Oktoberbrudar
13:e oktober för oss också!
Vi har kyrka och lokal klara, håller på att leta klänning nu. Har handlat material till inbjudningskorten som vi kommer göra själva.
Hur går det för er med planeringen??
13:e oktober för oss också!
Vi har kyrka och lokal klara, håller på att leta klänning nu. Har handlat material till inbjudningskorten som vi kommer göra själva.
Hur går det för er med planeringen??
Har ni redan fixat klänningen? Jag tycker inte jag hittar någon som både jag och plånboken gillar
Funderade ett tag på att beställa från Milly bridal men annars lutar det år dessa:
www.asperabride.com/aspera_brud/4036_marigold_brud.htm
eller
www.asperabride.com/html/4204.html
Vad tror ni? Bättre att köpa någon av dessa två eller beställa från millys?
Vill någon adda mig på msn och prata och följas åt fram tills i oktober så har jag nickans78@hotmail.com
Katriin - tack, vart köpte du din och vad fick du betala? *nyfiken*
Katriin: den affären har jag inte hört talas om, vart ligger den?
Katriin - vad kul! det lutar starkt åt att det blir den och att jag beställer den på torsdag! Längtar tills man har det avklarat! Visst har vi bra smak
Ska du ha slöja till?
Hej tjejer!
Nu börjar det dra ihop sig om man ska hinna få en klänning tills i oktober enligt affären jag besökte idag.
Har en annan tråd där jag ber om hjälp att välja klänning, vore kul om ni tittade på bilderna och säger vilken ni tycker ser bäst ut!
www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m2320640.html
Jag kommer troligtvis inte skicka dom förens i slutet på juni/början på aug. Då får ju alla sina minst två månader innan, vilket jag tycker är ok. Allt vet dessutom om vilket datum det är redan så om de skulle ha bokat upp något annat tar jag det som en pik på att de inte vill komma
Jag håller också på att kolla upp hår o smink just nu. Har mailat två tjejer som jag har hört bra om här på bröllopstorget men den ena har inte ens svarat och den andra har svarat att hon ska titta i sin kalender och återkomma, det var över en vecka sedan och jag har påminnt också så det känns inte som ett bra alternativ när man inte kan få boka..
Jag bor på Värmdö så helst vill jag ha något i närheten men just nu lutar det åt att ta något alternativ i stan. Hittade en frisör på värmdö men de skulle ha 1000 kr i timmen, vet iofs inte hur lång tid det tar att göra allt men det känns lite dyrt...
Miai - mitt val var puder men de hade tyvärr ingen ledig tid den 13/10
Har nu hittat en annan frisör, de vill ha 2250:- för smink och hår. Jag får köpa eget löshår om jag vill ha det i uppsättningen.
Nemo nisi mors - vad betalar du för din fotograf?
Jag tror inte att den 16/8 är för sent.
Vår krog vill veta tidigast ca en månad innan hur många vi blir.
Känns skönt att ha frisören uppbokad nu är det "bara" fotograf, ev solist och ring till mig kvar (plus festprogram och sånt)
Vi tycker att fotograferna tar så mycket betalt så min kille vill ev inte ens att vi ska ha någon, får se hur det blir med det.
Nästa vecka ska vi besöka några guldsmeder för att se vad det kan kosta med den ring jag vill ha..
Hur går det för er?
Miai - har också funderar på att det kan vara lite kallt i okt. Ska nog bara ha en lite finar pläd eller sjal att svepa in mig i under transporterna.
Nemo nisi mors - jag gillade de med löven bäst!
Nu är min frisör är bokad; www.arnalids.se/
Har ingen erfarenhet av dom men bilderna på deras hemsida är väldig fina.
Saker & ting börjar se ljusare ut nu, har varit lite nervös ett tag för frisören och fotografen Nu ska jag ta tag i solisten, nån som har tips?
Miai, det kostar (om jag kommer ihåg rätt) 1700 för hår och 550 för smink. Löshår ska jag köpa själv och ta med.
Men den 13:e är dom upptagna med mig Har du hittat någon frisör ännu?
Nemo nisi mors - finns en affär som heter taj mahal som många rekomenderar (osäker på stavning)
Nemo nisi mors - dom blev ju jättefina!
Vi ska print ut, vika, klippa, embossa och knyta (puh) inbjudningarn nu i helgen (lär få fortsätta i veckan) Tänkte skicka dom så fort de bli klara.
Hemsidan är nästan klar, ska ändra några bilder och lite texter är ni nyfikna kan ni titta här: annicastefan.3w.se
Den måste vara helt klar när inbjudan går ut eftersom gästerna ska svara via hemsidan.
Nu är det dags att titta på kläder till min m2b och att bestämma vilken ring jag ska ha.