Inlägg från: MrsFellerA |Visa alla inlägg
  • MrsFellerA

Varför så dyrt med bröllop?

Vi kommer att lägga mycket pengar på vårt bröllop, men vi kommer bara att lägga dem på oss själva....ingen fest. Vi ska gifta oss utomlands, bara vi två. Vi känner inte för att lägga en massa pengar på en fest, utan väljer hellre att lägga alla pengar på en resa och en upplevelse för oss två. Egoistiskt kanske någon skulle säga, men vi får precis det vi vill ha!!! Vårt bröllop kommer att vara en hemlighet för familj, släkt och vänner.

Det lite roliga är att vi ska på bröllop i sommar och när jag berättade det för min mamma började hon pratar om "alla dessa stora bröllop som kostar en massa pengar..." Hon fick mig att lova att vi inte skulle lägga en massa pengar på en stor bröllopsfest och allt som hör till, så hon blir iallafall nöjd...

• MrsFellerA

jessica:

NEJ! Det är det inte.

• MrsFellerA

jessisca ska det ju vara.

• MrsFellerA

jessisca (tror jag fick det rätt den här gången): Nu slumpade det sig så att det var min mor som helt självmant intog denna ställning. Måste ha tur ibland...

Dock kommer man in på en intressant frågeställning? Lägger man ner alla dessa pengar på egna önskingar eller försöker man till viss del infria andras. Som med din mamma som vill att du väljer ett färgtema. Stå på dig och gör som du vill!!! Läste också om en tjej vars mamma, som sydde hennes klänning, helt sonika hade gjort den som hon ville och tyckte den skulle vara och vägrade sy den som dotterna ville ha den.

Vad jag vill säga är att det är så mycket förväntningar när det kommer till bröllop och det är nog väldigt lätt att det skenar iväg ekonomiskt om man vill uppfylla alla. Jag hoppas att alla här, oavsett hur mycket pengar man lägger på bröllopet, får det som man vill ha det!!!

Svar på tråden Varför så dyrt med bröllop?