Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Problem i sägen...(långt)

Det kan ju gå upp och ner i sexlivet precis som i resten av livet. Han kanske har mycket just nu med skola/jobb och då är det lätt att man tappar lusten då man är stressad.
    Det behöver inte betyda att man tappat känslorna eller vill bli singel osv. Man kan fortfarande ha starka känslor för sin partner fast man tillfälligt tappat lusten för sex.
    Kan ni inte bara ha det trevligt och mysigt tillsammans utan sex?

Jag har lite svårt att förstå att man bara kan tappa lusten pga kondom? jag slutade med p-piller för snart två år sedan för att jag bara blev deppig och mådde inte bra av dom. Efter det har vi endast haft kondom som preventivmedel och det har funkat galant!
    Det var faktiskt min sambo som pushade på mig i beslutet att sluta äta p-piller och han har aldrig sagt att det är mindre skönt med kondom (iaf inte störande mindre skönt).
    För oss har det verkligen inte blivit sämre sex med kondom, vi tänker knappt på det längre eftersom det blivit helt naturligt för oss.
    Din pojkvän kanske behöver bli vanare med kondomer och få in tekniken.
    Gör det till en rolig grej med kondomer!
    Det finns ju hur många som helst olika sorter att testa och det kan vara lite spännande för båda två

• rosesarered

Vi har också funderat på en p-dator men det känns ganska osäkert och jag/ vi vill inte ha barn just nu då vi båda är unga och jag studerar. Därför har det blivit att vi bara haft kondom som p-medel och det är ju ett ganska enkelt sätt att skydda sig också. Jag tror fortfarande på att han kanske känner sig osäker gällande själva tekniken/ påträdandet och därför tycker att det inte blir lika spontant. Om man känner sig bekväm och van med kondomer så är det ju bara vips! så åker den på utan att man behöver göra en större deal utav det hela och det kan vara precis lika spontant som utan kondom.

Jag tror att det kan han lite motsatt effekt på din kille om du är väldigt "på" och föreslår p-rulle osv. Han kanske bara blir ännu mera stressad av hela sex-grejen och det lär inte få honom att känna mera sexlust. testa att bara vara nära varandra och ha det mysigt utan att prata om sexlusten så kanske den kommer tillbaka;)

Svar på tråden Problem i sägen...(långt)