• chiqitita

Vad händer med brösten om silikon tas ut?

Jag är bara nyfiken på hur brösten ser ut om man efter ett par år väljer att ta ut silikonet? Har inte huden runt brösten töjts och det blir hängandes? Blir man istället tvungen att sätta in mindre inlägg än att bara ha sina egna? Är det inte det Carolina Gynning har gjort? Hur kan annars hennes egna bröst se perfekta ut i storlek B nu?

• Svar på tråden Vad händer med brösten om silikon tas ut?
  • Maddisen

Det har jag också undrat över. Antagligen måste det oftast till ett bröstlyft med tillhörande ankarärr för att ta bort överflödig hud, kan inte vara på något annat sätt. Annars blir det ju tomma skinnpåsar.

• Swing

Pickolina här på BT tog ju ut silikonet och det gick bra utan lyft. Det brukar det tydligen göra, om man inte haft för stora implantat, men som alltid så är ju allt individuellt. Vad jag vet har Carolina inte gjort lyft. Hörde om nån som använde tajta toppar, sport-bh osv. efteråt för att försöka underlätta för huden att dra ihop sig.
    Huden är ju kroppens största organ och väldigt elastisk. Jag har ju t.ex. fött två barn och har en snygg mage, ingent om skinnpåse.

• mamma-till-2

Jag är nästan säker på att Carro la in mindre. Annars hade hon fått slappa hängbröst till naveln

• Veronik@

Jag tror som du mamma-till-2 att brösten skulle hänga där alldeles tomma när man tar ur inläggen. Det vet väl alla som varit gravida, brösten sväller under graviditeten och när mjölken rinner till så kan man se ut som en riktig Dolly Parton. När man har ammat färdigt och brösten ?återgått? till det normala så blir de nästan aldrig som de va förr. De blir tomma och styren försvinner mer och mer för varje barn man får. Nej, jag tror inte man kan plocka ur silikoninlägg utan att fixa till dem på något vis : =)

• Misha**

Jag funderar på om hon inte gjort ett lyft med.. Tejpningen på bilderna tycks dölja ett ankarärr;)

• Veronik@

Förlåt men vilka bilder menar du Misha**? Hänger inte riktigt med......

• Misha**

Carolina Gynning använde sin bröstförminskning i ett konstprojekt. Bilder finns på henne direkt tagna efter operationen. Hon är fortfarande groggy efter narkosen och håller sina blodiga implantat i händerna. Bilderna väcker mycket starka känslor, men är fortfarande vackra. De visades i TV4-morgon och ska nu finnas utställda någonstans..vet dock ej var. Ska försöka googla på det..återkommer..

• Misha**

Efter att ha granskat bilderna noggrant.. hon måste definitivt ha stoppat in nya, mindre implantat..och gjort ett bröstlyft. Enligt hennes egen utsago var hennes bröst obefintliga innan hon opereade sig..dessa bröst var definitivt inte obefintliga. Hon ska ha opererat sig tre gånger tidigare, första gången små fina, andra gången lite större och tredje gången "porrigt stora" enligt henne själv:) Det var en trevlig intervju på nyhetsmorgon. Jag har fått en helt annan bild av henne nu. Hon verkar vara en klok tjej trots allt (och då syftar jag inte på brösten!).

• Veronik@

Helt klart har hon stoppat in nya ( Har tittat på bilden). Det låter så stort när kända personer tar ur sina implantat sedan kan de inte erkänna att de stoppat i nya, fast mindre. Man måste väl kunna stå för att man har satt in lite utfyllnad. Jag har faktiskt lite svårt att förstå när man går runt och skyltar med djupa urringningar för att visa sina fejkade bröst lika O-imponerad blir jag när jag ser en folk som slänger med sitt löshår. Helt klart kan man få en fel bild av dom :=)

Svar på tråden Vad händer med brösten om silikon tas ut?