Tråkigheter efter möhippa
Jag förstår att du är besviken på henne och att det känns tråkigt att du får känslan att ditt bröllop inte är så viktigt för henne. Samtidigt tycker jag att du ska fundera på om du vill förlora henne som vän. Om du inte vill det tror jag att det bästa vore att försöka prata med henne. Säg att du tycker att det är tråkigt att hon inte vill/kan komma på bröllopet och säg att du gärna vill att hon kommer. Det var ju ändå 12 personer med på din möhippa + att en dök upp en kort stund. Jag tycker att du ska glädjas åt att du har så många vänner som faktiskt ville delta.
Som flera skriver så kan det finnas orsaker till att människor beter sig märkligt ibland. Jag var på en möhippa en gång där en av bruden älsta och närmaste vänner backade ur samma dag. Hon kom senare en kort stund på kvällen. Senare berättade hon att hon fått missfall efter IVF försök, så SPA besök var inte så aktuellt, samtidigt som hon såklart var jätteledsen. Naturligtvis ville hon inte berätta det då utan kom med någon "halv dålig" ursäkt.
Det kan ju tänkas att det finns en "bra" anledning till att hon bara kom en kort stund på möhippan. Av olika anledningar vill man inte alltid berätta precis hur det ligger till.