Inlägg från: fåttettryck-ochblivithennesman |Visa alla inlägg
  • fåttettryck-ochblivithennesman

Tråkigheter efter möhippa

Jag vet ju inte exakt vad du sa till henne när du frågade varför hon inte var med resten av dagen men det kan ju också vara så att du har sårat henne när du ifrågasatte att hon inte deltog mer. När du ringde lät du kanske (oavsiktligt?) mer besviken än glad över att hon i alla fall kom den lilla tiden?

Jag tycker hennes svar låter litet fräckt det här med att hon faktiskt avsatte en HEL timme för din skull...
    men kan det vara så att du (oavsiktligt?) lät mer besviken än glad över den lilla tiden hon var med? Ifall du hade en anklagande ton snarare än bara intresserad av henne och varför hon inte kunde komma, kanske hon i stället undrar varför du gör så stor sak av att hon inte var med mer, och tar då avstånd.

Det är tråkigt när småsaker kan förstöra en vänskap, och det går inte alltid att säga vems fel det är. Ej heller att det är kört. Jag kan mycket väl tänka mig att hon också blev trampad på tårna när du hörde ut henne, och om det är så att ni båda kräver en ursäkt av varandra för att kunna förbättra vänskapen så kanske ni båda ska ge en.

Jag vill bara ta följande exempel:
    På min frus möhippa var det en som skulle kommit men inte dök upp. Men vi vet att hon dels har flera sjukdomar som kräver mycket tid, dels är väldigt stressad över uppsatser och hemtentor m.m. och att hon egentligen är väldigt rejäl. Utan den vetskapen hade vi tyckt att det var otroligt dålig stil, men vi vet att hon genomgående är så stressad (i alla fall hela våren nu) och att det inte bara är en dålig ursäkt.
    På min svensexa var det en som inte var med förrän på kvällen (fast han hade i och för sig inte lovat det heller). På dagen hade han tydligen hjälpt till i föräldrarnas trädgård. Men det är bara han som vet hur viktigt det var - det avgör inte jag.
    Ibland ska man kanske inte försöka förstå varför någon gör si eller så, fast det är svårt. Det kan mycket väl vara så att hon är konstig, men det kan lika gärna vara så att ni båda har sårat varandra.

Svar på tråden Tråkigheter efter möhippa