• Gyllan

Knasiga kommentarer?

Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

* Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

* Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

Så, någon annan med knasiga kommentarer?

• Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • kentfantast

Zionezze:

Man ska verkligen skita i vad folk säger. Under en period av panikångest gick jag ner rätt mkt i vikt. Enl mitt BMI var jag underviktig. Jag är ändå väldigt bystig så jag såg ut som en barbie. ÄNDÅ hade jag (flera) killkompisar som (ofta) sa att jag var mullig (och pekade ut tjejer som de tyckte var smala - jag umgås inte med de killarna längre). Om de tyckte att jag var mullig då - när jag fick ont av att sitta på stolar och var tvungen att sova med en kudde mellan benen för att vinkeln blev så onaturlig i sidoläge annars - vad tycker de om mig nu då?! Normalviktig! Vilken katastrof! Well, jag har iaf inte panikångest. Som sagt, det är bättre att man mår bra. Folk ska ge fan i dig och din kropp.

Jag fattar inte varför folk har ett sånt behov av att kommentera ens/andras kroppar. Om nån gått upp i vikt vet den väl säkert om det själv. Det är inte så att de behöver infon! Vad är vinsten med kommentarerna?! Det är ju inte svårt att förstå att man får ätstörningar sen när man får panik över att gå upp till normalvikt. Jag blir förbannad!

• Novemberbrud07

Nä det där gravidköret hatar jag....

Har väl vart lite mullig i perioder o alla inklusive läkarna på mitt jobb tjatar, pekar o klappar mig på magen! Min komentar när det frågar
    Är du gravid eller bara tjock???? (Va???, detta var en läkare som sa)
    Jag är bara tjock o reser mig o går därifrån - ARG!

Säger man så? Det e ju inte så att jag har varit jättetjock heller, vägt cirka 8 kg för mycket för min normalvikt. Nu har jag snart gått ned de kilona också - o ingen bebis!

• kentfantast

Som sagt... folk är jävla idioter. Min svåger kan slänga ur sig helt hemska kommentarer. Han fattar inte varför jag blir så förbannad, men så vet han inte hur det är att vara tjej och ha kämpat med att acceptera och tycka om sin kropp hela livet heller. Han vet inte om att jag haft ätstörningar, men jag tycker inte att man kan säga sånt där ändå. Man vet ju aldrig vem som är /har varit sjuk!

• miffolina

Å andra sidan - varför måste världen gå under bara för att nån säger att ni är gravida=tjocka? Det finns värre kränkningar mot ens person än att vara tjock, om man säger som så.

• kentfantast

För att man kan förstöra så himla mkt. Det är klart att det finns värre saker, men när de där tankarna sätter igång kan man lika gärna sluta leva

• jenny_nenne

Min man (32år) har två barn (12,9år)sedan tidigare med samma tjej (29).
    Barnen skulle till ögonläkaren och vi hade alla följt med. Först går min man in och sedan hans ex följt av barnen. När jag(24) sist går in och ska ta läkaren i hand så säger hon:
    -Jaha, och du är storasystern förstår jag.

Snacka om att jag kände mig som 12 barnens mamma som 40 och min man kände sig som pedofil. Kan tänka att läkaren kände sig rätt så dum också.

• jenny_nenne

Samma sak när jag och barnens mamma var och hämtade 9åringen på ett barnkalas. Då var det en mamma som sa:
    -Jaha det är din äldsta dotter detta.

Vet inte vem det blir mest pinsamt för...

• GME76

miffolina:
    Kan säga att när man ansträngt sig rejält för att gå ner efter att ha varit gravid och börjar känna sig riktigt fräsch igen så är det verkligen för jävligt att få såna plumpa kommentarer. Ska vi prata vad som är ilands-problem eller inte får vi nog starta en helt ny tråd

• GME76

För att inte tala om att få kommentaren utan att ens ha varit det nån gång... Det är förnedrande (för mig i a f).

• kentfantast

Samma här.
    Jag skiter egentligen i om det är världens undergång att få kommentaren eller ej, det jag hakar upp mig på är folks behov av att SLÄPPA UR SIG kommentaren. Hur faaaan gör den kommentaren någonting bättre?! Är nån gravid berättar den väl det när den är redo! Annars kan man väl utgå ifrån att nån gått upp i vikt och behålla den insikten för sig själv eftersom vi ala vet att ord KAN såra. Herregud... Man har inte rätt att göra vad som helst och allting bara för att man känner för det. Visa lite hänsyn för andras känslor och liv oxå!

Svar på tråden Knasiga kommentarer?