• Serenity

någolunda billigt bröllop på gotland

Jag behöver tips på DJ,fotograf,sminkös,frisör och florist på gotland.

Jag har hittat en del men jag vill gärna jämföra

• Svar på tråden någolunda billigt bröllop på gotland
  • Gutan

vad har du hittat hitentills då? så vi vet vad du står..

• Serenity

jag har hittat lokal (björkhaga resurang),stugor till gästerna,dj(pa kompaniet),irisdahls blomsterhandel,fotograf (bildvision)

Nu undrar jag om det finns andra alternativ? jag hittade allt det här på bröllopsplatsgotland och kan inte hitta nå mer ngnstans
    Måste ju finnas andra alternativ
    letar oxå efter en bröllopsfixare på gotland.

• ~L8~

Växthuset Linds finns också.

• Serenity

Tack så mkt för tipset

• Serenity

PennyJenny,tack så mycket
    Vet du ngt positivt om J&J (tror jag att det var det dom hette) det är dj,ljud och ljus företag?
    jag har pratat lite med PA-kompaniet med det är väldigt dyrt,5800 för dj,ljud och ljus. Väldigt dyrt tycker jag,eller det är kanske det de kostar iofs

• PennyJenny

När det kommer till ljud och ljus har jag ingen koll alls eftersom vår festlokal har det. Men PA kompaniet har väldigt gott rykte och är mycket duktiga, så du behöver inte känna dig orolig för det i alla fall. I det priset, ingår det någon som sköter det hela då oxå? Hur många timmar är det för? För säg att det är 5 timmar så är det ju straxt över 1000 kr i timmen. Säg att någon ska vara med och jobba, dennes lön är ju kanske 150 med tanke på att det är lördagkväll. Och sedan tillkommer det skatt och sociala avgifter och då är man nästan uppe i 500 kr. Det är då 500 kvar för slitage på utrustning, transport och vinst. Så troligen är det ungefär vad det kostar.

• systeryster #1

Oj, läste lite längre ned att du redan hittat dit, sorry!
    gotland.net kanske har några tips?

• Gutan

Om ni skall vara på Björkhaga så skulle jag ha kollat med blomsterhandeln i Klinte om brudbuketten. min erfarenhet säger att det är billigare utanför Visby. Hemse ligger inte heller så långt bort om man kan tänka sig att köra en liten bit.

PA kompanier är nog bland de dyrare på Gotland, men självfallet väldigt professionella. Men det finns även många andra som är jätte duktiga och inte tar lika mkt. tex kan jag rekomendera www.festmakarn.se - jättetrevliga killar, har varit på fest där de skötte ljudet/spelade (både DJ och live band). Du kan ju kolla vad de tar för en kväll :)

läste någon annan tråd om att det skulle finnas duktiga frisörer i både klinte och Hemse och du vill hålla dig ute runt trakterna där du skall ha festen.
    Vilken kyrka skall ni ha?

Svar på tråden någolunda billigt bröllop på gotland