• PennyJenny

Smolk i glädjebägaren

Nej, jag tycker inte att man roatar igenom lådor hos något som man ordnar möhippa för. Och jag tycker inte att man har någon rätt att som ordnare av möhippan gör det heller, spelar ingen roll hur mycket man lägger ut på bruden och hippan. Mitt hem är min och min sambos privata sfär. Det är inte okej att våra gäster rotar igenom lådor när de är på fest hos oss och det skulle inte vara okej inför en möhippa/svenssexa. Ändamålen helger inte medlen.

• PennyJenny

Var det någon av dem som är tärna eller som höll i hippan. Berätta hur du kände för henne, alt skicka ett mail men jag tycker oftast sådan här saker inte ska tas via mail. Men se till att reda ut det på något sätt innan bröllopet så du inte sitter där med det som en tagg i hjärtat.

• PennyJenny

Börja med att säga att du verkligen uppskattade möhippan och du är så glad för den. Och ta sedan upp det här med genomgången av lådor. Berätta bara att du förstår att de kanske inte tänkte på hur du skulle känna det, men att du faktiskt tycker att det känns jobbigt och att det känns som att de rotat, även om du förstår att det inte var deras mening. Om du lägger upp det som att förklara hur du känner och att du förstår att inget troligen gjordes för att djälvas och vara elak så tror jag nog det går bra. Går du på som värsta bandhunden och skäller och har dig blir det nog bara värre, men du verkar ha fötterna på jorden så det går nog bra. Lycka till!

Svar på tråden Smolk i glädjebägaren