Inlägg från: luscious |Visa alla inlägg
  • luscious

Studenter! Hur har ni råd?

ringsökaren:
    Ja vi har sagt att vi ska lägga undan MINST 1000:- varje månad och jag tror vi ska klara det på två CSN

Vi har förvisso en dyr lght men är aldrig ute och festar, kläder kaaaan jag spara in på om jag måste osv.

• luscious

Har kikat på lite priser och så....vill så gärna testa att beställa från ex. 1koo.com eller kanacca.com Skulle ju spara jättemycket!

Vill även att tärnorna/tärnan ska ha en fin klänning/matchande klänningar och dem SKA beställas från nätet.

Men vad kan man räkna på med maten? Trerätters där tårtan är efterrätten. Tänkte laga maten själva inom familjen, blir till 30-40pers kanske. En enkel kall förrätt, potatisgratäng + kött eller liknande.

• luscious

Men ung. hur mycket får man för 150:-/pers?

Vi har tänkt ha förrätt som ex. räkcoctail eller liten italiensk plockmat och sen något kött som antingen stek eller oxfilé/fläskfilé...eller kallskuret...vet inte ännu

Som det ser ut nu kommer vi servera vin till maten, Ska vi däremot vara i lokalen som hör till kyrkan så får man kanske inte servera alkohol där?

• luscious

Ja vår tårta blir antagligen inte så dyr då min närmaste kusin är konditor....så det blir resten som kostar då.

Hmm ja, får väl höra med församlingen vad dem har för restriktioner ang. lokalen...har inte ens sett den än. Men det vore så smidigt med tanke på att kyrkan ligger ute på landet...

• luscious

Ja här är vi inte nykterister men inga som dricker mycket och ofta heller...dock tycker jag några glas vin till maten är gott.

Och lite alkohol innanför västen brukar lätta på stämningen lite

• luscious

Köper ni alkoholen på systemet eller är det "tysksprit" ?

• luscious

Ja leva på bara ETT studebidrag blir tufft för oss som har en hyra flera kilometer från univ. och har en hyra på 5800:-/mån. + en labrador att utfodra

Men vi ska lägga undan MINST 1000:- varje månad.

• luscious

*puffelipuff*

Några fler studenter?!

Fick kalla fötter igår och ville boka om kyrkan till en annan helg än just midsommarafton efsm jag var rädd för att ingen skulle komma...men F (my soon to be fästman) fick mig på bättre tankar! Så midsommar -09 är det som gäller för oss...

• luscious

Ja som han sa "när du tänker tillbaka på ditt bröllop när du är 70år så kommer du inte tänka på att ett par personer inte kom"
    och han har ju så rätt

• luscious

Ja jag letar lokaler tills ögonen blöder...finns inga fina, billiga inom rimligt avstånd som dessutom är lediga på en midsommarafton

Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?