• Kakan -07

Hur mycket får en möhippa kosta?

Som så många andra redan skrivit så handlar det ju jättemycket om vilka som är med och deras möjligheter.
    Jag tycker nog ändå för egen del att 500-1000 kr är helt okej och vad jag räknar mer. Sen om det skulle vara en riktigt nära vän kan jag nog tänka mig att lägga lite till om det skulle behövas.

• Kakan -07

Sara 75
    Enligt min erfarenhet går en vanlig utekväll både lätt och ofta upp i 500 kr för mig ensam. På en möhippa är det ju också brukligt att bruden får göra en eller ett par aktiviteter som oftast kostar (naturligtvis olika mycket).

• Kakan -07

Många frågar sig "Varför måste det vara så dyrt", men det handlar väl ändå inte om att något MÅSTE vara dyrt! Åtminsone är det aldrig så resonemanget har gått i de möhippor jag varit inblandad i. Snarare har man utgått från vad bruden skulle uppskatta (ridning, en kul utmaning - typ brottning, massage) och hur många som kan vara med och sedan därifrån satt en rimlig "prislapp".

• Kakan -07

Sen är jag av den åsikten att det här är en dag när bruden ska skämmas bort lite och få göra roliga saker - inte bara pinsamma uppdrag på stan.

Svar på tråden Hur mycket får en möhippa kosta?