Tråkigheter efter möhippa
Jag hade världens roligaste möhippa i helgen och jag är så glad över att hela 12 av mina kompisar tog sej tid å pengar att fira min sista dag som ogift!
Problemet: Min lillasyster och tärna var den som höll i allting. Hon hade medellat datum, tider och aktiviteter som skulle göras under möhippan till alla inbjudna flera måndader i förväg. 15 tjejer tackar ja. Samma vecka som möhippan får alla veta mötesplaster och total kostnad. Återigen tackar alla 15 ja. Två dagar innan, ringer 3 tjejer och avbokar av olika orsaker. Min stackars syster får ändra aktiviteter och avbeställa mat i sista stund.
Att 2 av tjejerna inte kom är helt ok.De bor nu i andra städer och vi umgås inte så mkt längre, men de är ändå bjudna till mitt bröllop eftersom vi var så goda vänner förr.
Men den sista tjejen. VIumgåsca 1 ggr/månad, gårpromenader eller fikar ihop. Hon kom till middagen och jag blev jätteglad! Men så fort hon ätit upp så gick hon!
Jag blev jättebesviken och ledsen. När hon kom trodde jag hons kulle stanna resten av kvällen.
Två dagar senare ringde jag upp henne och frågade varför hon inte stannade längre eller var med på hela dagen. DÅsvarade hon att det var för dyrt och att de fått veta först samma vecka vad de skulle betala. (De betalade 500kroch fördet fick de: Lunch, middag med vin, soft airgun och relaxbad. Till historien hör att hon är den enda som jobbar, alla andra är studenter. Dessutom har hon GOD ekonomi) Men om man vet aktiviterna i förväg så kan man väl räkna ut ca vad det kommer kosta?
Då frågade jag varför hon inte var med resten av dagen, på det som inte kostade något. Henns svar var att hon var upptagen på annat håll!
Är det inte lite motsägelsefullt? Först har honinte råd,såhon måste avboka i sista stund. Sen säger hon att hon hade andra planer... Och att jag borde vara TACKSAM att hon kom en HEL timme på min möhippa.
Jag är så ledsen och besviken.Trodde vi var bättre kompisar. Nu fick jag ett SMS därhon säger att hon avstår från bröllopet. Det känns så tråkigt.
Så, borde jag vara tacksam att hon kom en timme, trots allt besvär hon förorskade genom sin sena avanmälan? Jag trodde naivt nog att vi var så bra kompisar att vi skulle gå på varandras möhippor.
Eller har hon betett sej dålig?