• Akvavit

Hur mycket får en möhippa kosta?

Jag vet att det finns möhippor som blir dyra, men jag har inte varit med på någon sån. DE jag har varit medpå har vi försökt prata med alla och lägga hippan på en nivå som alla kan vara med på och ha råd med. Så 200-400 kr tror jag det har varit. Men då betalas ju endast brudens aktiviteter, så kan man själv välja sin egen mat tex. Förutom kanske en picknick lunch eller så...

• Akvavit

Jag har nog också varit på billiga hippor, jag minns inte vad det kostat riktigt, men inte var det många hundra. Kanske det också beror på att våra hippor inte gått ut på att supa varken bruden eller oss andra redlösa?

På den ena blev det lite uppdrag, laserdome, centralbadet med massage för bruden samt utgång på kvällen.

Den andra var drejning för bruden på Fjäderholmarna, picknick för alla, biljardturnering (ja, det har en historia, även om det låter tråkigt, uppdrag samt middag och salsa på kvällen.

Varför måste det vara så dyrt? Jag skulle nog gå på en hippa som kostar lite mer, men jag skulle nog muttra lite om priset...

• Akvavit

Jag bodde i Stockholm då vi hade våra billiga hippor. Visst skiljer detprismässigt kanske i småstad/storstad, men problemet som jag upplever det är inte att folk alltid utgår från vad bruden vill ha. Istället ska det fläskas på med den ena dyrare aktiviteten efter den andra. Jag var på en hippa som var något dyrare, men fortfarande billig jämfört med vissa här, och då fick hon hoppa fallskärm. Men då fick hon "dyr" aktivitet och sen blev resten billigare.

För egen del måste jag verkligen säga att jag har hellre trevliga och mysiga och billiga aktiviteter som alla mina vänner kan följa med på, än att vissa ska få lov att hoppa av för att dei nte har råd. Om min tärna ordnade en hippa som var så dyr att folk inte ville/kunde komma, så skulle jag bli rätt förbannad...

Å andra sidan är hon av de som inte skulle ha råd, så det är nog ingen risk...

• Akvavit

Ok, kanske ogenomtänkt uttalande och generaliserande. Ber om ursäkt för det.

Men bara för att du inte har hört talas om det, det finns visst hippor som går ut på att supa bruden så full som möjligt. Och då blir alkohol en stor post i sammanhanget.
    Dessutom sa jag att _kanske_ det var en orsak till att våra hippor inte blev dyra.
    Jag pratar även i min nästa post om dyra aktiviteter, så jag har aldrig sagt att alkohol skulle vara _enda_ orsaken till att det blir en dyr hippa.

Svar på tråden Hur mycket får en möhippa kosta?