Hur mycket får en möhippa kosta?
Enligt min åsikt ska möhippan absolut inte kosta mer än 500! Rimligen ca 300 + ev. maten och drickan jag själv ska ha på kvällen.
Jag tycker det känns konstigt att lägga sådana enorma summor som en del av er andra anser rimliga på en möhippa. Med tanke på att kostanden för själva bröllopspresenten ligger ju bra mycket lägre per person räknat... Och nej, jag är inte låginkomsttagare...
Jag upplever att det utöver att det finns en skillnad i hur man ser på detta med kostnader vid möhippor beroende på inkomst så spelar det också roll var i Sverige man är bosatt.
Jag blev inbjuden till en möhippa i Sthlm och där valde arrangörerna mellan en billligare möhippa som skulle kosta ca 800 eller en dyrare med mat ute för ca 1200! Galet! Lönenivåerna i Sthlm och andra storstäder är ofta 50% högre än för oss som har motsvarande utbildning och jobb i mindre orter... Dessutom kostar det massor att ta sig till staden möhippan äger rum i vilket många (ofta brudens närmaste vänner som bor i samma stad) inte tänker på när möhippan planeras och studiekamrater bjuds in...