Vi ska gifta oss i Träkumla kyrka och ha festen på Träkumla Fest och boende som ligger mitt emot kyrkan. Jag är uppvuxen med den kyrkan, döpt och konfimerad där och dessutom är min morbror klockar där i tredje generationen så det finns liksom ingen annanstans att gifta sig för mig. Festlokalen har boende oxå, vilket är jättesmidigt för oss eftersom merparten av gästerna kommer från fastlandet. Vi får hyra hela stället i en vecka och betalar 25 000 för det. Sedan så får de som ska bo där betala sin rum själv, på så sätt halverar vi i alla fall den kostnaden. Och så får vi hjälp med kock eftersom stället har eget restaurangkök och det blir troligen billigare än vanlig catering. Gemom att vi har festen mitt emot kyrkan behöver vi inga transporter och har gott om plats för alla, det känns bra.
Annars vet jag inte om jag har så mycket tips, men titta alltid över om du kan hitta ett billigare alternativ, det är så lätt att säga, det är bara 500-1000 kr extra för en sak, men är det tio sådan tillfällen är man straxt uppe i 5-10 000 kr.