för mig.

Hade det varit omvänt, att jag "varit tvungen" att leta fram kläder till en blivande brud, lagt ner timmar i planering, närmare tusenlappen i extra omkostnader och bruden fått en fantastisk möhippa - och hon sedan klagat på att vi snokat i hennes privata ägodelar, då hade jag nog känt mig överkörd, faktiskt.

Jag kan förstå att det inte känns kul att de snokat bland dina ägodelar, men i sammanhanget tycker jag inte att det är något att hänga upp sig på. Gläds istället åt att du fick en möhippa och att dina vänner tycker att du är värd den energi de lade ner på den.

• BolinderBrud

Tack för stödet!

wozzgirl: Både jag och min sambo var ute med hunden då, och han känner på precis samma sätt som jag - han har också privata saker i lådorna - saker vi har valt att INTE ha framme...

Vernalis: Ja, frågan är om det är värt det... Dessutom kanske en del av "fynden" kommer på tal och det vill jag helst inte (bl.a. grav- och äl-tester).

Svar på tråden Smolk i glädjebägaren