Inlägg från: Honey Boo |Visa alla inlägg
  • Honey Boo

Studenter! Hur har ni råd?

luscious

Jag är student nu, är klar om fyra veckor! :)
    Jag jobbar en hel del extra, har inga lån, men bidrag från CSN. ALlt vi jobbar extra lägger vi undan direkt. Sen har min sambo en bra lön från sitt jobb. Hans pengar går till "det vardagliga" och jag bidrar med det jag kan. Sen lägger vi båda undan allt vi får över! Vi lever snålt med mottot "efter bröllopet blir det bättre". Då känner man att man får ngt för slitet på jobb alla helger och allt vi snålar in på!

Vi började planera för bröllop i oktober, vår budget låg på 60 000.....nu är det en månad kvar och budgeten är på 120 000, men vi har slitit och snålat och får ett bröllop precis som vi vill ha det! :)

• Honey Boo

lägg utgifterna så spridda som möjligt. Köp lite varje månad. Småsummor. Titta på skor på hösten, då är det inte "mode" för vita skor, men skor till en bruklänning är ju mer eller mindre mode.... fixa det ni kan! Ta hjälp av folk och era kontakter! Sätt upp en önskebudget, en realisktik budget och en som ni absolut inte får överskrida! Spara alla extra pengar, flytta över lite hela tiden till ett "bröllopskonto"....

• Honey Boo

förhoppningsis

Jag köpte mina skor i januari, i en vanlig skoaffär. De flesta ha vita skor året om. Mina köpte jag på Håkanssons för 399:-. Mendet jag menade var att man kan köpa vissa saker när det inte är "mode". Nu har tillexempel underklädersbutikerna kommit med sina "Bridal collection". Underkläder med små söta blåa rosetter på..

då är det ju roligare att handla sådant när det är regn och rusk och man får ngt som man vet att inte 20 tjejer till har på sig idag, utan att man hittar ngt annorlunda men ändå inte hutlöst dyrt!

Letar man i sista stunden får man oftast köpa det som "finns då"....så planera och köpa i god tid sammanfattar jag mig till! :)

Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?