Inlägg från: FruÖlandstok |Visa alla inlägg
  • FruÖlandstok

Studenter! Hur har ni råd?

Jag är student men sambon har jobb nu, men vi började planera innan han fick jobb. Vårt bröllop kommer i slutet kosta ca 25 000kr (blir ca 50 pers). Å då kostar ringarna 8000kr av detta samt att våra kläder kostar 6000kr ihop.. detta är ju saker vi helt klart hade dragit ner på om nu inte han hade haft jobb.. Så det går verkligen å ordna mysiga fina bröllop billigt.. bara man har lite framförhållning, gör mycket själv å har många hjälpsamma runtomkring..

• FruÖlandstok

Vi har inte mindre än tre vänner som är hobbyfotografer och har riktigt bra kameror så vi kommer ta hjälp av dessa.. :)

• FruÖlandstok

på tal om din kommentar om att det är dyrt.. kan verkligen hålla med gällande det.. jag insåg ganska snabbt att saker å ting var så mkt dyrare än vad jag kunde föreställa mig.. men med lite fantasi så kan man ändå lyckas rätt bra tycker jag :)

• FruÖlandstok

Är också väligt imponerad av å få så mkt för pengarna.. vi räknar själv med ca 10 000kr för själva festen (då betalar vi iofs 3000kr för lokal samt alkohol) men vi har verkligen snålat på den sidan så gott det går. Sedan har vi tom fått inbjudningarna så dom har vi inte ens räknat in.. Vi kommer visserligen inte laga maten själva.. men vi betalar råvarorna å sen känner vi en kock som hjälper till (som betalas av min mamma så han ingår inte heller i budgeten utan det blir samma pengar om vi lagat maten själva).

Å sen är det som sagt kläderna.. där vi försökt snåla så gott det går.. har också beställ klänning från utlandet (ca 1000kr)men ändå.. å få allt för 6000kr, får man fråga vad ni ska ha för mat å sånt *lite nyfiken*

• FruÖlandstok

Wicks
    Det är så sant, man kan bara man vill.. är djupt imponerad av er må jag säga.. önskar jag var lite mer förnurlig så kanske jag skulle få ner priset också.. hihi.. tycker ändå jag har sparat på det jag kunnat..

luscious