Inlägg från: Nemo nisi mors |Visa alla inlägg
  • Nemo nisi mors

Oktoberbrudar

Jag gifter mig oxå den 20 oktober.
    Har hunnit ganska så långt (klänningen ligger här hemma, kyrka, lokal & fotograf bokade), känns ändå som vi har mycket kvar att göra.

Så mycket kan gå fel.

• Nemo nisi mors

Hej igen!

Vart skall alla gifta sig.

Själv ska jag gifta mig i St: Maria kyrka, Ystad.

• Nemo nisi mors

Nickan78

Tyckte denna va jättefin.

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2293071-2.html

För mig tog det 4,5 månader innan jag fick hem klänningen (köpte en original så då tar det ant extra tid). Hade jag behövt göra någon ändring så hade det tagit lite tid det med.

Min klänning
    enhemmafrusdag.blogspot.com/2007/03/nu-r-den-hemma.html

min klänning på anan brud, blädra ner lite. (bandet ska inte knytas där bas så som hon gjort)

community.theknot.com/cs/ks/user/page.aspx

Har ingen MSN ska kanske fixa det. Då kan man ju prata med sambon oxå när han e bortrest i veckorna.

• Nemo nisi mors

Får tacka papsen och lite mansen

De har bidragit en del .

Hade inte ens tänkt prova den i bröllopsbutiken. Andra liknande klänningar passade mig inte alls, så av en slump åkte den på ändå och Vola!

Det man inte ser på bild är att pärlorna glimmar när man rör sig. Det var nog det jag föll för.

• Nemo nisi mors

Hur har ni tänkt dekoresa eran festlokal?
    Något tema?

Finns inte många festlokaler inom rimlig prisnivå som redan är tip top (åtminstonde inte i närhetem av vart vi bor)

• Nemo nisi mors

Rosviol

Får man tjuvkika?

• Nemo nisi mors

Rosviol

Jättefin. Tycker det är så snyggt med öppen rygg.

• Nemo nisi mors

Måste berätta. Har hjälpt min syster att klara en kurs i matte B. Nu fick jag precis en jättefin brudväska av henne som tack för hjälpen. Jag hade nämnt den i ett anat sammanhang och det hade hon lagt på minnet.

Nu har jag något lånat (min systers pärlörhänge), något blått, (en brosch i halsbandet), något nytt (brussmycke och klänning) något gammalt (en ärvd psalmbok).

Snäll syster tillika tärna jag har

• Nemo nisi mors

Min syster har samma allergi. Tål knappt guld. Halsband i metall (kvittar hur ädelt det är) är uteslutet. Ett av hennes pärlhalsband har fått specialspänne där man för in ena delen av knäppet in i en pärla (alltså ingen kontakt med huden)

• Nemo nisi mors

Vi var ute och åt igår. Har inte tänkt på att den restaurangen har festlokal. Kan inte släppa tanken på hur perfekt den är för oss. Vi är den typen av folk som passar i en lokal med träbjälkar och öltunnor, lite rustika.

I matväg blir det inte dyrare än där vi bokat men egen alkohol är uteslutet på restaurangen .

Restaurangen ligger dessutom ett stenkast från kyrkan så vi kan gå dit efteråt samt ett av stadens mysigare hotell är i porten bredvid.

Min m2bs systers man spelar bl.a. trumpet så tänk vad häftigt om han spelat något svängigt medan vi och alla gäster gick från kyrkan till restaurangen (tar inte ens 5 min).

Framme serveras champagne och tapps. Vi hoppar huvudrätten och servera deras enorma plankstek med klyftpotatis som huvudrätt. En mini ostbricka som mellanrätt och sen bröllopstårta innan dansen.

AAAAA!!!! Blir galen.

• Nemo nisi mors

Miai

Får man titta på din oxå?

Innan när jag letade klänning tyckte jag aldrig att jag hittade någon som jag ville ha. Nu när jag bestämt mig ser jag tusentals fina. Kan inte få nog av klänningar nu tycks det.

• Nemo nisi mors

Klänning nr 4 tycker jag är finast.

Den är jättesnygg i ryggen.

Den är lite ovanligare (de två fösta modellerna är oxå fina men så många andra brudar har haft liknande)

Du hade en jättefin figur i den

• Nemo nisi mors

Fråga:

När skickar ni ut era inbjudningar?

Blir lite småtokig här hemma. Blir aldrig klar med gästlistan. Adresser fattas, ska vi bjud, ska vi inte bjuda, får aldrig inbjudan översatt till polska (min m2bs mamma är från polen), etc.

Börjar känna mig lite stressad på denna punkt.

• Nemo nisi mors

Sitter fast i solist till kyrka.

Måste börja kolla hår och smink. Min mamma är gammal hårfrisörska (slutade för ca 15 år sedan pga exem) så jag har alltid klippt mig hemma. Nu är min mamma inte jätte engagerad i bröllopet och inte så pigg på att göra provuppsättningar så jag måste hitta en frisör för första gången i mitt liv.

• Nemo nisi mors

Hur går det för er?

Själv har jag försäkrat mig om att fotograf är OK och att lokalen är Ok ytterligare en gång. Nu är allt stort spikat. Var tvungen att kolla lokalen en gång till innan vi skickar våra inbjudningar.

När har ni osa?

Vi har satt 16/8 är det försent tror ni?

Solist kvar som sagt men har ett tfn till en tjej som bor i närheten av oss.

Pappa har ordnat med billig taxi till gästerna på kvällen och bil till oss under dagen.

Vi får en rosa/lila Cadillac. Känner jaha? Kan vi få se bilen innan? Men what the heck vi märks ju i en rosa bil . de rosa cadillackar jag får upp på google är ganska häftiga.

• Nemo nisi mors

Nickan78

Har skrivit en uppgift på 5800 men nu står det på hans hemsida att det kostar 6500 (har alltså höjt priset). I värsta fall får vi betala 6500 men då ingår att vi kl 14.00 har 1-1,5 h porträttfotografering. Därefter är han med i kyrkan och under hela festen. Bra priset tycker jag.

Vi får inga färdiga bilder men det är ok då vi sedan själv kan framkalla från en cd vi får 150-200 bilder (redigerade) en cd med bildspel och fotogalleri på nätet.

Vi ska skicka in 100 bilder till ett företag som gör en bok av alla bilder (kostar ca 800kr, kommer inte ihåg vad företaget heter)

www.thun.nu/studio.htm

• Nemo nisi mors

Fixat med favors idag.

En väns mamma har konfektyr butik och ska beställa hem bruna påsar som håller emot "fettet" till inköpspris.

Pelles marknadskarameller ska gör 10 kg var av vårt favorit marknadsgodis (totalt 20 kg godis)

Vi beställer märken att sätta på påsarna, men vet ej vilket jag ska välja. Hjälp mig. Färgen ska vara sage.

www.karensmallbone.com/shop/index.php&cPath=71_94&products_id=269

eller

www.karensmallbone.com/shop/index.php&cPath=71_94&products_id=268

• Nemo nisi mors

Skickat inbjudningarna idag. Vi blev långt fler än vad jag räknat med 110 st :-O. Räknar dock med en del bortfall.

• Nemo nisi mors

Nickan78

Vi beställde de med löven.

Vart köper du löshår?

Själv ska jag kanske få hår gjort av en bekant som utbildar sig til frisör. Det är inte bestämt än.

Miai

Jag har köpt en kort päls kappa som slutar strax nedanför axlarna. Vet inte om någon kommer ihåg den men de såldes för 149 kr på H&M i höstas.

Svar på tråden Oktoberbrudar