• Buslinna

Min m2b är den enda jag haft sex med

Man kan ju ha önskemål och preferenser som inte alls går ihop. Är dessa tillräckligt avgörande för ett tillfredsställande/funktionellt sexliv, och sexlivet är viktigt för den personen, så är det ju viktigt att veta innan man gifter sig. Lika väl som att man vill veta att personen man gifter sig med är någon man själv kan lita på och känna sig trygg med, vill man veta att man kan bli lycklig med även sexuellt.

Alla är vi olika och vill man veta att kemin stämmer även sexuellt så finns det ju bara ett sätt att ta reda på det i förväg. Min erfarenhet är att det inte räcker att bara prata om det. Även om man pratar mycket ingående går det inte att veta hur det faktiskt blir.

Det måste ju dock inte bli problem bara för att man inte har haft sex tillsammans tidigare. Personligen skulle jag inte ta den risken, men så har jag heller inga religiösa, moraliska eller andra skäl till att vilja avstå från sex till efter giftermål.

• Buslinna

Silverdrake,
    Lite talspråk där, men nä, jag menade "avstå från sex till efter giftermål". Det hade gått lika bra att säga "avstå från sex före giftermål", men att "avstå från sex till före giftermål" blir lite mysko. :)

Svar på tråden Min m2b är den enda jag haft sex med