någolunda billigt bröllop på gotland
vad har du hittat hitentills då? så vi vet vad du står..
vad har du hittat hitentills då? så vi vet vad du står..
Om ni skall vara på Björkhaga så skulle jag ha kollat med blomsterhandeln i Klinte om brudbuketten. min erfarenhet säger att det är billigare utanför Visby. Hemse ligger inte heller så långt bort om man kan tänka sig att köra en liten bit.
PA kompanier är nog bland de dyrare på Gotland, men självfallet väldigt professionella. Men det finns även många andra som är jätte duktiga och inte tar lika mkt. tex kan jag rekomendera www.festmakarn.se - jättetrevliga killar, har varit på fest där de skötte ljudet/spelade (både DJ och live band). Du kan ju kolla vad de tar för en kväll :)
läste någon annan tråd om att det skulle finnas duktiga frisörer i både klinte och Hemse och du vill hålla dig ute runt trakterna där du skall ha festen.
Vilken kyrka skall ni ha?
Har inte varit så mkt på björkhaga sedan jag var liten, men tror du inte att det kommer att var massor med folk där om ni skall gifta er på dagen... det är ju ändå en "turist strand". Eller ni kanske har tänkt på det redan.
fast om det är senare på kvällen så är det nog inte så stora problem, kanske några som spelar beachvolley men inte så många "hinkar och spadar" då.
den där restaurangen fanns inte när jag var där senast :) Jättefin verkligen.
Har du några priser där ifrån...vi har inte spikat vårt ställe ännu och detta så väldigt mysigt ut.
Hur många gäster kan de ha sittande?
September...?? Vart fick jag det ifrån att ni skulle gifta er i Juni. skumt :)
Inga höststormar än i September, det kommer senare. Fast det har ju redan börjat bli ganska svalt om kvällarna då, men gästerna får väl dansa sig varma. ;)
"dansa med vinden i håret" det låter nästan poetiskt :) mysigt!
viktualia
jo, fröjel kyrka är fin, lite mindre och intimare än många av de andra.
mrsdD
vadå, går det inte att abonera till ett bröllop?! inte ens restauranden..?
Jag håller tummarna för att du kommer att gilla det! Bilderna såg döläckra ut iaf.
du får jättegärna berätta vad priserna ligger på för mat och dricka när du besöker dem!
Hoppas att du får svar snart från Dj´n också (tror han hette Andreas som spelade..). Du får meddela hur det går, vi har inte bokat nått ännu, fast vi har mkt längre tid kvar (ett år ungefär) och kan reka lite till innan vi bestämmer oss..
mrsdD
vet inget om JJmix. Du får gärna meddela priset få festmakarn om du får nått, annars får jag väl veta det när jag bokar dem ;)
Det låter som om du pratar om Sjövärnsgården i Ljugarn. i denna gamla tråd finns det lite allt möjligt om lokaler på Gotland:
www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2071074-1.html
Kom att tänka på några till som nog inte fanns med i länken:
Frimurarlogen, det är en schysst lokal, då kan man viga sig i tex sankt Nicolai :)
Sen har vi Fridhem också som var typ prinsessan Eugenes sommar resident eller nått.
Fabriken på furillen..
det finns massor av bra lokaler, det är messt att man skall hitta det som känns allra bäst för en själv. Lycka till.
PS. jag bor inte kvar längre, men har hyfsad koll ändå.. :) DS.
Chrissa
Om du varit där ofta så kanske du har några kort ifrån insidan...!?!
Hag jag bara gått utanför och alldrig sett hur det ser ut inne.
Har läst här på BT att det skall vara ganska rustikt/slitet, men med lite pyssels blir jättefint...
Det var i augisti som ni skall ha bröllopet om jag inte minns fel..