• JHO

Tråkigheter efter möhippa

Jag hade världens roligaste möhippa i helgen och jag är så glad över att hela 12 av mina kompisar tog sej tid å pengar att fira min sista dag som ogift!

Problemet: Min lillasyster och tärna var den som höll i allting. Hon hade medellat datum, tider och aktiviteter som skulle göras under möhippan till alla inbjudna flera måndader i förväg. 15 tjejer tackar ja. Samma vecka som möhippan får alla veta mötesplaster och total kostnad. Återigen tackar alla 15 ja. Två dagar innan, ringer 3 tjejer och avbokar av olika orsaker. Min stackars syster får ändra aktiviteter och avbeställa mat i sista stund.

Att 2 av tjejerna inte kom är helt ok.De bor nu i andra städer och vi umgås inte så mkt längre, men de är ändå bjudna till mitt bröllop eftersom vi var så goda vänner förr.

Men den sista tjejen. VIumgåsca 1 ggr/månad, gårpromenader eller fikar ihop. Hon kom till middagen och jag blev jätteglad! Men så fort hon ätit upp så gick hon!

Jag blev jättebesviken och ledsen. När hon kom trodde jag hons kulle stanna resten av kvällen.

Två dagar senare ringde jag upp henne och frågade varför hon inte stannade längre eller var med på hela dagen. DÅsvarade hon att det var för dyrt och att de fått veta först samma vecka vad de skulle betala. (De betalade 500kroch fördet fick de: Lunch, middag med vin, soft airgun och relaxbad. Till historien hör att hon är den enda som jobbar, alla andra är studenter. Dessutom har hon GOD ekonomi) Men om man vet aktiviterna i förväg så kan man väl räkna ut ca vad det kommer kosta?

Då frågade jag varför hon inte var med resten av dagen, på det som inte kostade något. Henns svar var att hon var upptagen på annat håll!

Är det inte lite motsägelsefullt? Först har honinte råd,såhon måste avboka i sista stund. Sen säger hon att hon hade andra planer... Och att jag borde vara TACKSAM att hon kom en HEL timme på min möhippa.

Jag är så ledsen och besviken.Trodde vi var bättre kompisar. Nu fick jag ett SMS därhon säger att hon avstår från bröllopet. Det känns så tråkigt.

Så, borde jag vara tacksam att hon kom en timme, trots allt besvär hon förorskade genom sin sena avanmälan? Jag trodde naivt nog att vi var så bra kompisar att vi skulle gå på varandras möhippor.

Eller har hon betett sej dålig?

• Svar på tråden Tråkigheter efter möhippa
  • JHO

Nej. Inte vad jag vet. Och vi har inte bråkat om nåt annat heller. Jag tycker det är jättekonstigt.

Sen känns det som oma tt hon nu tackar nej till bröllopopet sålättvindigt (efter sista anmälningsdagen, när mat, tårtaär beställt och bordsplacering m.m. är gjort) berkräftar ännu mer att mitt brölloptydligen inte är viktigt för henne

• JHO

Jo, det är klart det är kul att hon kom den stunden hon kom. Men om hon avsatt hela dagen för möhippan och ställer in pga av pengabrist, varför inte stanna resten av kvällen eller vara med på det som inte kostade något? Jag känner bara att det känns som om något annat var viktigare och dte känns så tråkigt. Jag försöker alltid tänka: man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Går man inte på andras möhippor så får man nog ingen egen heller...

• JHO

hehe, många är förslagen. Men ingen pojkvän, knappast gravid- detta är en karriärist vi pratar om, och pengar har hon på banken så troliggtvis är det inget av dem.

Men jag förstår inte varför hon inte kan bara be omursäkt, att hon inte visste att hennes medverkan betydde så mkt för mej? Men i stället valde hon att avstå från brölloppet. Visar inte det att mitt bröllop inte var så viktigt för henne?

• JHO

Men ommöhippad var viktig för henne så kunde hon ju räknat ut ca vad det skulle kostat och sparat ihop de pengarna. Men det är inte det viktiga. Det viktiga är att:

1. Hon avbokar så sent= strul för den somhåller i det och dålig stil.

2. Vi var tydligen inte så bra kompisar som jag trodde

• JHO

Jag ska prata med henne har jag tänkt och trycka på att jag inte är arg. Bara ledsen och besviken eftersom jag trodde att vi var bättre vänner än vi verkligen var. Men det är ju så att detta kanske var viktigt för mej men inte för henne.

Jag har försökt ringa henne men hon svarar inte så jag har skickat sms å bett henne ringa mej när hon har tid. Så får vi se vad som händer.

• JHO

Som sagt, jag har försökt ringa och sms:a utan att få svar.Har sms:at och bett henneringa mej vid tillfälle men hittills ingen samtal. Ringer hon inte idag så ska jag åka hem till henne imon när hon slutar jobbet.

• JHO

Hej! Snällt av alla att ge mej tips å idéer på vad detta märkliga beteende kunde bero på. Efter jag sms.at åringt henne i 3 dagar så ringde hon upp mej. Det visade senj att jag helt enkelt missuppfatted hur bra vänner vi egentligen var. Jag räknade henne som ganska nära vän medans jag för henne vara var en flyktig bekant. Och om man räknar någon som när vän så är det ju klart att man blir besviken om personen bara dyker upp en knapp timme på ens möhippa. Men samtidigt så är det ju oxå förståligt att bara dyka upp en snabbis på en flyktig bekants möhippa.

Så det är lungt.Det enda som jag tycker är tråkigt nu är att hon inte vill komma på bröllopet. Men då hin viasde sej vara en ganska försummbar vän så bryr jag mej inte ett dugg. Har ganska mkt annat att tänka på nu- 2 veckor kvar!

Kram till alla!

Svar på tråden Tråkigheter efter möhippa