• Kyel

Varför så dyrt med bröllop?

Hej!
    Har inte läst alla inlägg i tråden men det här är vad jag tycker:

Jag har aldrig varit en sån som drömt om mitt bröllop sedan jag var liten och som längtat och planerat i flera år. Men jag har alltid tyckt att det varit väldigt romantiskt med bröllop. Sen älskar jag att träffa människor jag tycker mycket om, må det vara en liten middag med bara några par eller större sammanhang. Men det blir inte så mycket som jag skulle vilja.

Därför känns det helt självklart för mig att ha ett stort bröllop (vilket också är relativt - vi blir 64 personer och då har vi bara bjudet de vi verkligen vill ha där dvs. inga halvbekanta). Jag vill helt enkelt dela min otroliga glädje på denna dag med alla mina älskade vänner och släktingar! Delad glädje är ju dubbel glädje!!!

Är visserligen bra på att laga mat men inte 3-rätters till 64 personer! Jag kan på sin höjd sy ett par gardiner (och det kanske inte är så smickrande att komma till kyrkan i!) och blomsterbindning är inte min specialitet. Därför köper jag dessa saker från de som kan. Självklart behövs inga av dessa saker för att gifta sig, men vi vill ha det så. Och då kostar det.

Svar på tråden Varför så dyrt med bröllop?