• Melvinbride

älskarinnor på bröllop?

Nu får vi problem i gästlistan:
    Har en vän som sedan många år är gift.Vi har träffat både honom och hans respektive-trodde vi, men det visar sig att damen vi mött är hans älskarinna. Det uppdagades när vi hälsade på när han var sjuk och hans fru öppnade dörren ))
    Vi har senare fortfarande bara mött älskarinnan (på stora kalas och så). Vem bjuder vi in?!!Han och frun eller han och älskarinnan?

• Svar på tråden älskarinnor på bröllop?
  • Lena+Mattias=sant

Jag skulle säga bara han...

• Ayla30

men fy vilken jobbig situation!

• Buslinna

Jag skulle över huvud taget inte vilja ha en personifierad påminnelse om otrohet på mitt bröllop, men det är ju jag det. :)

•  Miss Cee

Tja... ingen?

Det beror väl på, om ni är fullkomligt likgiltiga över hans sidoförhållande så för all del bjud då honom och älskarinnan.

Fast personligen skulle jag inte vilja ha någon där.. HAr ni pratat om detta med honom??

• Misery

jag hade nog bjudit båda, det skulle vara så intressant att se aset till karl försöka lösa den situationen..

• jocelyn

Ehhh...jag skulle inte bjuda någon av dem. Faktiskt.

• Juni-flickan

Skulle inte heller bjuda en sådan förfärlig människa. :D

Men det var inte det du frågade. Om jag hade bjudit honom så hade jag självklart bjudit honom tillsammans med sin fru. Den andra damen har inte där att göra.

Sen om man ska vara lite fräck :) så visar ni också er inställning. Genom att bjuda frun och inte den andra bruttan så visar ni respekt för hans relation med frun och visar noll respekt för hans relation till hans lilla leksak.

• anne på grönkulla

Ja, den var svårknäckt!

Det lär ha varit så, i början på 90-talet när den spanske författaren Cela vann Nobelpriset i litteratur att han hade med sig både frun och älskarinnan till Stockholm (pristagarna får ha med sig familjen om typ 10 pers). Nobelkommitten hade ett fasligt sjå med bordsplaceringen och löste det så att frun satt på honnörsbordet på själva Nobelmiddan medan älskarinnan placerades som "fru" vid nån annan middag under vecka.

Men nu var det ju inte det som var er fråga. Jag skulle nog bjuda med fru. Om jag nu skulle bjuda alls... men givet att ni ska det (det är ju egentligen inte er sak att döma i era liv). Hur ska ni addressera en inbjudan till "vännen + älskarinna"? Om han sen tackar ja för "mig o Eva" (istället för fru Birgitta) med hänvisning till att ni ju träfftas socialt förr i den konstellationen och att de alltid umgås så för frun vill inte gå bort, då får ni ju fundera på hur ni vill göra. Dvs om det är OK för er eller inte - att han kommer med nån annan än den ni har bjudit.

Alternativet är ju att fråga honom direkt vem ni bör bjuda som hans respektive eftersom ni känner er lite förvirrade på den punkten...

• Lite Hemlig

NN med sällskap menar jag ju...

Svar på tråden älskarinnor på bröllop?