• luscious

Studenter! Hur har ni råd?

För lite mindre än en vecka sedan så överraskade sambon mig med ett "frieri"! Vi ska båda börja plugga till hösten och i ca. 5år framöver och hade väl tänkt gifta oss först när vi är färdiga, men nu har vi börjat leka med tanken på att gör det tidigare...men hur sjutton får man råd? Som student lever man inte fett direkt.

Vet att många får hjälp av sina föräldrar men det är inget alt. för oss förutom kanske nån tusenlapp och det kommer man inte långt på.

Berätta gärna hur ni tänkt göra och hur det ser ut ekonomiskt

• Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?
  • Bruden blå

Partytält på landet och fixar det mesta själv är melodin vi kör på.
    jag är student, han jobbar men har tills nyligen varit heltid föräldraledig med våra två barn.
    men var kostnadsmedveten, kolla upp alternativ och var beredd på att göra mycket själv kommer man långt på. kolla upp om det finns folk som kan hjälpa er? någon frisör i släkten? någon ni känner som är bra på att fotografera osv...

• PennyJenny