• Therése

Migrän

En tablett som funkar för mig är Maxalt. Den ger samma effekt som Imigran men man blir inte alls lika trött och dåsig/illamående som av Imigran. Kan också tipsa om Sandomigrin som man äter i förebyggande syfte varje dag. Inte så kul att stoppa i sig så mycket tabletter men för mig har skillnaden varit enorm sedan jag började med dem, från migrän 4-5 dagar i veckan till kanske 2 gånger per månad. Definitivt värt det!

Annars skulle jag råda dig att pröva akupunktur som jag har haft mycket hjälp av tidigare, och även att du bokar in en ordentlig massage precis innan bröllopet (eller varför inte ett par behandlingar under sista veckan). Avslappning som motverkar stress och spända muskler!

Sist men inte minst se till att äta och dricka ordentligt, håll blodsockret på en någorlunda jämn nivå - brukar också hjälpa för mig.

• Therése

Jag skulle vilja lägga in en varning för Seloken om du inte redan innan har högt blodtryck. Jag har normalt blodtryck och fick Seloken utskrivet som förebyggande medicin mot migränen. Minns inte om det hjälpte mot huvudvärken eller ej men minns att jag höll på att svimma VÄLDIGT många gånger p g a att mitt blodtryck blev så extremt lågt. Var konstant yr i huvudet och kände att jag höll på att tuppa av när som helst och var som helst. Jag gav upp Seloken efter några veckor eftersom de fick mig att må så dåligt på andra sätt.

Svar på tråden Migrän