Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

någolunda billigt bröllop på gotland

Gällande fotograf har du oxå leanderfotograf.se Jättetrevlig kille. hemlinfoto.se är en annan välkänd fotoatelje, ligger nu utanför Visby.

Smink och frisör har du nog mest i Visby. studiobla.se, saxokam.se, frisorcompaniet.com kör både make och frisör. Finns en ny salong nere vid St:Hans plats, nyans-visby.se, kan oxå vara värt att kolla in.

När ska bröllopet äga rum?

• PennyJenny

När det kommer till ljud och ljus har jag ingen koll alls eftersom vår festlokal har det. Men PA kompaniet har väldigt gott rykte och är mycket duktiga, så du behöver inte känna dig orolig för det i alla fall. I det priset, ingår det någon som sköter det hela då oxå? Hur många timmar är det för? För säg att det är 5 timmar så är det ju straxt över 1000 kr i timmen. Säg att någon ska vara med och jobba, dennes lön är ju kanske 150 med tanke på att det är lördagkväll. Och sedan tillkommer det skatt och sociala avgifter och då är man nästan uppe i 500 kr. Det är då 500 kvar för slitage på utrustning, transport och vinst. Så troligen är det ungefär vad det kostar.

• PennyJenny

Bor oxå i sthlm men gifter mig på Gotland, men i sommar. Började inte planera och boka upp saker fören 6 månader innan, så du är verkligen ute i god tid. ;) Men det brukar ju inte skada. Har du någon anknytning till ön? Själv är jag född och uppväxt där.

• PennyJenny

Vi ska gifta oss i Träkumla kyrka och ha festen på Träkumla Fest och boende som ligger mitt emot kyrkan. Jag är uppvuxen med den kyrkan, döpt och konfimerad där och dessutom är min morbror klockar där i tredje generationen så det finns liksom ingen annanstans att gifta sig för mig. Festlokalen har boende oxå, vilket är jättesmidigt för oss eftersom merparten av gästerna kommer från fastlandet. Vi får hyra hela stället i en vecka och betalar 25 000 för det. Sedan så får de som ska bo där betala sin rum själv, på så sätt halverar vi i alla fall den kostnaden. Och så får vi hjälp med kock eftersom stället har eget restaurangkök och det blir troligen billigare än vanlig catering. Gemom att vi har festen mitt emot kyrkan behöver vi inga transporter och har gott om plats för alla, det känns bra.

Annars vet jag inte om jag har så mycket tips, men titta alltid över om du kan hitta ett billigare alternativ, det är så lätt att säga, det är bara 500-1000 kr extra för en sak, men är det tio sådan tillfällen är man straxt uppe i 5-10 000 kr.

• PennyJenny

Tårtor kan man köpa på Ica Maxi oxå. De har konditor och de gör beställningar. Och har goda tårtor. Vi ska ha en mousse tårta från dem. Troligen tar vi inte på ställning och utan någon särskild dekoration och då ligger bitpriset på mellan 15-20 kr. Kan ju vara värt att ringa och prata med dem?

Jag fick prisuppgift från Wisby Hotell på moussetårta med två olika mousselager och så ställning och det kostade 35 kr biten.

• PennyJenny

Konditorn som jobbar där har jobbat på Wisby Hotell förut (som jag förstod det) så han kan nog fixa till både det ena och det andra. Det är ju värt att kolla priset även om man vill ha något mer avancerat. Vi håller oss till det enkla för att tårtan inte spelar så stor roll och då håller jag hellre nere priset med en lite enklare men ack så god tårta. (vi köpte en och provåt i kristihimmelshelgen när vi var hemma)

• PennyJenny

Kan ingenting om priser på bussar, men jag tycker ju att det låter rimligt. Ja, 4000 för första körningen och sedan andra omgången där på natten.

Svar på tråden någolunda billigt bröllop på gotland