• luscious

Studenter! Hur har ni råd?

För lite mindre än en vecka sedan så överraskade sambon mig med ett "frieri"! Vi ska båda börja plugga till hösten och i ca. 5år framöver och hade väl tänkt gifta oss först när vi är färdiga, men nu har vi börjat leka med tanken på att gör det tidigare...men hur sjutton får man råd? Som student lever man inte fett direkt.

Vet att många får hjälp av sina föräldrar men det är inget alt. för oss förutom kanske nån tusenlapp och det kommer man inte långt på.

Berätta gärna hur ni tänkt göra och hur det ser ut ekonomiskt

• Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?
  • luscious

Ja jag letar lokaler tills ögonen blöder...finns inga fina, billiga inom rimligt avstånd som dessutom är lediga på en midsommarafton

• FruÖlandstok

luscious
    va trist.. det är en konst å hitta en bra å billig lokal.. vi bokade festlokalen först eftersom vi även ska gifta oss där.. så vi hade höga krav på en fin omgivning också.. och det lyckades vi hitta.. :) 1500kr ger vi för den för tre dar.. å sen för 300kr får vi den städad också.. hittade lite billigare ställen men så var det inte alls lika fin omgivning.. :)

• luscious

Ja, lokalen jag vill ha kostar 1500:- och ligger i lantlig miljö och då får man ha den fre-sön. MEN dme som äger den brukar fira midsommar där själva

• FruÖlandstok

ajdå.. det var ju lite trist.. ja det är kanske klart man behåller ett mysställe för sig själv sådär till midsommar.. inga fina bygdegårdar i närheten annars eller?

• luscious

Jag vet faktiskt inte...finns en populär gård här i stan, inte på landet. Men den kostar 3000:- och jag vet inte om jag vill lägga det på en lokal...

Någon mer som vill dela med sig?

• FruÖlandstok

Det verkade hemskt fint där måste jag säga..

Öppna en ny tråd vetja å fråga om nån har nått bra tips om billig lokal i din omgivning.. eller det kanske du också redan gjort Ger alltid tips som folk alltid tänkt på ;)

• luscious

Jadå har hittat några Karlstad-brudar men inte fått några tips som passar oss ang. lokal

Funderar på att flytta hela kalajset till en annan stad...antingen min hemstad eller sambons hemstad, båda inom sju mils avstånd. Men det vore smidigt att vara på hemmaplan då vi även planerar barn som förhoppningsvis är några månader innan bröllopet

• FruÖlandstok

woho.. här har man fullt upp med planerna.. hihi :) bebis också.. ja då kan det ju vara skönt å vara på hemmaplan..

vi är på bortaplan.. 10 mil hemifrån men det är min hemstad så det blir smidigast då jag räknar med mkt hjälp från familjen också..

Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?