Oktoberbrudar
Är det någon som gifter sig i oktober 2007?
Vi gifter oss den 13 oktober men väntar på besked om lokalen vi vill ha är ledig.
Håller tummarna!
Är det någon som gifter sig i oktober 2007?
Vi gifter oss den 13 oktober men väntar på besked om lokalen vi vill ha är ledig.
Håller tummarna!
Åh va roligt att så många svarade!
Idag har vi fått veta att lokalen som vi vill vara i är ledig! HURRA!
Så nu är det bara resten som ska planeras..
Känns omtumlande att det är klart vilken dag det blir.
Nickan78, kul att ni gifter er samma dag. Jag ska ut och kolla klänningar till helgen och planeringen känns verkligen som den kan ta fart nu!
Hjälp, har precis läst checklistor och bröllopstidningar för första gången.
Känns som jag ligger 6 mån efter med planeringen.
Skönt att se att fler känner som jag!
Tack för de tröstande orden.
Det är som du säger Cahe, det är bara att ta en sak i taget.
Idag har jag mailat lite olika band och hoppas på positiva svar!
Vi gifter oss på Carlshälls Gård på Långholmen i Stockholm.
Som vi planerar nu kommer både vigseln och festen att hållas där.
Åhh va fina klänningar. Var själv och provade lite smått igår. Hittade flera fina men det är ju sååå svårt att bestämma sig.
Kul att få lite tips från er andra också.
Jag har hittat min drömklänning!!!!
Åh jag är så glad, har provat masssor av klänningar i helgen och bestämde mig till slut... för den första jag provade.
Imorgon ska jag prova ut storleken och beställa.
Äntligen är gästlistan klar!
Så nu sitter vi och funderar på inbjudningskort. Vi vill gärna ha nått enkelt som vi kan göra själva eller beställa några som inte är allt för dyra. Hmmmm, mycket funderande på papper, snören och texter just nu med andra ord
Men klänningen är klar. Skulle gärna lägga in en bild men lyckas inte av nån anledning. Får återkomma när jag klurat ut vad jag gör fel.
Hur går det för er andra? Nån som har inbjudningskort-tips tveka inte att dela med dig!
Vi ska nog försöka få iväg inbjudningarna under juni.
Visseligen finns ju en risk att de kommer fram mitt i semestern med det känns skönt att få iväg dem.
Har någon börjat kolla på ställen att göra håruppsättning och smink? Hur mycket ska man betala, känner att jag blir lite osäker. Beloppen verkar skifta ganska mycket och hur vet man vem som är bra?
Har fått höra att det är dags att boka det nu men vet inte vart jag ska gå. Vet någon nått bra ställe i Stockholm, gärna runt söder?
Jag kollade in lite salonger för hår och smink och fastnade för Puder.
De verkar ha ett bra paketpris. Är det någon som hört något om dem? Är de bra? Vad jag läst på BT låter det som om det skulle kunna vara något för mig.
Hur går det för er andra?
Nickan78, åhh va synd, har hört mycket bra om Puder. Ska kolla några ställen till som jag fått tips om. Hoppas dom kan.
Vi har satt OSA den 24 aug. Vi behöver inte lämna besked om antal förrens en vecka innan.
Jag håller också på att kolla ringar. Det finns så många fina
Inbjudningarna är annars det som händer härnäst, vi har skrivit kuvert hela kvällen. Har skrivkramp
Verkar var svårt att hitta frisörer, har ringt flera stycken som är fullbokade.
Men nu har jag hittat en, Svartensgatan 7 heter dem. Ha sett att de fått kritik på BT men min kompis och hennes syster har fixat sig där tidigare och blev jättefina.
Tyvärr lite dyrare, 3000kr. men då ingår 2 konsultationer (en för hår och en för smink)
Har ni sjal eller kappa eller nått över klänningen? Vet inte riktigt hur jag ska göra, det kan ju vara kallt i oktober om man har otur
Nickan 78: Vilka fina bilder! Hur mycket kostar det för dig att göra uppsättning? Kommer du göra smink där också?
Tyvärr inget tips på solist, en kusin ska sjunga på vårt bröllop.
Nickan 78: Jag har hittat en frisör som verkar väldigt bra, tyvärr lite dyrare än jag tänkt mig men samtidigt känns det väldigt tryggt med henne.
Ska försöka hitta en sjal eller liknande att ha över axlarna.
Vi kommer att ha vigsel och middag på samma ställe så det blir inte så mycket tid utomhus.
Oj, nu var det länge sen jag var in och kollade. Semestertider
Idag fick jag min klänning!!!!! Åh den är underbar. Nu fick jag helt plötsligt massor av ny energi till bröllopet. HUr går det för er andra.
Nu börjar det kännas lite pirrigt när inbjudningarna är skickade.
Vi har äntligen bestämt oss för sånger under vigseln, eftersom vi inte vigs i kyrlan blir det inte traditionell brudmarsch. Iställer sjunger min sambos kusin.
Ni får ursäkta min usla stavning
Nu har all min glada energi från förra veckan försvunnit. Igår fick vi veta att den person som skulle viga oss (en vän till familjen som är präst) inte kan.
Så nu måste vi försöka hitta nån annan, känns inge kul alls. Det är ju själva vigseln som hela dagen handlar om och det känns lite oroligt när inte det är bokat och klart.
På måndag ska vi ringa runt och se om vi kan hitta nån annan.
LECT: Va kul att få läsa om din planering, ska genast sno din idé om att börja med bordsplaceringen redan nu.
Vi bokade resan i förra veckan, så det pirrar rejält inför den. Vart ska ni åka?