• Lainan

Smolk i glädjebägaren

Jag fick själv en underbar möhippa. Mina tjejkompisar lade ner otroligt mycket tid, energi och pengar för att ge mig en fantastisk möhippa. Skulle situationen kräva att de letade fram lite kläder från min garderob och byrå, hade jag absolut inte brytt mig. Syftet är inte att snoka, det skulle isf vara för att göra något extra för mig.

Hade det varit omvänt, att jag "varit tvungen" att leta fram kläder till en blivande brud, lagt ner timmar i planering, närmare tusenlappen i extra omkostnader och bruden fått en fantastisk möhippa - och hon sedan klagat på att vi snokat i hennes privata ägodelar, då hade jag nog känt mig överkörd, faktiskt.

Jag kan förstå att det inte känns kul att de snokat bland dina ägodelar, men i sammanhanget tycker jag inte att det är något att hänga upp sig på. Gläds istället åt att du fick en möhippa och att dina vänner tycker att du är värd den energi de lade ner på den.

• Lainan

Jag vill bara klargöra för mitt tidigare inlägg;

Jag förutsatte att de endast letade fram det de behövde och inte snokade på flera andra ställen, bara för att de kunde. Jag förutsatte även att de bett din sambo om lov och att han gett sitt godkännande.

Men jag tycker ändå inte att du ska ta upp det med dem, gjort är gjort. Jag hoppas och tror att dina vänner är finkänsliga nog att inte föra "sina andra fynd" på tal när de talar med dig.

Svar på tråden Smolk i glädjebägaren