Inlägg från: FruÖlandstok |Visa alla inlägg
  • FruÖlandstok

Studenter! Hur har ni råd?

Vi kommer köpa blandat.. vi kommer köpa det mesta i tyskland (har vänner som åker förbi där nere ofta) samt köpa lite på systemet till baren så det finns lite findrick där ;) tycker att utbud på cider osv inte är så bra i de butiker jag besökt i tyskland så..

• FruÖlandstok

fördelen med systemet är ju dock att man kan lämna tillbaka det som blir över.. vilket man inte kan göra med den tyskaspriten.. men det löser sig nog det med..

• FruÖlandstok

ne usch, leva på ett hade aldrig vi heller klarat med våra kaniner, alla min litteratur som oftast måste köpas å en bit från skolan..

dock blir det väl att snåla sen igen efter bröllopet när jag blir arbetssökande akademiker.. ser man verkligen fram emot... men det är bara å hoppas på jobb..

• FruÖlandstok

klart folk kommer även om det är midsommar.. skulle själv aldrig "banga" för ett midsommarbröllop.. tusen ggr trevligare än dessa evinerliga suparmidsommardagar ;)

tur att din karl talade dig till rätta ;)

• FruÖlandstok

å vilken klok karl du har.. fast det vet du kanske redan ;)

kommer verkligen bli kanon är jag övertygad om.. å tänk nu när kyrkan är bokad.. kan du börjar filura på allt annat.. ;)

• FruÖlandstok

luscious
    va trist.. det är en konst å hitta en bra å billig lokal.. vi bokade festlokalen först eftersom vi även ska gifta oss där.. så vi hade höga krav på en fin omgivning också.. och det lyckades vi hitta.. :) 1500kr ger vi för den för tre dar.. å sen för 300kr får vi den städad också.. hittade lite billigare ställen men så var det inte alls lika fin omgivning.. :)

• FruÖlandstok

ajdå.. det var ju lite trist.. ja det är kanske klart man behåller ett mysställe för sig själv sådär till midsommar.. inga fina bygdegårdar i närheten annars eller?

• FruÖlandstok

Det verkade hemskt fint där måste jag säga..

Öppna en ny tråd vetja å fråga om nån har nått bra tips om billig lokal i din omgivning.. eller det kanske du också redan gjort Ger alltid tips som folk alltid tänkt på ;)

• FruÖlandstok

woho.. här har man fullt upp med planerna.. hihi :) bebis också.. ja då kan det ju vara skönt å vara på hemmaplan..

vi är på bortaplan.. 10 mil hemifrån men det är min hemstad så det blir smidigast då jag räknar med mkt hjälp från familjen också..

• FruÖlandstok

Cira
    Tycker helt klart det låter rimligt med 10-15000. Vi kommer lägga nått i samma stil (om man bortser från ringarna å min sambos kostym ;) ).. Om man räknar på det du räknade upp.. Vi kommer dock ha en kock som hjälper oss med maten (en vän till mamma som hon betalar). Vi ska ha buffé..

Önskar själv att vi kunde låta bli ringarna men jag trivs inte så bra med min titanring å min sambo tappade sin i snön i julas så det får bli helt nytt.. :) men vi har ju iofs råd med det också

• FruÖlandstok

Lothis

Åh, vill bara också komma in här bara. Det är inte så jättesvårt å göra det alltså? (byta till snörning från dragkedja) Min kära klänning är lite för tajt i dragkedjan, ska dock jobba på å gå ner några kilon (jag behöver det också) men man vet aldrig hur det går.. så att sätta snörning är min "sista" utväg men jag har varit rädd att det kan vara svårt att göra..

Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?