• BolinderBrud

Smolk i glädjebägaren

Mina underbara vänner ordnade en fantastisk möhippa för mig i lördags, MEN...

...för att hitta de kläder jag skulle ha på mig letade de (istället för att be mig eller min blivande) igenom varenda byrå och garderob vi har här hemma (jag var inte hemma just då)! Jag har privata saker på flera ställen som "genomsöktes" och jag känner mig faktiskt kränkt! Särskilt när en nöjd kompis deklarerade att "nu har du inte en enda oigenomsökt låda här hemma".

Jag har inte valt att visa upp alla mina privata tillhörigheter och känner mig otroligt överkörd. Det spelar ingen roll att det är möhippa - visst går man inte igenom andra människors privata saker på det här sättet?!?

Det tråkiga är att jag är så upprörd att jag skulle vilja prata med dom om det, men det känns som att jag inte kan det, eftersom de hade fixat en så fantastisk dag för mig och rest långt för min skull. Men VARFÖR går man igenom andras privata saker? Det ingår INTE i möhippan

Det som de gjorde kan inte göras ogjort, mitt privatliv är redan blottat, men det känns trist, oerhört trist!

Sympati, systrar!? Någon?

• Svar på tråden Smolk i glädjebägaren
  • BolinderBrud

Mina kompisar var absolut inte ute efter att hitta hemligheter, det har jag aldrig påstått...

Min poäng är att jag tycker att det är skrutt att leta igenom andra människors privata saker - oavsett syfte!

• BolinderBrud

Tack för stödet!

wozzgirl: Både jag och min sambo var ute med hunden då, och han känner på precis samma sätt som jag - han har också privata saker i lådorna - saker vi har valt att INTE ha framme...

Vernalis: Ja, frågan är om det är värt det... Dessutom kanske en del av "fynden" kommer på tal och det vill jag helst inte (bl.a. grav- och äl-tester).

• BolinderBrud

Lainan: Visst glädjs jag enormt åt mina vänner! Jag önskar bara att de hade väntat i två minuter (tills vi kom in) och bett min sambo ta fram det vi skulle ha!

• BolinderBrud

Skönt att de flesta verkar förstå hur jag känner det.

Ja skall nog ta upp det med dem och säga till dom att vad ni än hittade så vill jag inte veta och jag vill inte att vi pratar om det i framtiden heller.

Jag vet att de har kollat runt nästan överallt, för de hittade inte min bikini och en tjejkompis sa då att "vi har kollat precis överallt efter bikinin".

• BolinderBrud

Torson: Bra råd att börja och avsluta positivt, för jag är ju verkligen glad över att de är mina vänner. Det är bara detta övertrampet som inte är ok! Och precis som du säger så ville vi inte att någon skulle veta om testerna. Det var VÅR lilla hemlighet. DÅ alltså, inte nu längre:(

Skalaren: Dina vänner var mer förutseende än mina och hade ju tänkt till!

• BolinderBrud

Kärleksfeber: Ja, det är just det jag känner - var det tvunget?! Jag och sambon var två minuter bort och vi hade inte bråttom iväg sedan. Alla har väl något privat i sina lådor, det känns som de var ganska likgiltiga inför det faktum att de kunde stöta på något privat:(

Men, men... De är mina bästa vänner och jag skall ta upp det med dem.

• BolinderBrud

Frågan är bara hur jag skall ta upp det med dem, för jag vet inte om alla var med. Jag kan ju inte ringa runt till sju stycken och dra hela grejjen sju gånger. Kanske kan jag skriva ett mail? Vi bor dessvärre i olika delar av landet...

• BolinderBrud

PennyJenny & Kärleksfeber: Jo, jag får nog ta och ringa en av tärnorna, alternativt en av de andra tjejerna. Hoppas att de förstår. Känns som att jag behöver prata med dom om det för att kunna släppa det!
    Tack!

• BolinderBrud

PennyJenny: Jo, något sådant upplägg får det bli! Lovar att inte skälla på någon;)
    TACK för stöd och råd!!

Svar på tråden Smolk i glädjebägaren