• Gyllan

Knasiga kommentarer?

Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

* Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

* Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

Så, någon annan med knasiga kommentarer?

• Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • bloomsterflickan

jag kom på en sak till...

Sambon fick en kommentar/förfrågan från en kollega.

Kollegan undrade om sambon inte kunde ändra datumet på bröllopet (2 mån innan) :O och istället åka iväg på ett möte med jobbet!!!

Själv kunde kollegan inte ta mötet för han skulle åka och titta på en landskamp i fotboll.

"ehh...naturligtvis flyttar jag vårt bröllop så du kan gå på fotboll" nä skulle inte tro det va!?!

Till saken hör att kollegan flyttat detta möte ett par ggr innan då han varit upptagen och det börjar bli pinsamt att flytta igen.

• FruÖlandstok

hehe i stil med min sambo som fick en förfrågan å åka iväg utomlands (Kina) de två månaderna som gränsar till vårt bröllop.. alltså månaden innan och månaden efter..

jooo men visst.. det funkar ju jättebra.. vi kan ju gifta oss på distans..

• bloomsterflickan

joo...jobbet är ju viktigt, det måste vi förstå :)

jag har förbjudit jobbresor ett par veckor innan bröllopet för att vi inte ska bli för stressade

• lillamillan

Inte för att det har med bröllop att göra, men kommentarer i övrigt.

Då jag var gravid i v.18 frågade mina systrar mig (ena var då 18 och den andra 27) hur jag skulle hålla barnet ifrån sprit och droger.

Jag hade tänkt få ut krabaten innan jag började oroa mig för dåliga vanor :)

• 11 augusti

DaBitch:

Härligt att höra fler barn som funderar över deras föräldrars "syndiga leverne". Ett av våra barn gick runt och berättade för "alla" att vi skulle gifta oss, trots att frieriet kom 3 år senare.... Många frågor fick vi...

• gota

Novemberbrud07!

Då skulle inte din mormor tycka om min kille, han är 10 år äldre än mig. Har en släkting som tycker att han är alldeles för gammal för mig. Han kallar honom gubben, vilket ibland gör mig arg och ledsen.

• Yllo

Ölandstok: Jamen det är väl klart att han kan fara till Kina trots att ni ska gifta er!! Ni kan ju gifta er genom ställföreträdare För självklart ska ju du följa med din sambo till Kina.. förutsatt att allt är betalt och att ni får ytterligare ett bröllop bekostat när ni kommer hem igen

• FruÖlandstok

Yllo
    Haha.. ja det ska jag genast framföra till sambons boss.. Hon lär sätta hjärtat i halsgropen.. dom är inte världens generösaste företag så hon skulle nog få hjärtattack över kravet ;)

• brud 070901

hi hi hi

ja.. jag säger då det!! det finns visst folk till allt, flytta på bröllopet är ju lätt fixat menar jag... med sådär två månader att pinka på!

• kela81

fick en gullig komentar av min 4-åriga kusin här i veckan

Kusinen: har ni bröllop idag?
    Jag: nej, om två veckor
    Kusin: ska du ta morfar då? (om jag skulle gifta mig med morfar)
    Mormor: men då blir ju ja utan ju....
    Kusinen: men nn (min m2b) kan ju ta dig mormor, om han vill ha dig....du e ju rätt så gammal

Svar på tråden Knasiga kommentarer?