Inlägg från: Melvinbride |Visa alla inlägg
  • Melvinbride

älskarinnor på bröllop?

Nu får vi problem i gästlistan:
    Har en vän som sedan många år är gift.Vi har träffat både honom och hans respektive-trodde vi, men det visar sig att damen vi mött är hans älskarinna. Det uppdagades när vi hälsade på när han var sjuk och hans fru öppnade dörren ))
    Vi har senare fortfarande bara mött älskarinnan (på stora kalas och så). Vem bjuder vi in?!!Han och frun eller han och älskarinnan?

• Svar på tråden älskarinnor på bröllop?
  • Melvinbride

Tack för kloka svar! Nej, vi har inte diskuterat det med honom eftersom det inte känns som vår sak att lägga oss i hans familjeliv. Och han är trevlig och en sjysst person trots att jag verkligen inte skulle vilja vara gift med honom! appropå Nobelfesten kan jag bara berätta att han ibland går på samma konsert/teater två gånger, en gång med frun , en gång med henne. Nåväl, problemet är tillfälligt löst genom att han blev nerflyttad till återbudslistan.
    Blir det aktuellt gör vi väl som föreslaget ovan; vi bjuder honom och ser vem han tar med...
    Och ja Forsfors, jag har funderat på om de vet om varandra, och som min sambo brukar påpeka när jag inte gillar situationen; hon kanske också har ett annat förhållande! Även älskarinnan är gift för övrigt...

• Melvinbride

Mrs North och Misery, nu är undebara! hade jag inte gift mig på riktigt utan skrivit filmmanus hade jag hängt på!!!
    men som jag sagt förut, det känns inte som mitt ansvar att vara moraltant och avslöjare, och det kan ju bli skitrist om damerna redan vet allt om varann och dessutom är nöjda med arrangemanget...
    Och ni som undrar hur man inte kan prata med sina vänner om allt; fundera en gång till, kan ni, med precis alla som ska komma på era bröllop, prata om exakt allt? Det låter rätt otroligt i mina öron!

• Melvinbride

Om det vore hans syster skulle förhållandet vara i allra grövsta lag incestuöst! Anledningen till att jag från början räknade med att det var hans fru är att han lägger armen om , pussar ofta, delar hotellrum med, har en övernattningslägenhet ihop med och ja, ni förstår. Han kallar henne för sin extra-snutta...suck. Hade nån kallat mig för det hade jag stuckit direkt!

Svar på tråden älskarinnor på bröllop?